Corsa vs Ibiza πενταετίας. Εσύ ποιο diesel θα πάρεις;
Διαβάστηκε από 8489 αναγνώστες - 6/10/2017
Πουλάνε πολύ, τόσο ως καινούρια όσο και ως μεταχειρισμένα. Εδώ συγκρίνουμε τα μοντέλα του 2012. Αρκετά καινούρια για να είναι ασφαλή και αρκετά παλιά για να είναι φτηνά.
Το Corsa έχει κάπως μεγαλύτερη καμπίνα με το Ibiza να παίρνει προβάδισμα στο πορτ-παγκάζ.
Στο εσωτερικό, το αποτέλεσμα επιβαρύνεται από το γεγονός ότι η σχεδιαστική μελέτη έγινε με δεδομένα άλλων εποχών (το Corsa παρουσιάστηκε το 2006). Το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο που δεν μπορεί να κρύψει τη σχέση με την προηγούμενη γενιά Opel, είναι η εργονομία που δεν είναι απλά ξεπερασμένη, αλλά κουραστική. Ενδεικτική είναι η λειτουργία των χειριστηρίων του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, ακόμα και ο τρόπος με τον οποίο είναι μοιρασμένες οι πληροφορίες στην κεντρική οθόνη, όλα τους ικανά να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού. Ακόμα και αν το μεταχειρισμένο που επιλέξετε διαθέτει το προαιρετικό σύστημα infotainment (Touch & Connect) τότε θα πρέπει να μάθει να χρησιμοποιεί τα πολύ μικρά κουμπιά του και την – όχι και πολύ ευαίσθητη – touch screen. Από εκεί και ύστερα το εσωτερικό είναι καλυμμένο από σκληρά πλαστικά, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ οι μικροτριγμοί δε λείπουν όταν η ανάρτηση τερματίσει πάνω από κάποιο σαμαράκι. Επιπλέον, το εσωτερικό δε φαίνεται ιδιαίτερα ηχομονωμένο, όπως προκύπτει από τις μετρήσεις θορύβου, αλλά και αναφορικά με τους αεροδυναμικούς θορύβους που περνάνε μέσα στις υψηλές ταχύτητες.
Ένας τομέας στον οποίο το Corsa παραμένει υπεράνω κριτικής είναι οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Μπορεί το εσωτερικό πλάτος, ή ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών να έχουν ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό, αλλά ο χώρος για τα γόνατα των πίσω και τα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών συγκαταλέγονται ακόμα ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Το ίδιο δεν μπορεί κανείς ισχυριστεί για τους χώρους για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό αλλά και για τη θέση οδήγησης σε σχέση με τη θέση του τιμονιού.
Στο εσωτερικό της ανανεωμένης γενιάς του SEAT Ibiza οι αλλαγές αφορούν σε επιμέρους τμήματα και συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργικότητα αλλά και πρακτικότητα του θαλάμου των επιβατών. Έτσι, ο πίνακας οργάνων φέρει ευανάγνωστες αναλογικές ενδείξεις για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ έχει αλλάξει ελαφρώς η σχεδίαση της στεφάνης του τριάκτινου τιμονιού, ώστε να προσφέρει καλύτερο και πιο σίγουρο κράτημα. Επιπλέον αυτών, το φωτιζόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει περισσότερη χωρητικότητα από το προ-ανανέωσης μοντέλο (10.7 λίτρα).
Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ξεχωρίζουν οι χρωματισμοί για τις επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ η ποιότητα κατασκευής παραμένει σε πολύ καλά επίπεδα, με ένα μικρό τμήμα ψιλόφλουδου μαλακού πλαστικού να ντύνει το ταμπλό. Στο κομμάτι των χώρων, το Ibiza προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ένα μικρό θέμα με τον αέρα για τα κεφάλια τους, ειδικά εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο όρο σε ύψος. Το πορτ-μπαγκάζ βέβαια από την πλευρά του, παραμένει σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία (292 λίτρα) και διαθέτει μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα.
Το Corsa καταναλώνει λίγο περισσότερο όμως το Ibiza έχει καλύτερο κιβώτιο και φρενάρει καλύτερα.
H diesel έκδοση του Ibiza 1.2 TDI, διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που παρουσιάζει (3.8 λτ./100 χλμ.). Όσον αφορά στην απόδοσή του, το 3κύλινδρο 12βάλβιδο diesel μοτέρ των 1.2 λίτρων και των 75 ονομαστικών ίππων, ικανοποιεί με την απόδοσή του-κυρίως- πάνω από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας, με τις επιδόσεις να είναι σχετικά μέτριες για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ωστόσο, κατά τη λειτουργία του, ο κινητήρας εμφανίζει λογικά επίπεδα θορύβου και κραδασμών. Τέλος, το μακρύ σε κλιμάκωση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο παρουσιάζει καλή αίσθηση και βοηθά στην επίτευξη χαμηλών καταναλώσεων, τόσο εντός, όσο και εκτός πόλης.
Ο 1.3 turbodiesel κινητήρας του Corsa είναι προέλευσης Fiat και αποδίδει 95 ίππους στις 4.000 στρ./λεπτό με μέγιστη ροπή 210 Nm σε ένα εύρος 1.750 – 2.500 στρ./λεπτό. Στην πράξη, έχει ένα χαρακτηριστικό κροτάλισμα όταν λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, αλλά προσφέρει πλούσια ροπή (δηλαδή τράβηγμα) από χαμηλά.
Συνεργάζεται με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, με μέτρια ακρίβεια στις σβέλτες αλλαγές. Έτσι, επί της ουσίας, το πραγματικό όφελος για τον οδηγό, αν επιλέξει την έκδοση diesel του Corsa, είναι η χαμηλή μέση κατανάλωση. H Opel ανακοινώνει μια μέση τιμή κατανάλωσης της τάξης των 3.3 λτ./100 χλμ. με τη βοήθεια και του στάνταρ συστήματος Start&Stop. Τέλος, τα φρένα έχουν ικανοποιητική απόδοση αφού χρειάζεται 41.2 μ. για να σταματήσει από τα 100 χλμ./ώρα.
Το Corsa είναι το μοντέλο που θα ταιριάξει καλύτερα στον μέσο οδηγό ενώ το Ibiza είναι λίγο πιο διασκεδαστικό και συμμετοχικό.
Το Corsa είναι ένα μοντέλο που η βάση του είναι κοινή με μοντέλα όπως το Fiat Grande Punto, αφού αποτελεί γόνο της εποχής που η GM και το γκρουπ της Fiat συνεργάζονταν. Αυτό, από μόνο του, δεν αποτελεί ελάττωμα, απλά αποτυπώνει ότι το μοντέλο έχει εξελιχθεί με τις απαιτήσεις μια άλλης εποχής. Αυτό είναι έκδηλο και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Το Corsa ποτέ δεν ήταν ένα driver΄s car, αλλά ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, με σεβασμό στις ανάγκες του χρήση μέσων απαιτήσεων. Με στάνταρ το σύστημα ESP, το Corsa θα κλείσει ομαλά την πορεία του στο λάθος, εφ` όσον ο χρήστης δεν ξεπεράσει το όρια οπότε και θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά.
Ωστόσο το τιμόνι ποτέ δεν ήταν ιδιαίτερα συμμετοχικό, ενώ το πλαίσιο δεν εμπνέει τη στιβαρότητα ανάλογων εφαρμογών του ανταγωνισμού. Ακόμα ένα στοιχείο που δεν κατάφερε το Opel να «διορθώσει» στο πέρασμα του χρόνου είναι η ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο. Έτσι το μοντέλο παρουσιάζεται αρκετά ευπαθές στους πλευρικούς ανέμους. Από την άλλη δεν πλέει στις αλλαγές πορείας και δεν γέρνει ιδιαίτερα στις στροφές. Τέλος, τα φρένα του έχουν καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα. Ωστόσο, αν ο χρήστης ζητήσει κορυφαία άνεση και ποιότητα κύλισης θα πρέπει να στρέψει το βλέμμα του αλλού.
Το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι η καλή άνεση που προέρχεται κυρίως από την κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση. Παράλληλα αυτού, το Ibiza προσφέρει την απαιτούμενη σιγουριά και σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις στις στροφές, βοηθούμενο και από το πολύ καλό ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι.
Βέβαια, από το αμάξωμα δεν λείπουν κάποιες κλίσεις, όμως αυτές δεν είναι μεγάλες και κυρίως, δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του. Ο επιλογέας του κιβωτίου, τέλος, έχει θετικό κούμπωμα, ενώ τα φρένα προσφέρουν καλή αίσθηση και είναι αρκετά αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 40.8 μέτρα).
Το Ibiza αξίζει τα λεφτά του παρά την ελαφρώς υψηλότερη τιμή του γιατί περιλαμβάνει πολύ καλύτερο εξοπλισμό.
Ibiza: 7.794 Corsa: 7.560
Στη βασική έκδοση του Ibiza ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, με μοναδική σημαντική απουσία τους αερόσακους οροφής. Στον βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ESP, 4 αερόσακοι, A/C, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι. Η τιμή του αν και είναι κάπως πιο τσιμπημένη από του Corsa δικαιολογείται από τον επιπλέον εξοπλισμό που αυτό περιλαμβάνει.
Μοναδική ουσιαστική έλλειψη στο βασικό εξοπλισμό του Corsa αποτελούν οι πλευρικοί αερόσακοι και οι αερόσακοι οροφής. Οι τιμές στις οποίες μπορεί κάποιος να το βρει είναι αρκετά ανταγωνιστικές αλλά δεδομένων των ελλείψεων θα μπορούσε να πωλείται και φτηνότερα. Ωστόσο, κρατάει ψηλά την τιμή του καθώς πρόκειται για ένα best-seller της Ελληνικής αγοράς το οποίο είναι πάρα πολύ καλό για τις ανάγκες του μέσου οδηγού, δηλαδή την πλειοψηφία των οδηγών.