VW e-up!
11/11/2015
Το e-up! αποδεικνύει στην πράξη πως η τεχνολογία μπορεί να είναι, εκτός από χρήσιμη και πρακτική, και πολύ ευχάριστη!
Η συνεχόμενη πίεση προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες για καθαρότερα αυτοκίνητα, ωθούν τις εταιρείες προς άλλες πηγές καυσίμων, με τον ηλεκτρισμό να είναι μία από αυτές. Η VW προχωρά πιο πέρα το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, εφαρμόζοντας την υπάρχουσα τεχνολογία της στο δημοφιλές μίνι, το up!, που για την περίσταση ονομάζεται e-up!
Σχεδίαση
Τίποτα δεν αλλάζει στην εξωτερική σχεδίαση του e-up!, αφού μοιράζεται το ίδιο αμάξωμα με την «απλή» 5θυρη έκδοση. Αν μάλιστα δεν έχει τα μεγάλα αυτοκόλλητα στο πλάι, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, περνάει απαρατήρητο.
Εσωτερικό
Το εσωτερικό του e-up! δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με τις «απλές» εκδόσεις. Στον πίνακα οργάνων έχουν προστεθεί τα απαραίτητα όργανα για την ενημέρωση του οδηγού, όπως το «ρεζερβουάρ» για τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας, την αυτονομία σε χιλιόμετρα καθώς και ένα αναλογικό όργανο το οποίο σου δείχνει το ποσοστό της ισχύος που χρησιμοποιείς κάθε στιγμή.
Κινητήρας
Ο ηλεκτρικός κινητήρας αποδίδει 82 ίππους και κινείται από μπαταρίες χωρητικότητας 18,7 kWh, οι οποίες είναι έξυπνα τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου και ανάμεσα από τους δυο άξονες. Αυτή η διάταξη αφήνει ανεπηρέαστο το χώρο αποσκευών, που παραμένει στο κορυφαίο νούμερο των 250 λίτρων. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 3 προγράμματα οδήγησης (normal, eco και eco+) με τη θεωρητική αυτονομία του αυτοκινήτου να αγγίζει τα έως και 160 χλμ. Πολύ καλή είναι και η επιλογή για την ένταση της ανάκτησης ενέργειας, μιας και ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα από τέσσερις, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να ρολάρει ή να φρενάρει έντονα όταν αφήνεις το γκάζι, φορτίζοντας παράλληλα τις μπαταρίες. Ακόμα ένα μεγάλο ατού του ηλεκτροκινητήρα είναι πως έχει μηδενικά κόστη συντήρησης, μιας και δεν απαιτεί τίποτε, με τις μπαταρίες να συνοδεύονται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χλμ. Για την πλήρη φόρτιση σε οικιακή πρίζα χρειάζονται εννέα ώρες, ενώ με τον ταχυφορτιστή της VW έξι ώρες.
Οδηγώντας
Το βάζεις μπροστά και ακούς ένα ανεπαίσθητο βουητό, επιλέγεις την σχέση D στο αυτόματο κιβώτιο και ξεκινάς. Ο τρόπος με τον οποίο κινείται το e-up! είναι εντυπωσιακός. Γρήγορο όταν του ζητηθεί, οικονομικό και ευέλικτο εντός των τειχών της πόλης, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τρομερή ευελιξία. Η επιτάχυνση του είναι πολύ καλή και άμεση, ενώ δεν έχει πρόβλημα στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο, εκτός από το γεγονός πως η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 130 χλμ/ώρα.
Συμπέρασμα
Το e-up! σου φτιάχνει το κέφι. Σε πάει όπου θέλεις, κυρίως σε αστικό περιβάλλον, σβέλτα και ευέλικτα, κάνοντας χρήση της τελευταίας λέξης της τεχνολογίας. Τα 28.000 ευρώ (εκτιμώμενη τιμή) που κοστίζει το VW e-up! μπορεί να είναι πάρα πολλά για ένα αυτοκίνητο της μίνι κατηγορίας, είναι όμως ένα δείγμα της τεχνολογίας που έρχεται.