Αν ψάχνετε μεταχειρισμένο που να αξίζει πραγματικά τα λεφτά του, εδώ είστε. Οι χαμηλού κυβισμού turbo κινητήρες των VW Polo και Ford Fiesta εξασφαλίζουν σβέλτες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, ενώ τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, τα κάνουν παιχνιδάκι.
Εσωτερικό: Polo σε ποιότητα, Fiesta σε σχεδίαση
Ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας στο εσωτερικό, τα δύο μοντέλα σε κερδίζουν με το δικό τους τρόπο.
Το μεν Polo προτάσσει την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, το δε Fiesta προβάλλει το νεανικό του χαρακτήρα. Έτσι στο Polo, το οποίο θυμίζει το μεγαλύτερο Golf, συναντούμε μια κονσόλα, η οποία ντύνεται με ξεχωριστή επένδυση από αυτή του υπολοίπου εσωτερικού. Θα βρείτε επιλογές ηχοσυστημάτων, όλες με οθόνη αφής και περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Μπροστά από τον οδηγό, ξεχωρίζει το τριάκτινο τιμόνι που προέρχεται από αυτό του Golf, ενώ ο πίνακας οργάνων έρχεται με, «3D» σχεδίαση των οργάνων.
Στο ποιοτικό κομμάτι, όπως είπαμε, ορίζει την κορυφή της κατηγορίας αφού όλο το ταμπλό είναι καλυμμένο από αφρώδες υλικό, η συναρμογή των υλικών είναι εξαιρετική, ενώ δεν ακούγονται τριγμοί ακόμη και όταν περνάς πάνω από έντονες ανωμαλίες.
Το εσωτερικό του Fiesta από την άλλη δεν έχει εξίσου κορυφαία συναρμογή, ωστόσο στα σημεία που οι επιβάτες έρχονται σε επαφή με αυτό τα υλικά είναι καλή ποιότητας, ενώ ομορφότερη είναι και η σχεδίασή του. Βέβαια, στο σημείο αυτό κάποιοι σωστά θα ισχυριστούν ότι η μοντέρνα κεντρική κονσόλα απαιτεί μία μικρή εξοικείωση, ωστόσο με το πέρας του χρόνου δεν δυσκολεύει ή αποσπάει την προσοχή του οδηγού.
Οδική συμπεριφορά: Ξεχωρίζουν με τον χαρακτήρα τους
Τα δύο μοντέλα διαθέτουν ξεχωριστό οδηγικό χαρακτήρα και συγκεκριμένα το μεν Fiesta είναι πιο οδηγοκεντρικό, ενώ το Polo έχει καλύτερη ποιότητα κύλισης και είναι πιο άνετο.
Πιο συγκεκριμένα, η αίσθηση ασφάλειας που αποπνέει στο δρόμο το Polo 1,2 TSI είναι από τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό. Η σταθερότητα που επιδεικνύει στις ευθείες είναι πολύ καλή, χωρίς να κουράζει παράλληλα. Αρκετά ασφαλές, ουδέτερο και με προβλέψιμες αντιδράσεις εμφανίζεται και σε διαδρομές με στροφές. Επιπλέον, το στάνταρ ESP επεμβαίνει γρήγορα και όχι ιδιαίτερα απότομα και τα φρένα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικά. Τέλος, το τιμόνι παρέχει την απαιτούμενη πληροφόρηση και αμεσότητα, αλλά είναι σχετικά ελαφρύ.
Το Fiesta από την άλλη διαθέτει πλουσιότερο σε πληροφόρηση και πιο κοφτερό τιμόνι, τα όρια της πρόσφυσης είναι τα ίδια, ενώ είναι ελάχιστα πιο θορυβώδες στις μεσαίες στροφές. Η ανάρτηση όμως είναι ελαφρώς πιο σφιχτή και στο πίσω μέρος οι επιβάτες θα νιώσουν πιο έντονα τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου. Κορυφαία, τέλος, είναι και τα φρένα του.
Κινητήρας-Κιβώτιο: Προβάδισμα των EcoΒoost και DSG
Κάτω από το καπό των δύο αυτοκινήτων κρύβονται δύο μικρού κυβισμού turbo κινητήρες oι οποίοι και αρκετή δύναμη έχουν για να κινήσουν σβέλτα τα δύο μοντέλα, και οικονομικοί σε κατανάλωση είναι. Τη μάχη στα σημεία κερδίζει, όμως, ο 1.000άρης EcoΒoost του Fiesta αφενός γιατί έχει 10 ίππους και Nm επιπλέον, αφετέρου είναι πιο γραμμικός και δυνατός στο ψηλότερο φάσμα των στροφών.
Αναφορικά τώρα με την κατανάλωση, το Polo είναι ελάχιστα πιο οικονομικό και αυτό ίσως να οφείλεται στη λειτουργία του αυτόματου διπλοσύμπλεκτου κιβωτίου DSG. Σε κάθε περίπτωση πάντως, πρόκειται για δύο κινητήρια σύνολα που ορίζουν την κορυφή στην κατηγορία.
Συμπέρασμα
Η μάχη μεταξύ των δύο μοντέλων είναι αμφίρροπη, γιατί το καθένα διακρίνεται με το δικό του τρόπο. Το Fiesta είναι πιο όμορφο και οδηγοκεντρικό, το Polo είναι πιο πρακτικό και άνετο στο δρόμο, θυμίζοντας με τον τρόπο που πατάει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις τους είναι παραπλήσιες, με προβάδισμα για το Fiesta στα χρονόμετρα, αλλά και του Polo όσον αφορά στο αυτόματο κιβώτιο.