Κινητήρας- Επιδόσεις: Κέρδη και ζημίες σε σχέση με το δικίνητο
Στην 7η γενιά του Golf, ο 1,6 ΤDI έχει δεχθεί μια πλήρη αναβάθμιση που έχει ωφελήσει, εκτός από την οικονομία και την οικολογία, και όλα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του σε κραδασμούς και θόρυβο. Στην πράξη, αλλά και στις μετρήσεις μας, αυτό είναι άμεσα αντιληπτό, ενώ πάντα το τράβηγμα ακόμα και στις χαμηλές στροφές είναι δυναμικό, χωρίς ιδιαίτερη υστέρηση στην απόκριση. Από εκεί και πέρα, το αυξημένο βάρος σε σχέση με τη δικίνητη έκδοση έχει υποβαθμίσει το 0-100 (+1,6 δλ.), αλλά το 6άρι πιο «πυκνό» κιβώτιο (5άρι στο δικίνητο μοντέλο) έχει βελτιώσει τις ρεπρίζ με 4η και 5η. Ωστόσο, έχει χαθεί το πλεονέκτημα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας, μιας και το τετρακίνητο μοντέλο εμφανίζει εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. και κατά συνέπεια πληρώνει 107,1 ευρώ ετησίως. Επίσης, η θεωρητική κατανάλωση έχει αυξηθεί από τα 3,8 στα 4,5 λτ./100 χλμ. Στην πράξη, όμως, η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη, μιας και το Golf 4MOTION, ακόμη και με προσεκτική οδήγηση, δύσκολα πέφτει κάτω από τα 6,5 λτ./100 χλμ.
Εσωτερικό – Χώροι: Γνώριμη ποιότητα, μικρότερο πορτ μπαγκάζ
Στο εσωτερικό, η εικόνα δεν εμφανίζει καμία διαφορά σε σχέση με την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το πολύ καλό φινίρισμα του νέου Golf που αμφότερα πλησιάζουν τα επίπεδα των «premium» μικρομεσαίων. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μπροστά από τον επιλογέα, υπάρχει η ένδειξη «4 ΜΟΤΙΟΝ» για να θυμίζει τη διαφορετικότητα της κατασκευής. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις ή ακόμα και πέντε επιβάτες, ωστόσο η τετρακίνηση (το σύστημα Haldex βρίσκεται αρκετά πίσω) έχει περιορίσει κατά 37 λτ. τον χώρο αποσκευών σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2κίνητου Golf. Έτσι, υπό κανονικές συνθήκες ο χώρος αποσκευών είναι στα 343 λτ.
5ης γενιάς Haldex
Το πρώτο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης της Volkswagen με κεντρικό διαφορικό, που εφοδίαζε το Golf του 1985, είχε την ονομασία Syncro. Το 1998, η Volkswagen στράφηκε στη λύση της αυτόματης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενης, τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη Haldex. Το νέο Golf χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη παραλλαγή με την ονομασία Haldex 5. Σε αυτή έχει καταργηθεί η υδραυλική αντλία πίεσης και στη θέση της υπάρχει μια ηλεκτρική. Εκτός από την εξοικονόμηση 1,4 kgm, η νέα τρόμπα, σύμφωνα με τη VW, μεταφέρει ταχύτερα την κίνηση στον εμπρόσθιο και πίσω άξονα. Όσο οι μπροστινοί τροχοί δεν χάνουν την ελκτική πρόσφυσή τους, ο Haldex 5 είναι σεταρισμένος να στέλνει τη ροπή κυρίως στο μπροστινό άξονα. Υπό πίεση όμως, ο Haldex 5 μπορεί να στείλει μέχρι και το 100% της ροπής πίσω.
Παράλληλα, το Golf 4MΟΤΙΟΝ διαθέτει ESP που ενσωματώνει την τελευταία γενιά ηλεκτρονικού μπλοκέ της VW (EDS και XDS).
Στο δρόμο: Η τετρακίνηση προσφέρει ασφάλεια και άνεση
Το Golf 4Motion έχει ανεβάσει κατακόρυφα την πρόσφυση στις στροφές σε σχέση με το δικίνητο και έχει βελτιώσει εμφανώς το «πάτημα». Η τετρακίνηση δουλεύει αστραπιαία και καταφέρνει με απόλυτη ακρίβεια να μοιράσει τη ροπή σε κάθε τροχό με την βοήθεια και των ηλεκτρονικών μπλοκέ. Με καλά ζυγισμένο και με καλή αίσθηση τιμόνι, με κορυφαία ποιότητα κύλισης και ανάλογη άνεση, το Golf 4MOTION έχει τον τρόπο να σε κερδίζει και να σε κάνει να χαλαλίσεις τα (όχι και λίγα) επιπλέον ευρώ για την απόκτησή του.
Είναι και αυτός ο άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω που συνδυάζει με απόλυτη επιτυχία το κράτημα με την άνεση. Όσο για τα παραπάνω κιλά, αυτά δεν φαίνονται, με τη βοήθεια και του «πυκνού» 6τάχυτου κιβωτίου, που έχει κάνει πιο εύκολο το προσπέρασμα και έχει μειώσει τα επίπεδα θορύβου στο ταξίδι.
Συμπέρασμα
Η τετρακίνηση έχει παραπάνω κόστος, βάρος, κατανάλωση και τέλη για το πετρελαιοκίνητο Golf. Από την άλλη όμως αναβαθμίζει εμφανώς τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Όσοι μένουν σε περιοχές, που οι καιρικές συνθήκες, φροντίζουν για συχνές περιόδους μειωμένης πρόσφυσης, θα το εκτιμήσουν με το παραπάνω και θα βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να το αποκτήσουν.