Mεταχειρισμένα: Fiat Punto, Opel Corsa, Suzuki Swift
Διαβάστηκε από 6988 αναγνώστες - 24/10/2017
Είναι τρία μικρά μοντέλα διαφορετικής μάρκας, αλλά με τον ίδιο diesel κινητήρα της Fiat κάτω από το καπό τους. Μια ερευνητική ματιά σε όλους τους τομείς της «ύπαρξής» τους αρκεί για να αποφασίσετε ποιο θα είναι το επόμενο μεταχειρισμένο σας.
Κινητήρες-Κιβώτια: Πιο γρήγορο το Swift, πιο οικονομικό το Corsa
Κάτω από το μπροστινό τους καπό, τα τρία μοντέλα της Fiat, της Opel και της Suzuki φέρουν το ίδιο μοτέρ προέλευσης Fiat, τον 1,3 turbodiesel Multijet 2ης γενιάς. Ο κινητήρας αυτός βγαίνει από το εργοστάσιο σε 3 διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, με 75, 85 και 95 ίππους, με την πρώτη έκδοση να «φοριέται» από το Suzuki Swift, τη δεύτερη από το Fiat Punto και την τρίτη από το Opel Corsa. Σε όλες τις εκδόσεις του ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, η κλιμάκωση του οποίου εξαρτάται τόσο από το ποια έκδοση ισχύος είναι ο κινητήρας, όσο και από το αυτοκίνητο στο οποίο τοποθετείται.
Απόδοση-Επιδόσεις: Τα κιλά κρίνουν τον νικητή
Παρότι διαθέτει τη χαμηλότερη έκδοση ισχύος από τις τρεις κάτω από το καπό του (75 PS), το Suzuki Swift 1,3 DDiS επωφελείται από το χαμηλότερό του βάρος για να προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις από τα τρία diesel μικρά με τον ίδιο Multijet II κινητήρα. Και από πλευράς απόδοσης, παρότι χαμηλά ο κινητήρας δείχνει ράθυμος, μετά τις 1.900 στροφές παρουσιάζει γερό τράβηγμα, δίνοντας μια σπορτίφ χροιά στο αυτοκίνητο. Στο Corsa όπου βρίσκεται στην ισχυρότερη εκδοχή του (95 PS), ο 1,3 Multijet II εμφανίζει από την άλλη αισθητά καλύτερο τράβηγμα από χαμηλά, όμως ο συνδυασμός του με ένα μακριάς κλιμάκωσης 5άρι μηχανικό κιβώτιο «πνίγει» από εκεί πάνω τις επιδόσεις. Στο Punto τέλος, συναντούμε τη μέση έκδοση των 85 ίππων, με τον κινητήρα να είναι εύρωστος χαμηλά και στο μεσαίο φάσμα των στροφών του, προσδίδοντας παράλληλα ικανοποιητικές επιδόσεις.
Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο και με καλύτερη ποιότητα υλικών το Punto Σχεδίαση
Αισθητικά, το εσωτερικό του Fiat Punto είναι το πλέον νεανικό και μοντέρνο από τα τρία, ενσωματώνοντας περισσότερες καμπύλες και σπορτίφ λεπτομέρειες σε πίνακα οργάνων και τιμόνι.
Αντίστοιχα, στα καθίσματα υπάρχει η επιλογή για νέες επενδύσεις από ύφασμα ντένιμ σε διάφορους συνδυασμούς ανάλογα με την έκδοση, με ενσωματωμένους μεταλλικούς τόνους σε διάφορα χρώματα.
Με σύγχρονη και ενδιαφέρουσα σχεδίαση και το ταμπλό του Swift, το οποίο όμως φέρει σκουρόχρωμο και κάπως μουντό διάκοσμο. Ωστόσο, κάποιες διακριτικές επενδύσεις ασημί χρώματος στο ταμπλό, στις πόρτες, στο τιμόνι και στον επιλογέα ταχυτήτων του σπάνε ελαφρώς τη μονοτονία και προσθέτουν πόντους νεανικότητας.
Στο εσωτερικό του Corsa τέλος, σχεδιαστικά ακολουθούνται απλούστερες γραμμές, με τη μονοτονία να σπάνε οι μεγάλοι, στρογγυλοί αεραγωγοί και οι χρωμιωμένες επενδύσεις σε διάφορα τμήμα του ταμπλό.
Ποιότητα
Στο ποιοτικό κομμάτι, το ταμπλό του Punto κάνει χρήση περισσότερων επιφανειών ντυμένων με μαλακό πλαστικό, κερδίζοντας στο κομμάτι της απτής ποιότητας.
Παράλληλα, έχει βελτιωθεί περαιτέρω και η ποιότητα των πλαστικών στο εσωτερικό των θυρών και το ταμπλό. Στο εσωτερικό του Corsa από την άλλη, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αποκλειστικά σκληρά στην αφή, με μέτριο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ οι μικροτριγμοί δε λείπουν όταν η ανάρτηση τερματίσει πάνω από κάποιο σαμαράκι.
Αντίστοιχα, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών έχει γίνει σε όλες τις επιφάνειες της καμπίνας του Swift, χωρίς να ξεχωρίζουν για την υφή τους και να ξεφεύγουν από το μέσο όρο της κατηγορίας, γεγονός που αφορά με τη σειρά της και τη συναρμογή.
Χώροι: Το Opel Corsa υπερέχει
Σε επίπεδο χώρων, το Corsa υπερτερεί των τριών προσφέροντας τον περισσότερο χώρο για τα γόνατα και τους ώμους των καθήμενων στο πίσω κάθισμα. Αρκετός είναι και ο χώρος για τα κεφάλια τους, κάτι που σημαίνει ότι 2 ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση πίσω. Στο Punto, το πίσω κάθισμα προσφέρει τον περισσότερο αέρα για τα κεφάλια των επιβαινόντων βολεύοντας έτσι τους υψηλότερους, ενώ καλός είναι και ο χώρος για τα γόνατά τους, ωστόσο το εσωτερικό πλάτος είναι ελαφρώς στενό. Μικρότερους πάντως συνολικά χώρους επιβατών από τα 3 μοντέλα διαθέτει το Swift, με τον αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών να είναι περιορισμένος, ενώ και το διαθέσιμο πλάτος να είναι μειωμένο. Στη «μάχη» των πορτ-μπαγκάζ, με 285 λτ. χωρητικότητας αυτό του Corsa είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία και το καλύτερο των τριών, ενώ πολύ καλό όγκο (275 λτ.) αλλά με υψηλό κατώφλι φόρτωσης διαθέτει το πορτ-μπαγκάζ του Punto.
Οδική συμπεριφορα-Aνεση: Πιο σπορτίφ το Swift, καλύτερη άνεση από το Punto
Το Corsa ποτέ δεν ήταν ένα driver¶s car, αλλά ήταν και παραμένει ένα ασφαλές μεταφορικό μέσο, με σεβασμό στις ανάγκες του χρήση μέσων απαιτήσεων. Με στάνταρ το σύστημα ESP, το Corsa θα κλείσει ομαλά την πορεία του στο λάθος, εφόσον ο χρήστης δεν ξεπεράσει το όρια οπότε και θα εμφανίσει υποστροφική συμπεριφορά, με το τιμόνι να προσφέρει απλά καλή αίσθηση. Στην ευθεία από την άλλη, το αμάξωμα δεν πλέει στις αλλαγές πορείας και είναι σταθερό, ενώ σε κάθε περίπτωση τα φρένα έχουν καλή αίσθηση με αποδεκτή αποτελεσματικότητα. Πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά προσφέρει το Swift 1,3 DDiS στο δρόμο, όντας ευχάριστο, με άμεσο σύστημα διεύθυνσης, στιβαρό πλαίσιο και σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Σε συνδυασμό με την ευελιξία του και τη σχετική άνεση από τις αναρτήσεις το πετρελαιοκίνητο Swift καταφέρνει να αποσπάσει κολακευτικά σχόλια για τη συνολική εικόνα στο δρόμο. Επιπλέον, είναι εύκολο στους χειρισμούς, φιλικό και ευέλικτο στην οδήγηση στην πόλη, αποπνέοντας παράλληλα συμπαγή αίσθηση στον οδηγό και σιγουριά. Το Fiat Punto από την πλευρά του, είναι ασφαλές οδηγικά, ευέλικτο και ευκολοδήγητο στην πόλη, αλλά και σταθερό σε ταχύτητες ταξιδιού. Η ανάρτηση αποσβένει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και είναι όσο μαλακή πρέπει, χωρίς να επηρεάζει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Τα φρένα τέλος είναι τα πιο αποτελεσματικά των τριών, με το 100-0 χλμ./ώρα να περιορίζεται στα 39,7 μ.