Για πρώτη φορά το VW Tiguan προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης και αυτόματο DSG κιβώτιο, σε ένα συνδυασμό που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση κατά την οδήγηση.
Στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, το VW Tiguan αποτελεί μια από τις πιο εμπορικές επιλογές, παρότι στη χώρα μας έχει συμπληρώσει ήδη 6 χρόνια παρουσίας (λανσαρίστηκε στις αρχές του 2008). Σε αυτή του την πορεία, το γερμανικό SUV έχει υποστεί ένα αισθητικό κυρίως facelift το 2012, ενώ στο πλαίσιο της ενίσχυσης της γκάμας του, η VW προσθέτει πλέον για πρώτη φορά έκδοση με αυτόματο κιβώτιο και βενζινοκινητήρα. Η επιλογή αυτή έρχεται αποκλειστικά δικίνητη και με τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο 1,4 TSI των 160 ίππων.
Κινητήρας Ο συνδυασμός του διπλού συμπλέκτη DSG κιβώτιου 6 σχέσεων με τον 1,4 TSI των 160 ίππων, έρχεται για να προσδώσει στο δικίνητο VW Tiguan καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την αρχική στη γκάμα επιλογή των 122 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο. Με βάση του τι ανακοινώνει το εργοστάσιο, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,9 δλ. (-2,0 δλ.) και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 198 χλμ./ώρα (+14 χλμ./ώρα), νούμερα που κρίνονται πολύ καλά με βάση και με τα –πολλά– 1.551 κιλά της έκδοσης. Στην πράξη, ο συνδυασμός κιβωτίου-κινητήρα έρχεται για να παρέχει μεστή δύναμη σε όλο σχεδόν το φάσμα περιστροφής του TSI, παράλληλα με χωρίς κενά απόκρισης και γρήγορες αλλαγές σχέσεων από το κιβώτιο. Η εργοστασιακή κατανάλωση από την πλευρά της, είναι 7,1 λτ./100 χλμ. όμως στην πράξη, δύσκολα ο οδηγός θα επιτύχει ένα νούμερο κάτω από τα 8,5 λτ./100 χλμ. Σε ότι αφορά, τέλος, στα οδικά χαρακτηριστικά του Tiguan, το γερμανικό μοντέλο δίνει για μια ακόμη φορά έμφαση στην παροχή υψηλών επιπέδων άνεσης και ποιότητας κύλισης, με τα περιθώρια πρόσφυσης να αυξάνονται με τη βοήθεια και του στάνταρ ESP με ηλεκτρονικό διαφορικό EDL.
Οδηγώντας Στον δρόμο, το Tiguan παρέχει εξαιρετική άνεση και ποιότητα κύλισης. Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι άνετοι χώροι, η καλή ποιότητα υλικών και η πρακτική εργονομία συνθέτουν ένα εξαιρετικό σύνολο, που ορίζει τα πρότυπα στην κατηγορία. Η ανάρτηση καταπίνει τις ανωμαλίες του εδάφους και σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση αυξάνουν την παρεχόμενη άνεση. Το Tiguan της δοκιμής μας είναι ευχάριστο στην κίνηση μέσα στην πόλη και αποδεικνύεται ιδιαίτερα άνετο στο ταξίδι. Εκτός δρόμου, παρά την απουσία τετρακίνησης, το γερμανικό SUV κινείται χωρίς πρόβλημα σε διαδρομές με πατημένο χώμα, αυξάνοντας έτσι τις δυνατότητες μετακίνησης του οδηγού του.
Συμπέρασμα Το VW Tiguan 1,4 TSI 160 PS DSG είναι μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία για αυτούς που ψάχνουν ένα αυτοκίνητο του είδους με αυτόματο κιβώτιο.