Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Μεταχειρισμένη πολυτέλεια. Mini Paceman Cooper D

10/11/2017

Tο Mini Paceman θυσιάζει στο βωμό του lifestyle τις πίσω πόρτες του Countryman και με κράχτη το κουπέ κουστούμι, προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους να μπουν σε πολυτελή μονοπάτια.

To Mini Paceman είναι «χτισμένο» πάνω στο Mini Countryman διαθέτοντας το ίδιο μεταξόνιο. Αυτό που του λείπει είναι οι δύο πίσω πόρτες και μερικά χλστ. μπόι, αφού είναι χαμηλότερο. Φυσικά, για να τονίσει τον σπορτίφ προσανατολισμό του, το Paceman φοράει ένα κουπέ κουστούμι. Από μπροστά είναι ίδιο και απαράλλαχτο με το Countryman.  Όπως και να έχει, το Paceman, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο  τραβάει τα βλέμματα.
 
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ-ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – Τραβάει, αλλά και καταναλώνει
Ο 1,6 turbodiesel κινητήρας του Mini αποδίδει 112 ίππους, αλλά κυρίως 270 Nm από τις 1.750-2.250 σ.α.λ.. Στην πράξη, εμφανίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά, κυρίως με την ποιότητα λειτουργίας του. Έτσι, το «κροτάλισμα» και οι κραδασμοί που συνοδεύουν συνήθως τους ντίζελ, γίνονται ελάχιστα αισθητοί στο ρελαντί και καθόλου εν κινήσει, σε σημείο που σε κάνουν να απορείς. Παράλληλα, διαθέτει πολλή ροπή από τις χαμηλές στροφές και έχει δύναμη μέχρι κοντά τις 4.000 σ.α.λ., επιταχύνοντας ιδιαίτερα σβέλτα εν κινήσει το κομψό αμάξωμα, χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει στον καλής αίσθησης 6τάχυτο επιλογέα.

Από την άλλη όμως και ενώ ο κατασκευαστής υπόσχεται κατανάλωση 4,4 λτ./100 χλμ. (CO2: 115 γρ./χλμ.), στην πράξη, με δυσκολία πέσαμε κάτω από τα 6,5 λτ./100 χλμ. 
 
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ – ΧΩΡΟΙ – Ευχάριστο, αλλά με λιγότερο «αέρα» για τα κεφάλια πίσω
Όπως και στα άλλα μέλη της οικογένειας Mini, η καμπίνα των επιβατών διακρίνεται για το μοντέρνο της διάκοσμο, που όμως είναι διανθισμένος με χαρακτηριστικά γνωρίσματα ρετρό αισθητικής,  όπως το μεγάλο στρογγυλό ταχύμετρο με το ενσωματωμένο ηχοσύστημα στο κέντρο του ταμπλό και το στροφόμετρο με την οθόνη πληροφοριών στο κέντρο της κολόνας του τιμονιού. Για την τιμή του αυτοκινήτου, η ποιότητα των σκληρών πλαστικών δεν είναι και ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς, αλλά τουλάχιστον το φινίρισμα και η συναρμογή έχουν προσεχθεί ιδιαίτερα. 
Το Paceman φέρει δυο  πρακτικές αναβαθμίσεις: η πρώτη είναι τα πιο στάνταρ σπορ καθίσματα και η δεύτερη, η μετακόμιση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων στις πόρτες έναντι της κεντρικής κονσόλας που μας είχε συνηθίσει η οικογένεια Mini.

Το MINI Paceman σχεδιάστηκε σαν τετραθέσιο και η διάταξη του πίσω καθίσματος είναι αυστηρά διθέσια. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ανάλογα καλοί, όπως συμβαίνει για το Countryman, ωστόσο η κλίση της οροφής έχει κλέψει τον περισσότερο από τον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω. «Κούρεμα» όμως έχει γίνει και στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, που από τα 350 λτ. του Countryman έχει πέσει στα 330 λτ. Πάντως, το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας και το χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης παρέχουν άνετη πρόσβαση.
 
 
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – Countryman με αλατοπίπερο
Σίγουρα, είναι λιγότερο κοφτερό από το κανονικό Mini, αλλά είναι εμφανώς πιο άνετο στις λακκούβες και τις κακοτεχνίες. Από την άλλη, είναι ένα κλικ λιγότερο άνετο από το Countryman, αλλά γέρνει λιγότερο και είναι πιο οδηγικά ενδιαφέρον από τον 5πορτο κλώνο του, χάρη στη στάνταρ και χαμηλωμένη σπορ ανάρτηση, που συνοδεύει τα εμπρόσθια γόνατα και τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Η ευχάριστη οδηγική αίσθηση τονίζεται από το ακριβές και με σωστό βάρος τιμόνι και τον ακριβή επιλογέα. Οι αναρτήσεις με τη σφιχτή ρύθμιση, χωρίς να κουράζουν, προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία ακόμα και σε ταχύτητες τελικής. 
Το μόνο που θα ενοχλήσει ίσως είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, που εμφανίζονται μετά τα 100 χλμ./ώρα και γίνονται πιο αισθητοί από τα 130 χλμ./ώρα και πάνω. Ωστόσο, η ευχαρίστηση έρχεται στις στροφές, με το αυτοκίνητο να αντιδρά ως ένα ενιαίο κομμάτι και να συμπεριφέρεται ουδέτερα, έως ελαφρά υποστροφικά πριν επέμβει το στάνταρ σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Χωρίς το σύστημα σε λειτουργία αν βιαστείς να πατήσεις γκάζι με στριμμένους τροχούς, τότε είναι πιθανό να χαθεί γρήγορα η ελκτική πρόσφυση σαν αποτέλεσμα της μεγάλης ροπής του κινητήρα. Τα φρένα  πάντως εξασφαλίζουν σίγουρες ακινητοποιήσεις.
 
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Μυώδες και αρκούντως εντυπωσιακό σε εμφάνιση, με ρετρό στοιχεία στο εσωτερικό και με αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, το Paceman αποτελεί την επιτομή του σύγχρονου Lifestyle και σίγουρα δεν σε αφήνει αδιάφορο. Είναι πιο ενδιαφέρον οδηγικά από το Countryman και σε σχέση με το απλό Mini, μπορεί να τα βάλει καλύτερα με τις κακοτεχνίες των δρόμων και τα πεζοδρόμια.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις