Ηonda Civic εναντίον Nissan Qashqai με κινητήρες πετρελαίου. Δείτε τώρα κυβικά, αυτονομία και χώρους. Κάντε την πιο value for money επιλογή.
Το Nissan Qashqai έφερε τα πάνω κάτω στην τάξη της μικρομεσαίας κατηγορίας, μιας και άφησε πίσω το συμβατικό περιτύλιγμα ενός μικρομεσαίου . Ουσιαστικά λάνσαρε τη κατηγορία υπερυψωμένων crossover μοντέλων, καθώς έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και δυναμικό σχεδιασμό. Το ίδιο κάνει όμως και το φουτουριστικής σχεδίασης Honda Civic που σαν φιλοσοφία δείχνει προσκολλημένο στη χάτσμπακ λογική, έχοντας όμως compact διαστάσεις και ιδιαίτερα πρακτικό εσωτερικό που τονίζουν έξυπνες λύσεις όπως τα πίσω καθίσματα Magic Seats. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ενδιαφέροντα όταν στο παιχνίδι μπαίνουν οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των μοντέλων στα 1.600 κ.εκ.
Κινητήρες-επιδόσεις: Μέχρι και 1.444 χλμ. αυτονομία!
Αμφότεροι οι κινητήρες των μοντέλων είναι turbodiesel στα 1,6 λτ. Αυτός του Civic, δίνει έμφαση στο χαμηλό βάρος και την οικονομία, ενώ του Qashqai είναι γαλλικής καταγωγής και έχει τονισμένη απόδοση.
Οι 10 παραπάνω ίπποι του Qashqai και τα κάπως καλύτερα χαρακτηριστικά ροπής του έχουν σαν αποτέλεσμα την επικράτηση του Qashqai στον τομέα των επιδόσεων. Η απάντηση του Civic, που είναι το ίδιο πολιτισμένο σε λειτουργία και «γεμάτο» στις χαμηλές στροφές, έρχεται με τα μόλις 3,6 λτ./100 χλμ. στην κατανάλωση (4,5 λτ./100 χλμ. το Qashqai), την απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (107,1 ευρώ το Qashqai) και τα 1.444 χλμ. της θεωρητικής του αυτονομίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως και με τα δύο θα κινηθείς αρκετά σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο ή στο επαρχιακό δίκτυο.
Εσωτερικό-Χώροι: Ευρύχωρο το Qashqai, πρακτικό και hi-tech το Civic
Στο εσωτερικό των δύο μοντέλων, κοινός παρονομαστής τους είναι η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και η ξεχωριστή τους σχεδίαση. Το Qashqai ξεχωρίζει με τη χρήση περισσότερου μαλακού πλαστικού, αλλά κυρίως με την υπερυψωμένη αίσθηση που έχει ο οδηγός και οι επιβάτες. Από την άλλη, το Civic είναι πολύ πιο φουτουριστικό αφήνοντας μια πιο hi-tech αίσθηση με τις ψηφιακές του ενδείξεις και την οθόνη πληροφοριών στο κέντρο του ταμπλό. Βέβαια, στον τομέα των χώρων, θα πρέπει να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις σε σχέση με το Qashqai που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις μεγαλύτερες διαστάσεις και το μεταξόνιό του. Ουσιαστική ισοπαλία υπάρχει στη χωρητικότητα των πορτ μπαγκάζ. Σε κάθε περίπτωση, η απάντηση του Civic έρχεται στην πρακτικότητα που τονίζεται με τις πολλές, φανερές και κρυφές θέσεις για μικροαντικείμενα και εκτοξεύεται με τα πίσω Magic Seats καθίσματα. Η διαιρούμενη πλάτη τους αναδιπλώνεται στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, ενώ οι βάσεις τους ανασηκώνονται κατά 90 μοίρες και «κλειδώνουν» στις πλάτες, δημιουργώντας έτσι ένα δεύτερο χώρο αποσκευών.
Στο δρόμο: Το Qashqai πάει παντού, πιο σπορτίφ το Civic Ευχάριστη αίσθηση αφήνουν και τα δύο αυτοκίνητα στο δρόμο, αφού «πατάνε» γερά και εμπνέουν σιγουριά ακόμη και υπό πίεση. Το Qashqai σαν πιο υψηλό και με μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση γέρνει παραπάνω, αλλά είναι πιο άνετο και μπορεί να κινηθεί με ευκολία στο χώμα ή να τα βγάλει πέρα με σαμαράκια και κακοτεχνίες.. Το Civic έχει σαφώς πιο σπορτίφ αίσθηση χάρη στην σφιχτή ανάρτηση και το άμεσο σε πληροφόρηση τιμόνι. Και στα δύο μοντέλα το ESP υπάρχει από το βασικό εξοπλισμό. Αναφορικά με τα φρένα τους, και τα δύο είναι καλά σε αίσθηση, αλλά αυτά του Civic έχουν πολύ καλύτερη απόδοση. Από πλευράς θορύβου και τα δύο είναι ήσυχα, με το Civic να έχει ένα πλεονέκτημα στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες.
Στην πόλη από την άλλη, αμφότερα δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα ευελιξίας, αλλά το τιμόνι του Qashqai «κόβει» περισσότερο και παρά το μεγαλύτερο μήκος του, έχει μικρότερο κύκλο στροφής (10,4 μ.). Η αεροτομή του Civic δεν είναι ό,τι καλύτερο για την προς τα πίσω ορατότητα.
Παθητική ασφάλεια: Πεντάστερα
Τόσο το Honda Civic, όσο και το Nissan Qashqai, έχουν λάβει 5 αστέρια στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP. Ωστόσο, το Honda Civic έχει βαθμολογηθεί με τις αυστηρότερες νεότερες διαδικασίες, ενώ το Nissan Qashqai με το σύστημα προ του 2009 και για αυτό δεν μπορεί να γίνει κάποια άμεση σύγκριση μεταξύ τους.
Συμπέρασμα
Το Honda Civic 1,6 i-DTEC με τη φουτουριστική σχεδίαση και το σπορ χαρακτήρα του είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο με εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα και ιδιαίτερα πρακτική καμπίνα επιβατών. Καλοφτιαγμένο, με compact διαστάσεις και πλούσιο εξοπλισμό θα πρέπει να μπει ψηλά στη λίστα των αγοραστών της κατηγορίας των μικρομεσαίων χάτσμπακ. Από την άλλη, το Nissan Qashqai αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση που διευρύνει την πρακτικότητά της με το γεγονός ότι μπορεί να πάει πιο πέρα από την άσφαλτο και να τα βάλει καλύτερα με λακκούβες και σαμαράκια. Ο κινητήρας του είναι κορυφαίος σε απόδοση, αλλά όχι τόσο οικονομικός όσο του Civic.