autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Με μήκος στα 3.900 χλστ. το Jazz θυμίζει όχημα ενός όγκου (καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός, μικρό καπό, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες).

Τα «Magic Seats» καθίσματα της δεύτερης σειράς του Honda Jazz, αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία, αφού χαρίζουν στο ιαπωνικό μικρό πολυχρηστικά χαρακτηριστικά.

Αισθητά εργονομικά φάουλ δεν υφίστανται, αλλά σίγουρα αυτό που εντυπωσιάζει είναι η παρουσία πολλών μικρών και μεγαλύτερων θηκών για μικροαντικείμενα.

Το σχήμα του Corsa, που αγγίζει τα 4,0 μ. δείχνει απλοϊκό και κάπως ξεπερασμένο σε σχέση με τα άλλα δύο μοντέλα.

Το Corsa, έστω και οριακά, έχει το προβάδισμα στον ωφέλιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω.

Tο εσωτερικό του Corsa που είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή.

Το «facelift» που είχε γίνει λίγο καιρό πριν στο αμάξωμα της Fabia ήταν διακριτικό και δεν μπόρεσε να αμβλύνει το συντηρητικό σχεδιαστικό προφίλ του τσέχικου μοντέλου.

Η Fabia, παρά το μικρότερο μεταξόνιο (2.451 χλστ.), τα καταφέρνει έτσι, ώστε η καμπίνα να μην είναι στενάχωρη για τους επιβάτες, χωρίς όμως και να φτάνει τα επίπεδα των άλλων δύο.

Μεταξύ των θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης.

3 μεταχειρισμένα μικρά τετραετίας που χωράνε τα πάντα

Διαβάστηκε από 5394 αναγνώστες - 25/7/2017

Είναι μικρά στο μάτι, αλλά μεγάλα σε χώρους και μάλιστα σε βαθμό τέτοιο που να εξυπηρετούν ακόμα και τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. To Ηonda Jazz, το Opel Corsa και η Skoda Fabia, «κοντράρονται» με επίκεντρο την ευρυχωρία.

Τα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, έχουν κερδίσει τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις και μάλιστα, η τάση αυτή είναι αυξητική. Σίγουρα, αυτό δεν είναι τυχαίο, μιας και τα μικρά μοντέλα έχουν εξελιχθεί και μεγαλώσει αρκετά, ώστε πλέον να μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες μετακίνησης ακόμα και μιας μικρής οικογένειας. Και επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι για δύο αυτοκίνητα, τα μικρά γνωρίζουν δόξες. 
 
Και καλά κάνουν, αφού τα καταφέρνουν πολύ καλά σε πολλούς τομείς. Ακόμα και στους χώρους, που θεωρητικά θα μπορούσαν να υστερούν. Χαρακτηριστικά παραδείγματα μικρομέγαλων είναι το Honda Jazz, το Opel Corsa και η Skoda Fabia, που συγκρίνουμε στις εκδόσεις με τους «κατοστάρηδες» κινητήρες τους.
 


Με μοντέρνα σχεδίαση το Jazz

Με μήκος στα 3.900 χλστ. το Jazz  θυμίζει όχημα ενός όγκου (καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός, μικρό καπό, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες). Η έκδοση που εξετάζουμε είναι η ανανεωμένη και εκτός από μοντέρνα εικόνα, διαθέτει και καλύτερη αεροδυναμική, ενώ σε συνδυασμό και με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, οι εκπομπές CO2 φαίνεται να έχουν μειωθεί έως και κατά 2 γρ./χλμ. 
 
Το σχήμα του Corsa, που αγγίζει τα 4,0 μ. δείχνει απλοϊκό και κάπως ξεπερασμένο σε σχέση με τα άλλα δύο μοντέλα. Λογικό είναι, άλλωστε, αφού το μοντέλο το 2013 συμπλήρωνε 6 χρόνια και στο μεταξύ, η Opel είχε ήδη παρουσιάσει τη νέα σχεδιαστική της γλώσσα (στο Insignia και στο Astra).
 
Ακόμα λιγότερο αιχμηρή είναι η Fabia. Το «facelift» που είχε γίνει λίγο καιρό πριν στο αμάξωμα της Fabia  ήταν διακριτικό και δεν μπόρεσε να αμβλύνει το συντηρητικό σχεδιαστικό προφίλ του τσέχικου μοντέλου. Πάντως, το μήκος του αμαξώματος αυξήθηκε κατά 8 χλστ. φτάνοντας ακριβώς στα 4,0 μ.
 


Εσωτερικό: Corsa και Fabia δείχνουν την ηλικία τους

Μοντέρνα και ενδιαφέρουσα εικόνα παρουσιάζει η καμπίνα του Honda Jazz. Σε επίπεδο ποιότητας, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, αλλά με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα. Αισθητά εργονομικά φάουλ δεν υφίστανται, αλλά σίγουρα αυτό που εντυπωσιάζει είναι η παρουσία πολλών μικρών και μεγαλύτερων θηκών για μικροαντικείμενα. Από την άλλη, το εσωτερικό του Corsa που είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή, επιβαρύνεται περισσότερο από το γεγονός ότι, η σχεδιαστική μελέτη έγινε με δεδομένα άλλων εποχών. 
 
Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η εργονομία που δεν είναι απλά ξεπερασμένη, αλλά κουραστική. Ενδεικτική είναι η λειτουργία των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο είναι μοιρασμένες οι πληροφορίες στην κεντρική οθόνη. Το εσωτερικό της Fabia δείχνει πιο συντηρητικό, σχεδιαστικά. Τα πλαστικά είναι σκληρά (με εξαίρεση το σχετικά μαλακό σε υφή πλαστικό που συναντάται στο εμπρόσθιο τμήμα του ταμπλό), αλλά γεροδεμένα. Μεταξύ των θετικών στοιχείων του εσωτερικού είναι η πολύ καλή εργονομία, οι πολλοί αποθηκευτικοί χώροι και η βολική -σχετικά ψηλή- θέση οδήγησης.
 
 
 
Χώροι περίσσευμα, αλλά το Jazz ξεχωρίζει συνολικά

Είπαμε από την αρχή πως κοινό χαρακτηριστικό και των τριών μικρών της δοκιμής, είναι μεταξύ άλλων και η ευρυχωρία τους και πως σε αυτή θα εστιάσουμε. Σε κάθε περίπτωση, και τα τρία ικανοποιούν με τους χώρους καθώς περισσεύουν στις καμπίνες τους. Το Corsa, έστω και οριακά, έχει το προβάδισμα στον ωφέλιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω. 
 
Το Jazz οριακά μένει πίσω για μόλις 1 χλστ. αλλά αν το καλοσκεφτείς, τα φώτα αξίζει να πέσουν στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο, μιας και έχει κορυφαία πρακτικότητα (πολλές θέσεις για αντικείμενα και δυνατότητες διαμόρφωσης στο εσωτερικό) και την καλύτερη εκμετάλλευση. Έχει το μικρότερο μήκος και μεταξόνιο στα 2.500 χλστ., αλλά καταφέρνει να προσφέρει μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα. 
 
Ο ενός όγκου σχεδιασμός του, βοηθά να έχει το μεγαλύτερο αέρα για τα κεφάλια των μπροστινών επιβατών και μεγάλο για τους πίσω. Το μόνο του ψεγάδι ουσιαστικά είναι το μικρότερο από τα τρία, αλλά ικανό, πλάτος για τους πίσω επιβάτες. Το Corsa είναι το πιο φαρδύ, κάτι που σημαίνει πως θα βολέψει λίγο καλύτερα έναν τρίτο πίσω επιβάτη, ωστόσο έχει το μικρότερο αέρα για τα κεφάλια. Η Fabia, παρά το μικρότερο μεταξόνιο (2.451 χλστ.), τα καταφέρνει έτσι, ώστε η καμπίνα να μην είναι στενάχωρη για τους επιβάτες, χωρίς όμως και να φτάνει τα επίπεδα των άλλων δύο.
 
Jazz και στη μάχη των αποσκευών
Το Honda Jazz ξεχωρίζει και στον όγκο του χώρου αποσκευών με τη χωρητικότητα να φτάνει στα 335 λτ., τιμή στην κορυφή της κατηγορίας.  Είναι σημαντικό επίσης το γεγονός πως, με την πτώση της πλάτης των πίσω καθισμάτων εξασφαλίζεται ένας απόλυτα επίπεδος χώρος φόρτωσης. Σε απόλυτα νούμερα, δεύτερη έρχεται η Skoda Fabia με 315 λτ. ενώ το παλαιάς κοπής Opel Corsa έχει μείνει στα 285 λτ. που ήταν μια καλή τιμή για ένα μικρό όταν κυκλοφόρησε.
 


Tα «μαγικά» καθίσματα του Jazz

Τα «Magic Seats» καθίσματα της δεύτερης σειράς του Honda Jazz, αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία, αφού χαρίζουν στο ιαπωνικό μικρό πολυχρηστικά χαρακτηριστικά. Το ιδιαίτερο με αυτά τα καθίσματα είναι πως, η διαιρούμενη πλάτη τους αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ, ενώ οι βάσεις τους ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και «κλειδώνουν» στις πλάτες, δημιουργώντας έτσι έναν δεύτερο χώρο αποσκευών. Παράλληλα, η πρακτικότητά τους έχει αυξηθεί, αφού πλέον η πλάτη τους είναι ρυθμιζόμενη σε κλίση. Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, ό όγκος του χώρου φόρτωσης αυξάνεται στα 883 λίτρα (μέχρι το ύψος των παραθύρων).

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις