Fiesta, Clio, Polo. Ποιο επιλέγω ως μεταχειρισμένο τετραετίας;
Διαβάστηκε από 5893 αναγνώστες - 26/7/2017
Ο turbo 1.000άρης κινητήρας των 100 ίππων του Fiesta συναντάει στην «αρένα» το VW Polo 1.2 TSI των 90 ίππων αλλά και το Renault Clio με τον 900άρη turbo κινητήρα των 90 ίππων.
Μικρά με κινητήρες διαμάντια
Είναι η πιο εντυπωσιακή τάση της εποχής. Οι κινητήρες λίγων κυβικών με μεγάλη ιπποδύναμη και χαμηλή κατανάλωση διαδίδονται με καταιγιστικό ρυθμό. Στην αρχή, ήταν θέμα μιας εταιρείας, τώρα κάθε κατασκευαστής έχει κάτι να πει σε αυτό το θέμα. Το πιο χαρακτηριστικό αυτής της τάσης είναι ότι, έχει εξαπλωθεί και σε κατηγορίες όπου το κόστος μετράει, όπως είναι η κατηγορία των μικρών.
Στο συγκριτικό τεστ που ακολουθεί, αξιολογούνται τρεις από τους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους της μικρής κατηγορίας που εξοπλίζονται με σύγχρονους κινητήρες που ασπάζονται αυτή τη φιλοσοφία ως μεταχειρισμένα τετραετίας. Ο turbo 1.000άρης κινητήρας των 100 ίππων του Fiesta συναντάει στην «αρένα» το VW Polo 1.2 TSI των 90 ίππων αλλά και το Renault Clio με τον 900άρη turbo κινητήρα των 90 ίππων.
Επιδόσεις: Το Fiesta και το Polo υπερέχουν
Από τους τρεις κινητήρες του συγκριτικού, ο πιο ομοιογενής στη λειτουργία του είναι ο κινητήρας του Fiesta. Η δύναμη είναι απλωμένη σε όλο το εύρος των στροφών, έχει πολύ λίγη υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ πολύ ψηλά έχει κάπως τραχιά λειτουργία που θυμίζει ότι είναι 3κύλινδρος. Από εκεί και πέρα, έχει πολλή δύναμη να κινήσει με άνεση το ελαφρύ Fiesta, πολύ καλή ποιότητα λειτουργίας και καλή απόκριση στο γκάζι. Το σύνολο βοηθάει η ακριβής λειτουργία του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου με τη σωστή κλιμάκωση. Τις καλές εντυπώσεις επιβεβαιώνουν και οι επιδόσεις, αλλά και οι χαμηλές μετρήσεις θορύβου.
Στο Clio, το μοτέρ εμφανίζει πολιτισμένη και αθόρυβη λειτουργία. Στις χαμηλές στροφές, η λειτουργία του είναι αρκετά αποδοτική, ενώ ψηλά δεν έχει πολλά αποθέματα ισχύος. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων που έχει μακριά κλιμάκωση που βοηθάει, κυρίως, στην κατανάλωση, αλλά έχει λίγο «ξύλινη» αίσθηση. Ωστόσο, οι επιδόσεις δεν είναι οι καλύτερες του συγκριτικού.
Στο Polo, ο κινητήρας είναι εξίσου ικανός, ενώ αποδεικνύεται στις μετρήσεις ότι, έχει (έστω και οριακά) καλύτερες επιδόσεις από τα άλλα δύο μοντέλα. Επίσης, είναι και ο πιο αθόρυβος. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο που δεν είναι πολύ ακριβές στις γρήγορες αλλαγές.
Κινητήρες: Ελάχιστα κυβικά, μέγιστη δύναμη
Ford 1,0 EcoBoost: 3 κύλινδροι, turbo & μηδέν τέλη
Το Ford Fiesta εξοπλίζεται με τον 1.000άρη turbo κινητήρα 3 κυλίνδρων που δύο χρόνια πριν είχαμε πρωτοδεί στο Focus. Στo μοντέλο της δοκιμής, ο κινητήρας αυτός αποδίδει 100 ίππους, έχει μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 99 γρ./χλμ. CO2. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το ίδιο μοτέρ, με τα ίδια χαρακτηριστικά κατανάλωσης, κυκλοφορεί χωρίς turbo και 80 ίππους, αλλά και σε ακόμα μία «τουρμπάτη» έκδοση με 125 ίππους. Ο 1.000άρης EcoBoost της Ford είναι ένα από τα μικρότερα σε όγκο σύνολα του είδους, ενώ το μπλοκ του κινητήρα έχει διαστάσεις ενός φύλλου A4! Ενσωματώνει 3 κυλίνδρους τοποθετημένους στη σειρά, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, ενώ παράλληλα διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων. Το σύνολο συνδυάζεται με σύστημα Start&Stop που αποτελεί μέρος των Econetic Technologies. Αυτές περιλαμβάνουν ακόμα σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα, δείκτη σωστής αλλαγής ταχύτητας και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης.
Renault 0,9 TCe; Χαμηλή κατανάλωση από 0,9 λίτρο με turbo
Το νέο Clio είναι το πρώτο Renault που εφοδιάστηκε με τον 3κύλινδρο κινητήρα της εταιρείας. Έχει turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου στον κύλινδρο που αποσκοπεί στη μέγιστη απόδοση και στην οικονομία καυσίμου από μόλις 0,9 λτ. Το μοτέρ αποδίδει 90 ίππους και 135 Nm ροπής. Έχει μέση κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ., από τις πιο χαμηλές στην κατηγορία, και εκπομπές CO2, στην έκδοση Ecoleader της δοκιμής, μόνο 99 γρ./χλμ. Η οικονομία αυτή επιτυγχάνεται με τη βοήθεια του συστήματος Stop&Start που λειτουργεί με ακρίβεια, αλλά και του προαιρετικού συστήματος Eco. Αυτό ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά και των περιφερειακών συστημάτων του (βλ. κλιματισμός) με στόχο τη βέλτιστη οικονομία.
1,2 TSI 90 PS: Ο πρωτοπόρος με turbo και λίγα κυβικά
Το μοτέρ 1,2 TSI του Polo είναι από τα πρώτα που χρησιμοποίησαν turbo και άμεσο ψεκασμό στα λίγα κυβικά, για ένα αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας. Το μοτέρ αυτό είναι το μόνο 4κύλινδρο του συγκριτικού, αποδίδει 90 ίππους και 160 Nm ροπής. Καθώς το Polo δε συνδυάζει τον κινητήρα με καμία άλλη τεχνολογία εξοικονόμησης ενέργειας, επιτυγχάνει μέση κατανάλωση της τάξης των 5,2 λτρ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων που φτάνουν τα 119 γρ./χλμ. Από τα μοντέλα του ομίλου της VW που εξοπλίζει ο κινητήρας αυτός, μόνο το Polo έχει 90 ίππους.
Οδική συμπεριφορά: Το Clio το πιο άνετο, το Fiesta το πιο σπορτίφ
Το Clio προσέφερε, από την προηγούμενη γενιά του, την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Αυτή ενισχύθηκε σε αυτή τη γενιά. Από τα τρία του συγκριτικού, είναι αυτό με την πιο άνετη ανάρτηση και την πιο ξεκούραστη κύλιση, ενώ έχει το καλύτερο φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του έχει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα είναι αποδοτικά. Γενικά, ενώ το Clio ταξιδεύει άνετα και ευθύβολα στον ανοιχτό δρόμο, μερικοί αεροδυναμικοί θόρυβοι ίσως ενοχλήσουν γύρω στα 120 χλμ./ώρα.
Το Fiesta, από την άλλη, είχε πάντα έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και αυτόν διατηρεί και η έκδοση που εξετάζουμε, αλλά με περισσότερη προσοχή στην ποιότητα κύλισης και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών. Το τιμόνι του παραμένει το πιο κοφτερό από τα τρία, αλλά το μικρό Ford δείχνει περισσότερο την κατηγορία του από τα άλλα. Η προσεγμένη ηχομόνωση και η ευθύβολη κίνηση βοηθούν στο ταξίδι, αλλά ο οδηγός δεν νιώθει τόσο προστατευμένος από το τι συμβαίνει γύρω του. Παράλληλα, ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι ο πιο νευρικός από όλα τα μοντέλα της δοκιμής, ενώ η ανάρτηση έχει γίνει πιο άνετη, αλλά και πάλι «διαβάζει» περισσότερο το δρόμο. Αυτό είναι καλό αν θες να οδηγήσεις σβέλτα.
Τέλος, το Polo είναι το πιο ουδέτερο των τριών. Δεν προσφέρει την κορυφαία άνεση του Clio, αλλά έχει καλή ποιότητα κύλισης, ενώ δεν έχει και την ακρίβεια του Fiesta, αλλά ούτε γέρνει, ούτε πλέει στις στροφές. Τα φρένα του είναι καλά, το τιμόνι είναι ακριβές αλλά με μέτρια πληροφόρηση και το ESP λειτουργεί καλύτερα από όλα.
Τεχνολογία: Τα Fiesta και Clio προπορεύονται
Active City Stop: To Fiesta διαθέτει στάνταρ το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, με χαμηλές ταχύτητες που γνωρίσαμε στο Focus. Με αυτό, είναι εφικτή η αποφυγή συγκρούσεων με ταχύτητες μέχρι 15 χλμ./ώρα και η μείωση της σφοδρότητάς τους με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα.
Nav&Go: Το Clio διαθέτει σύστημα πολυμέσων Media Nav με οθόνη αφής που συνδυάζει σύστημα πλοήγησης, ραδιόφωνο, σύνδεση με το κινητό τηλέφωνο μέσω Bluetooth και απευθείας πληκτρολόγηση στην οθόνη, λειτουργία audio streaming για αναπαραγωγή αρχείων ήχου και υποδοχές Aux και USB για σύνδεση με εξωτερικές πηγές αποθήκευσης.
SYNC: Από την έκδοση Trend με τον 1000άρη κινητήρα (όπως αυτή της δοκιμής) και πάνω, το Fiesta εφοδιάζεται με σύστημα που επιτρέπει τη συνδεσιμότητα με φωνητική ενεργοποίηση για τηλεφωνικές κλήσεις και μουσικές επιλογές από συσκευές συνδεδεμένες μέσω Bluetooth ή USB. Το SYNC περιλαμβάνει και τη λειτουργία του Emergency Assistance. Μέσω αυτού, το αυτοκίνητο καλεί αυτόματα σε βοήθεια, στην περίπτωση που εμπλακεί σε σύγκρουση.
Εσωτερικό: Πιο ποιοτικό το Polo, πιο ενδιαφέρον αισθητικά το Clio
Στο εσωτερικό τους, τα τρία αυτοκίνητα ακολουθούν τρεις διαφορετικούς δρόμους. Το Clio, είναι το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά, με μοτίβα που «τραβούν» διαφορετικές γραμμές από τον ανταγωνισμό. Ποιοτικά, έχει προσεγμένα υλικά και καλή συναρμογή, ωστόσο το φινίρισμα σε ορισμένες επιφάνειες κρίνεται απλώς μέτριο. Επίσης, η εργονομία είναι προσεγμένη, αν και η ιδιόμορφη αισθητική κάνει μερικές λεπτομέρειες δύσχρηστες (π.χ. κάρτα Renault, ορατότητα προς τα πίσω).
Από την άλλη, το Polo έχει την πιο συντηρητική αισθητική και τον πιο απλό σχεδιασμό. Αυτό το κάνει ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινή επαφή μαζί του, ενώ (στις εκδόσεις που έχει αφρώδες πλαστικό στο ταμπλό) έχει την καλύτερη ποιότητα υλικών και συναρμογής.
Το Fiesta βρίσκεται κάπου στη μέση. Έχει καλή ποιότητα πλαστικών, αφού είναι καλυμμένο με μαλακό υλικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό, αλλά η συναρμογή των υλικών και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι υποδεέστερες των άλλων δύο μοντέλων. Γενικά, το Fiesta παρά τις μικρές αλλαγές στη σχεδίαση και στην ποιότητα των υλικών, δείχνει το πιο ξεπερασμένο αισθητικά, ενώ η Ford έχει κάνει και κάποιες εκπτώσεις που ενοχλούν. Για παράδειγμα, η στεφάνη του τιμονιού είναι πολύ λεπτή, ενώ απουσιάζει το trip computer και ο δείκτης θερμοκρασίας. Από πλευράς εργονομίας, το σύστημα infotainment δεν είναι πολύ εύχρηστο, διατηρώντας την παλιά σχεδίασή του.
Value for money: Το πλούσιο Clio έχει και 5 χρόνια εγγύηση
Τα τρία μοντέλα της δοκιμής είχαν σχεδόν ταυτόσημη τιμή. Ωστόσο, το Clio ήταν το μόνο με 5ετή εγγύηση, κάτι που σημαίνει ότι ακόμα και αν το αγοράσετε τώρα ως μεταχειρισμένο θα είσαστε καλυμμένοι, καθώς και ελαφρώς καλύτερο εξοπλισμό, αφού διέθετε cruise control, προβολείς ομίχλης και σύστημα πλοήγησης. Από την άλλη, το Fiesta είναι το μόνο που εξοπλιζόταν με αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού.
Συμπέρασμα
Καθώς ο βασικός λόγος επιλογής των μοντέλων της δοκιμής είναι ο κινητήρας τους, η τοποθέτησή τους στο podium των νικητών περνάει κατά ένα μεγάλο ποσοστό από την αξιολόγησή τους σε αυτόν τον τομέα. Υπό αυτό το πρίσμα, το Polo έχει κινητήρα με ένα πλεονέκτημα και ένα μειονέκτημα. Ο 1,2 TSI, του χαρίζει τις καλύτερες επιδόσεις, αλλά τη χειρότερη κατανάλωση. Έτσι το Polo, παρά την καλή του ποιότητα, την άνεση και την υψηλή μεταπωλητική του αξία, δε συγκεντρώνει τους βαθμούς της νίκης. Το ανανεωμένο Fiesta παίρνει πολλούς πόντους από τον κινητήρα του, που του χαρίζει επιδόσεις και δεν καίει, αλλά υστερεί ακριβώς στους τομείς που υπερτερεί το Polo. Όμως, η οικονομία που προσφέρει αξίζει παραπάνω. Το Clio έχει την τύχη ενός καλού και οικονομικού (εφάμιλλου του Fiesta) κινητήρα, προφέρει τους καλύτερους χώρους και την περισσότερη άνεση, είναι το πιο όμορφο μέσα και έξω, ενώ στο δρόμο ισορροπεί μεταξύ ποιότητας και δυναμισμού. Έτσι, ακόμα και αν δεν έχει τις καλύτερες επιδόσεις, μπορεί και δικαιολογεί την πρωτιά σε αυτό το τεστ, που επισφραγίζεται με την 5ετή του εγγύηση.