3 μικρομεσαία που είναι σαν καινούρια
6/6/2017
Είναι ακόμα σύγχρονα σχεδιαστικά, έχουν ποιοτικό εσωτερικό, μικρούς αλλά ισχυρούς κινητήρες και διαφορετικό προσανατολισμό για να βρει ο καθένας αυτό που του ταιριάζει.
Τρία μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας με ισχυρούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες που η ιπποδύναμή τους υπερβαίνει τους 100 ίππους. Αντιπαραθέτουμε τα Honda Civic 1.4, Hyundai I30 1.4 και Toyota Auris 1.33 με ιπποδύναμη 100, 109 και 101 ίππους αντίστοιχα.
Πρόκειται για αυτοκίνητα που παρά τα χρόνια τους θεωρούνται ακόμα σύγχρονα σχεδιαστικά.
Αναφορικά με την εξωτερική σχεδίαση των τριών μοντέλων, επιθετικότερο και πιο νεανικό εμφανίζεται το Honda Civic 1.4. Κυρίως εξαιτίας του διαστημικού του χαρακτήρα, όπου εμπρός κυριαρχούν τα μακρόστενα και λεπτά φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μια πλαστική διάφανη λωρίδα. Το επιθετικό προφίλ ενισχύεται επίσης από τους τριγωνικούς προβολείς ομίχλης, την κυψελωτή μάσκα και τα έντονα νεύρα στο καπό. Από το πλάι οι καθαρές ακμές προσδίδουν δυναμισμό, ενώ πιο πίσω το κοφτό πίσω μέρος και τα οριζόντια φωτιστικά σώματα ενισχύουν τη διαστημική σχεδίαση του μοντέλου. Στο πίσω τζάμι είναι τοποθετημένη η αεροτομή, η οποία ενισχύει την σπορ σχεδίαση, όμως δυσχεραίνει την ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω.
Φρέσκο στην εμφάνιση παραμένει και το Toyota Auris με το νέο «optimal» κινητήρα των 1,33 λίτρων. Αντίθετα δηλαδή με το Yaris που ανανεώθηκε και αισθητικά μαζί με τα κινητήρια σύνολα, το Auris διατηρεί τις γραμμές του παρελθόντος. Κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης αποτελούν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα και η κυψελοειδής μάσκα στο εμπρός μέρος, ενώ στο πλάι οι γραμμές είναι πιο ουδέτερες και με λιγότερη έμπνευση. Συγκριτικά με το Civic είναι λιγότερο επιθετικό, δεν κρίνεται όμως συντηρητικό στη σχεδίαση.
Στο Hyundai i30 από την άλλη, οι γραμμές του αμαξώματος είναι λιγότερο επιθετικές, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει, ότι το όλο σύνολο δεν είναι ενδιαφέρον. Αντίθετα με το Civic, εδώ επικρατούν οι καμπύλες και όχι οι ακμές. Κυριαρχούν τα τραβηγμένα προς τα πίσω φωτιστικά σώματα και το έντονο νεύρο στο καπό που ακολουθεί τη σχεδίασή τους.
Μπορεί να έχουν διαφορές στο εσωτερικό, αλλά είναι και τα τρία πολύ ποιοτικά.
Από θέμα ποιότητας, συναρμογής και επιλογής των υλικών και στα τρία μοντέλα δεν υπάρχουν ενστάσεις. Καθαρές και λιτές γραμμές διακρίνουν το εσωτερικό του Hyundai i30, περισσότερα σχεδιαστικά τρικ εντοπίζονται στο Toyota Auris, ενώ άκρως φουτουριστική είναι η σχεδίαση του Honda Civic. Αυτό ακολουθεί τη δική του «λογική», που θέλεις κάποια δευτερόλεπτα να συνηθίσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπάρχουν εργονομικά προβλήματα. Ο πίνακας οργάνων κλέβει την παράσταση, όπως επίσης και η κεντρική κονσόλα με τις μεγάλες οθόνες που είναι στραμμένες προς τον οδηγό. Πολύ καλή επίσης η θέση οδήγησης, κάθεσαι χαμηλά, όμως η ορατότητα προς τα πίσω είναι περιορισμένη. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, η συναρμογή όμως δεν είναι άριστη σε όλα τα σημεία.
Το εσωτερικό του i30 από την άλλη διακρίνεται για την καλή του εργονομία και την προσφορά σε χώρους. Ο πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ πολύ καλή είναι η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή. Καλή επίσης είναι η περιφερειακή ορατότητα του μοντέλου, ικανοποιητική η θέση οδήγησης, θα την ήθελες όμως με μεγαλύτερη πλευρική στήριξη.
Κάπου στη μέση, τέλος, και το εσωτερικό του Toyota Auris. Η σχεδίαση του πίνακα οργάνων και του ταμπλό είναι όμορφη, η ποιότητα των υλικών καλή, όχι άριστη η συναρμογή, ενώ υπάρχουν μικρές εργονομικές ατέλειες. Συγκεκριμένα, μικρός και δύσκολος σε πρόσβαση είναι ο αποθηκευτικός χώρος πίσω από την «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα.
Παρότι οι εξωτερικές διαστάσεις των μοντέλων είναι παραπλήσιες, οι εσωτερικές διαστάσεις έχουν μικροδιαφορές. Οι κυριότερες εντοπίζονται στο χώρο των αποσκευών, όπου το Honda Civic υπερτερεί με 455 λίτρα και ακολουθούν τα Toyota Auris και Hyundai i30 με 354 και 340 λίτρα αντίστοιχα.
Ενώ, όμως, το Civic κερδίζει στις αποσκευές, χάνει στο προσφερόμενο χώρο (ως προς το ύψος και πλάτος) για τους πίσω επιβάτες (-10 και 1.340 χλστ αντίστοιχα). Αυτή την αδυναμία έρχεται να καλύψει ο χώρος για τα γόνατα (145 χλστ., έναντι 124 και 123 στα i30 και Auris αντίστοιχα). Μεγαλύτερο σε εσωτερικό πλάτος πίσω είναι το i30 (1.369 χλστ.) και ακολουθεί το Auris με 1.361 χλστ.
Είναι 1400άρια ατμοσφαιρικά (άρα δεν καίνε ιδιαίτερα), βγάζουν και πάνω από 100 ίππους.
Η ιπποδύναμη των τριών μοντέλων κυμαίνεται από τους 100 έως τους 109 ίππους, ενώ οι επιδόσεις τους είναι ανάλογες της ισχύς τους. Συγκεκριμένα, το Hyundai i 30 των 109 ονομαστικών ίππων ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ., ενώ τα Toyota Auris των 101 ίππων και Honda Civic των 100 ίππων σε 12,4 δευτερόλεπτα. Το Civic υπερτερεί στις ρεπρίζ, κυρίως χάρη στην πιο κοντή 5η και 6η συγκριτικά με το Auris. Έτσι, χρειάζεται 16,8 και 25,6 δλ. για το 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα με 5η και 6η αντίστοιχα, ενώ το Auris ολοκληρώνει τις ίδιες δοκιμασίες σε 18,6 και 31,8 δλ. αντίστοιχα. Το i30, από την άλλη χρειάζεται 11,9 και 18,6 δλ. για την ίδια δοκιμασία. Σε γενικές γραμμές, κανένα από τα τρία κινητήρια σύνολα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, μπορούν όμως να κινήσουν ικανοποιητικά το εκάστοτε μοντέλο. Το Hyundai i30, ωστόσο, εμφανίζεται ελάχιστα πιο σβέλτο και νευρικό, κυρίως χάρη στη μεγαλύτερη ιπποδύναμή του και στο χειροκίνητο κιβώτιο των πέντε σχέσεων.
Το καθένα έχει άλλο «στήσιμο» οπότε σίγουρα κάποιο θα σου ταιριάξει.
Ασφαλής και ουδέτερη κρίνεται η οδική συμπεριφορά των τριών μοντέλων. Πιο σπορτίφ, ωστόσο, προεκτάσεις έχει το Honda Civic κυρίως εξαιτίας της πιο σφικτής ανάρτησης. Αυτό όμως δεν σημαίνει, ότι δεν μπορείς να κινηθείς εξίσου σβέλτα με τα Hyundai i30 και Toyota Auris. Η ανάρτηση αυτών απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς οι κλίσεις του αμαξώματος να είναι μεγάλες.
Πολύ καλό σε αίσθηση είναι το σύστημα διεύθυνσης του Honda Civic, ικανοποιητικό σε πληροφόρηση το τιμόνι των Auris και i30. Λίγο πιο ενδιαφέρον οδηγικά εμφανίζεται το Hyundai i 30 συγκριτικά με το Auris , με πιο κοφτό και ακριβές τιμόνι και καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου στις στροφές. To Auris από την άλλη μοιάζει πιο νωθρό και πιο αποστασιοποιημένο από τον οδηγό, αλλά συνολικά δίνει μια αίσθηση μεγαλύτερης στιβαρότητας.
Αναφορικά με τα φρένα τέλος, και τα τρία μοντέλα βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους. Τη μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται το Toyota Auris με 39,3 μέτρα, ενώ ακολουθούν τα Honda Civic και Hyundai i 30 με 39,5 και 40,8 μέτρα αντίστοιχα.