Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα μοντέλα βενζίνης εφοδιάζονται με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες προτάσεις μηχανικών συνόλων και η υψηλή τους απόδοση αντικατοπτρίζεται στο γεγονός ότι σε σύγκριση με τα diesel ανάλογου κόστους, αποδίδουν έως και 30 ίππους παραπάνω.

To Clio 4ης γενιάς εφοδιάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος διαθέτει turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο, με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την οικονομία καυσίμου από μόλις 898 κ.εκ.

Ο βραβευμένος 3κύλινδρος EcoBoost κινητήρας των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππων, αποτέλεσε το καλύτερο νέο για το Fiesta, καθώς χάρη σε αυτόν, επιτυγχάνει κατανάλωση της τάξης των 4,3 λτ./100 χλμ.

Ο κινητήρας βενζίνης 1,33 λτ., απόδοσης 99 ίππων, με τον οποίο εφοδιάζεται, κάνει χρήση της τεχνολογίας Optimal Drive για βελτιστοποιημένη λειτουργία και απόδοση.

Είσαι μερακλής της οδήγησης; Πάρε βενζινοκίνητο

5/9/2017

Τρεις κινητήρες που εντυπωσιάζουν με τη μικρή τους χωρητικότητα, τη χαμηλή τους κατανάλωση και τις υψηλές τους επιδόσεις ακόμα και 4 χρόνια μετά την αγορά τους. Renault Clio 0.9 TCe, Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, Toyota Auris 1.33.

Ο κινητήρας του Clio είναι ο μικρότερος σε κυβισμό.
 
To Clio 4ης γενιάς εφοδιάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος διαθέτει turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο, με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την οικονομία καυσίμου από μόλις 898 κ.εκ.
 
Το μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm, νούμερα που κρίνονται εξαιρετικά για τη χωρητικότητα των κυλίνδρων. Στην πράξη, το μοτέρ εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία του, συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ η Renault ανακοινώνει μέση τιμή κατανάλωσης της τάξης των 4,3 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι μόλις 99 γρ./χλμ.
 
Η οικονομία αυτής της τάξης επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του συστήματος Start&Stop, που λειτουργεί με μεγάλη ακρίβεια, αλλά και του προαιρετικού συστήματος Eco. Αυτό ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.
 
Το Renault Clio με τον βενζινοκινητήρα 0,9 λτ. των 90 ίππων κόστιζε 1.157 ευρώ λιγότερα από το diesel χωρητικότητας 1,5 λτ. με τους 90 ίππους και αυτό φαίνεται και στην τιμή που έχει ως μεταχειρισμένο.
 
 
Το μοτέρ του Fiesta έχει σαρώσει τα βραβεία.
 
Ο βραβευμένος 3κύλινδρος EcoBoost κινητήρας των 1.000 κ.εκ. με απόδοση 100 ίππων, αποτέλεσε το καλύτερο νέο για το Fiesta, καθώς χάρη σε αυτόν, επιτυγχάνει κατανάλωση της τάξης των 4,3 λτ./100 χλμ.
 
Να σημειωθεί ότι ο 1.000άρης EcoBoost της Ford είναι ένα από τα μικρότερα σε όγκο σύνολα του είδους, με την ίδια την εταιρεία να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις ενός φύλλου A4! 
 
Ενσωματώνει 3 κυλίνδρους τοποθετημένους στη σειρά, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ παράλληλα διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Το σύνολο συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop, που αποτελεί μέρος των Econetic Technologies. 
 
Αυτές περιλαμβάνουν επιπλέον σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, δείκτη σωστής αλλαγής ταχύτητας και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης.
 
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο, είναι η ύπαρξη ενός ξεχωριστού συστήματος ψύξης μόνο για το μπλοκ και την κεφαλή, το οποίο βοηθά τον κινητήρα να ανεβάσει γρήγορα θερμοκρασία κατά το ξεκίνημα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων του.
Το Ford Fiesta με τον 3κύλινδρο EcoBoost κινητήρα των 1.000 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων κόστιζε 1.367 ευρώ λιγότερα από το diesel 1,6 λτ. με τους 95 ίππους με τη διαφορά αυτή να αντικατοπτρίζεται και στις τιμές που έχει το μοντέλο ως μεταχειρισμένο.
 
Η Toyota δε βάζει turbo αλλά πετυχαίνει ίδια αποδοτικότητα.
 
Το μοντέλο της Toyota αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία. Ο κινητήρας βενζίνης 1,33 λτ., απόδοσης 99 ίππων, με τον οποίο εφοδιάζεται, κάνει χρήση της τεχνολογίας Optimal Drive για βελτιστοποιημένη λειτουργία και απόδοση, πράγμα που επιβεβαιώνεται από τις τιμές που επιτυγχάνει, με την μέση κατανάλωση να ανέρχεται στα 5,4 λτ./100 χλμ., και τις εκπομπές CO2 στα 125 χρ./χλμ. 
 
Πιο αναλυτικά, η φιλοσοφία «Toyota Optimal Drive» περιγράφει το σύνολο των καινοτομικών τεχνολογιών που δίνουν σαφή έμφαση στη μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης με παράλληλη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. 
 
Τα αναβαθμισμένα μοτέρ είναι ρυθμισμένα έτσι, ώστε να παράγουν 10-26% λιγότερους ρύπους, σε σχέση με τους παλαιότερους κινητήρες ανάλογης χωρητικότητας, ενώ, την ίδια στιγμή, είναι 3-20% περισσότερο ισχυρά. 
 
Παράλληλα, ορισμένοι από τους κινητήρες μπορούσαν να συνδυαστούν με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, Multitronic S. Το Toyota Αuris 1,33 κοστίζει 14.390 ευρώ, ξεχωρίζοντας μεταξύ των βενζινοκίνητων μικρομεσαίων μοντέλων.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις