autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Αντέχει η βενζίνη την κόντρα με τη μόδα του ντίζελ;

Μεταξύ των δύο εκδόσεων, μόνο τα λογότυπα TSI και TDI κάνουν τη διαφορά.

Στο ταμπλό του Leon συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας που φτάνει στα επίπεδα του Golf.

Το βενζινοκίνητο Leon να έχει καλύτερες επιδόσεις από στάση αλλά και καλύτερες ρεπρίζ.

Το turbodiesel έχει πλεονέκτημα στην κατανάλωση.

Leon τετραετίας, βενζίνη vs πετρέλαιο

Διαβάστηκε από 6466 αναγνώστες - 29/8/2017

Ένα αυτοκίνητο, δύο κινητήρες με 105 ίππους και στόχο την οικονομία, αλλά με διαφορετική φιλοσοφία. Το Seat Leon 1,2 TSI αντιμετωπίζει το Seat Leon 1,6 TDI. Ή αλλιώς, αντέχει η βενζίνη την κόντρα με τη μόδα του ντίζελ;

Ένα αυτοκίνητο, δύο κινητήρες με 105 ίππους και στόχο την οικονομία, αλλά με διαφορετική φιλοσοφία. Το Seat Leon 1,2 TSI αντιμετωπίζει το Seat Leon 1,6 TDI. Ή αλλιώς, αντέχει η βενζίνη την κόντρα με τη μόδα του ντίζελ;

Μια χαρακτηριστική περίπτωση όπου υφίσταται το δίλημμα «βενζίνη ή diesel» είναι το Seat Leon. Και οι δύο εκδόσεις του μικρομεσαίου χάτσμπακ έχουν κοινό παρονομαστή την ισχύ των 105 ίππων. Από εκεί και πέρα όμως έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και ευθύς αμέσως θα καταλάβετε το γιατί.
 
Εμφάνιση: Ίδια και απαράλλαχτα
Η 3η γενιά του Leon βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία της SEAT, η οποία εφαρμόζει περισσότερες νευρώσεις και ακμές από το παρελθόν. Ξεχωρίζουν τα πολύ δυναμικά εμπρόσθια και πίσω φώτα, το χυτό καπό με τις τρεις κάθετες νευρώσεις που βρίσκονται μάλιστα μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, αλλά και οι ευδιάκριτες οριζόντιες νευρώσεις στα πλαϊνά του αυτοκινήτου. Μεταξύ των δύο εκδόσεων, μόνο τα λογότυπα TSI και TDI κάνουν τη διαφορά.
 
105 άλογα ανεξαρτήτως καυσίμου
Οι 105 ίπποι του 1,2 TSI αποδίδονται ήσυχα, γραμμικά, με αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές και θετικό τράβηγμα μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου. Στην αντίπερα όχθη, ο 1,6 άμεσου ψεκασμού TDI μόνο στο ρελαντί προδίδει ότι είναι diesel, με το χαρακτηριστικό στακάτο ήχο του. Ανεβάζοντας όμως στροφές, η λειτουργία του γλυκαίνει, ενώ χάρη στη ροπή των 250 Nm, το Leon diesel τραβάει πολύ καλύτερα από τον 1,2 TSI σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Ο 1,6 TDI κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο, αρκεί η βελόνα του στροφόμετρου να μην υπερβαίνει τις 3.800 σ.α.λ. Από εκεί και πάνω, αρχίζει να κρεμάει ζητώντας αλλαγή σχέσης. 
 
O TSI έχει καλύτερες επιδόσεις
Τόσο η διαφορά βάρους του ελαφρύτερου κατά 77 κιλά TSI, όσο και το 6άρι κιβώτιό του, βοηθούν το βενζινοκίνητο Leon να έχει καλύτερες επιδόσεις από στάση (9,9 δλ. αντί 10,5 για το κλασικό 0-100). Το αξιοθαύμαστο είναι ότι, το Leon ΤSI έχει και καλύτερες ρεπρίζ (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,8 δλ και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 13,4 δλ. έναντι 9,0 και 13,7 δλ. αντίστοιχα του 1,6 TDI).
  
Γλιτώνεις λεφτά με το 1,6 TDI
Το turbodiesel έχει πλεονέκτημα στην κατανάλωση καθώς σύμφωνα με τη Seat έχει μέση τιμή τα 3.8 λτ./100 χλμ. έναντι 4,9 λτ./100 χλμ. του TSI. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν στάνταρ σύστημα Start&Stop. 
Χαμηλότερες αντίστοιχα είναι και οι εκπομπές CO2 του 1,6 ΤDI,που πέφτουν κάτω από τα 100 γρ./χλμ. Αντιθέτως, οι εκπομπές του βενζινοκίνητου φτάνουν τα 114 γρ./χλμ.

Εσωτερικό: Με… γερμανικό DNA ποιότητας
Στο ταμπλό του Leon συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας που φτάνει στα επίπεδα του… Golf. Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα. Αυτό ισχύει και για το βενζινοκίνητο και για το πετρελαιοκίνητο μοντέλο. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι, ορισμένοι διακόπτες όπως αυτοί πίσω από τιμόνι για τα φώτα και τους καθαριστήρες, έρχονται απευθείας από το VW Golf. Στους χώρους, δεν υπάρχει φυσικά καμιά διαφορά, με την ευρυχωρία να είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 380 λτ.
 
Οδική συμπεριφορά: Πιο μαλακό το TSI
Τα επιπλέον 77 κιλά που ζυγίζει το TDI γίνονται εύκολα αντιληπτά στο δρόμο, κατά κύριο λόγο, στη λειτουργία της ανάρτησης. Το TSI έχει πιο ανάλαφρο πάτημα και πιο μαλακή ρύθμιση. Έτσι αφενός το βενζινοκίνητο είναι πιο άνετο στις τυπικές λακκούβες της ασφάλτου, αφετέρου προσφέρει αίσθηση ανάλογη του αρκετά ακριβότερου Golf με το οποίο άλλωστε μοιράζονται πάτωμα και μηχανικά μέρη. Είναι ήσυχο, ραφιναρισμένο και συνολικά δίνει μια αίσθηση, που θα ταίριαζε σε μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο. 

Η ρύθμιση της ανάρτησης του TDI είναι πιο σφιχτή, δίνοντας μια πιο στιβαρή αίσθηση συνολικά, αλλά «ακούγεται» περισσότερο όταν περνάει από ανωμαλίες του δρόμου, τις οποίες δεν φιλτράρει όπως στο TSI.. Όπως και να έχει, το όριο πρόσφυσης είναι υψηλό και στα δύο αυτοκίνητα, ενώ οι τάσεις υποστροφής έρχονται πάντα προοδευτικά χωρίς να τρομάζουν και ελέγχονται εν τη γενέσει τους από το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.
 
 
Συμπέρασμα
Καθώς η εμφάνιση παραμένει ίδια όπως οι χώροι και ο εξοπλισμός, ο παράγοντας οικονομία είναι και εδώ καθοριστικός. Έτσι, παρ` όλο που η απόκτηση ενός TDI Leon ακόμα και ως μεταχειρισμένο είναι ακριβότερη, υπολογίζοντας 15.000 χλμ. διανυθέντα ανά έτος, το 1,2 TSI απαιτεί 1.254 ευρώ σε καύσιμο, έναντι 799 ευρώ του TDI.
Εσείς τι λέτε; Αξίζει;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις