Renault Clio και Nissan Juke με μοναδικό κοινό τον ίδιο κινητήρα. Τα σκανάρουμε για να αποφασίσετε ποιο σας ταιριάζει καλύτερα
Έχουν την ίδια πλατφόρμα, κάτω από το καπό τους φέρουν τον ίδιο diesel κινητήρα 1,5 λίτρων ενώ με τη γενικότερη νεανική τους αύρα, φαίνεται να απευθύνονται στο ίδιο κοινό, παρότι το Clio κατατάσσεται στα μικρά μοντέλα και το Juke στα Crossover/SUV.
Ελκυστικό το Clio, αλλά πιο ξεχωριστό το Juke
Το Renault Clio 4ης γενιάς, από την πρώτη στιγμή του λανσαρίσματός του κέρδισε τις εντυπώσεις με τις νεανικές γραμμές του αμαξώματός του, που παραπέμπει σε κουπέ σχήματα. Ξεχωρίζουμε τη μεγάλη εμπρόσθια ενιαία λωρίδα σε μαύρο χρώμα που φιλοξενεί και τους λαμπτήρες ημέρας LED, την πλαϊνή καμπύλη επένδυση στο κάτω μέρος των θυρών, αλλά και τις «κρυμμένες» πίσω χειρολαβές.
Το Juke από την άλλη, έρχεται για να εντυπωσιάσει με ένα ακόμη πιο ξεχωριστό αμάξωμα, που προκαλεί τα γεμάτα περιέργεια βλέμματα όσων το αντικρίζουν. Ιδιαίτερα εμφατικό και δυναμικό είναι το εμπρόσθιο τμήμα, ενώ οι χειρολαβές των πίσω θυρών κρύβονται στο αμάξωμα δίνοντας μια αίσθηση από κουπέ.
Κινητήρες-Κιβώτια: Εξαιρετικοί συνδυασμοί από δύο ίδιες «καρδιές»
Κάτω από το καπό των δύο μοντέλων συναντούμε έναν από τους κορυφαίους diesel κινητήρες στην κατηγορία των κάτω των 1,6 λίτρων. Με κωδικό «K9K» και χωρητικότητα 1.461 κ.εκ. ο κινητήρας αυτός έχει εξελιχθεί από κοινού μεταξύ της Nissan και της Renault, πληρώντας το πρότυπο ρύπων Euro5. Φυσικά, ο κινητήρας αυτός διαθέτει turbo και άμεσο ψεκασμό, ενώ συνδυάζεται και με Σύστημα start/stop.
Απόδοση-Επιδόσεις Nissan Juke με 110 άλογα και 240 Nm ροπής και Renault Clio με 90 άλογα και 220 Nm. Επίσης, στο Juke ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, έναντι 5 σχέσεων στο Clio.
Στο κομμάτι των επιδόσεων, παρά τις μακρύτερες σχέσεις του κιβωτίου του, το diesel Clio παρουσιάζεται πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα και σε κάποιες από τις ρεπρίζ, σε σχέση με το πιο δυνατό Juke. Αυτό οφείλεται ως επί το πλείστον στη διαφορά βάρους των δύο αυτοκινήτων, η οποία ξεπερνά τα 200 κιλά.
Καταναλώσεις
Αμφότερες οι επιλογές διακρίνονται για τη χαμηλή τους κατανάλωση, με το βαρύτερο Juke diesel να απαιτεί 4,9 λτ./100 χλμ. και το Clio diesel μόλις 3,4 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις. Επίσης, λόγω των εκπομπών τους ρύπων κυκλοφορούν καθημερινά εντός του δακτυλίου, με το Clio μάλιστα να απαλλάσσεται και από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Σχεδίαση
Ιδιαίτερα μοντέρνο είναι το εσωτερικό του Clio, με τα φώτα να πέφτουν στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό, αλλά και στον πίνακα οργάνων με την σπορτίφ σχεδίαση.
Στην περίπτωση του Juke, το εσωτερικό έχει μια ακόμη πιο ξεχωριστή σχεδίαση, με το τούνελ της κεντρικής κονσόλας να αντλεί τη σχεδίασή του από τα ντεπόζιτα των μοτοσικλετών. Επίσης, ιδιαίτερο είναι και το παιχνίδισμα των ψηφιακών ενδείξεων της οθόνης του κλιματισμού, οι οποίες εναλλάσσονται με αυτές του Συστήματος Nissan Dynamic Control με το πάτημα ενός μόλις διακόπτη.
Χώροι: Καλύτεροι στο Clio
Το εσωτερικό του Clio προσφέρει περισσότερη ευρυχωρία για 4 επιβάτες έναντι του Juke, έχοντας και τη δυνατότητα μεταφοράς ενός πέμπτου καθήμενου με κάποιες βέβαια παραχωρήσεις.
Επίσης, το πλάτος μπορεί να μην είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας, ωστόσο είναι πολύ περισσότερο από αυτό του πίσω καθίσματος του Juke. Το τελευταίο, προσφέρει μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, η οροφή όμως κλέβει χώρο για τα κεφάλια τους, ενώ και το πλάτος επαρκεί μόνο για 2. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στα πορτ-μπαγκάζ, εκεί όπου το Juke προσφέρει μόνο 251 λτ. όγκου, σε αντίθεση με τα 300 λτ. του χώρου αποσκευών του Clio.
Στο δρόμο: Ασφαλές και άνετο το Juke, στρίβει πιο γρήγορα το Clio
Παρότι διαθέτουν την ίδια πλατφόρμα, η οδική συμπεριφορά των δύο μοντέλων διαφοροποιείται με βάση και τη διαφορετική φύση τους. Έτσι, το crossover Juke με το υψηλότερο αμάξωμα και τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης έχει πιο εμφανείς κλίσεις στις στροφές από ό,τι το Clio, χωρίς βέβαια αυτό να επηρεάζει την κατευθυντικότητά του.
Τουναντίον, η υποστροφή είναι περιορισμένη, ενώ τόσο η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, όσο και η πολύ καλή αίσθηση από το γρήγορο τιμόνι, έρχονται για να προσφέρουν ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Το Clio από την πλευρά του, στρίβει με λιγότερες κλίσεις, έχει ακόμη υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το ηλεκτρικό τιμόνι προσφέρει αντίστοιχα πολύ καλή αίσθηση και είναι εξίσου γρήγορο σε σχέση με το Juke.
Συμπέρασμα
Το αποτέλεσμα του συγκριτικού μας, φέρνει σε πιο «ισχυρή» θέση το Renault Clio. Με τον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, την πολύ καλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση από το diesel κινητήρα του.Το μοντέλο της Nissan από την άλλη έχει να αντιπαραβάλλει τον εν γένει ξεχωριστό χαρακτήρα της ύπαρξης ενός compact crossover στην αγορά αλλά και μια ιδιαίτερα ευχάριστη οδική συμπεριφορά.