Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Δεν έγινε τυχαία best seller!

24/11/2017

Στην έκδοση των 105 ίππων ξεχωρίζει με τις επιδόσεις του, την οικονομία καυσίμου, αλλά και την επιθετική εμφάνιση. Θέλετε κάτι παραπάνω για να το κάνετε δικό σας ως μεταχειρισμένο;

Προσπαθώντας να παρουσιάσουμε τις καλύτερες και πιο συμφέρουσες επιλογές για αγορά μεταχειρισμένου, σκανάρουμε την προηγούμενη γενιά του κλασικού πλέον Ibiza. Μιλάμε πάντα για την μετά facelift εποχή, που μετράει ήδη 4 χρόνια. Το δημοφιλές μικρό μοντέλο, δεν σταματάει να πουλάει και σίγουρα θα υπάρχει καλός λόγος. Δείτε και εσείς πως τα πάει σε τομείς όπως η οικονομία, οι επιδόσεις και οι χώροι και αποφασίστε εάν σας καλύπτει σαν μία μεταχειρισμένη περίπτωση.

Εμφάνιση: Δυναμισμός και "θυμωμένη" παρουσία
Το Ibiza ξεχωρίζει, λόγω κυρίως των αρκετών αισθητικών χαρακτηριστικών στο εμπρόσθιο τμήμα του. Εκεί λοιπόν συναντάμε μία μακρόστενη γρίλια της μάσκας, φωτιστικά με «θυμωμένη» παρουσία, αλλά και έναν προφυλακτήρα με μεγάλη κεντρική εισαγωγή και  θέσεις για τους προβολείς ομίχλης. Στο υπόλοιπο αμάξωμα ξεχωρίζει ο πίσω προφυλακτήρας και τα προαιρετικά LED πίσω φωτιστικά (φωτιστικά με λαμπτήρες ημέρας LED υπάρχουν προαιρετικά και για τα εμπρόσθια).
 
Κινητήρας: Καλές επιδόσεις από λίγα κυβικά
Kάτω από το καπό του βενζινοκίνητου SEAT Ibiza βρίσκεται ο 8βάλβιδος 1,2 TSI κινητήρας του VW Group, στην έκδοση με απόδοση 105 ίππων. Το μοτέρ αυτό, σε συνδυασμό και με το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, παρουσιάζεται σχετικά γραμμικό και με πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές κιόλας στροφές λειτουργίας του. Επιπλέον αυτών, οι επιδόσεις του είναι κορυφαίες για την κατηγορία, τόσο στην επιτάχυνση από στάση, όσο και στις ρεπρίζ, την ίδια στιγμή που η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται αρκετά.
 
Εσωτερικό-Χώροι: Λειτουργικό, αρκετά ποιοτικό και με καλούς χώρους
Στο εσωτερικό του SEAT Ibiza θα δυσκολευτείτε να βρείτε κάτι αρνητικό, καθώς όλα συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργικότητα αλλά και πρακτικότητα του θαλάμου των επιβατών. Έτσι, ο πίνακας οργάνων φέρει ευανάγνωστες αναλογικές ενδείξεις για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενώ έχει όμορφη σχεδίαση η στεφάνη του τριάκτινου τιμονιού, ώστε να προσφέρει καλύτερο και πιο σίγουρο κράτημα. Επιπλέον αυτών, το φωτιζόμενο ντουλαπάκι του συνοδηγού έχει μεγάλη  χωρητικότητα (10,7 λίτρα). Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ξεχωρίζουν οι χρωματισμοί για τις επενδύσεις των καθισμάτων, ενώ η ποιότητα κατασκευής βρίσκεταισε πολύ καλά επίπεδα, με ένα μικρό τμήμα μαλακού πλαστικού να ντύνει το ταμπλό. Στο κομμάτι των χώρων, το Ibiza προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικες, με τους πίσω επιβάτες να έχουν ένα μικρό θέμα με τον αέρα για τα κεφάλια τους, ειδικά εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο όρο σε ύψος. Το πορτ-μπαγκάζ βέβαια από την πλευρά του, παραμένει σε κορυφαία επίπεδα για την κατηγορία (292 λίτρα) και διαθέτει μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα.
 
Στο δρόμο: Σταθερό και με καλή άνεση
Η SEAT δεν έχει προβεί σε αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης, τα φρένα ή το τιμόνι σε σχέση με το προ-ανανέωσης Ibiza. Έτσι, το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου παραμένει η καλή άνεση που προέρχεται κυρίως από την κατάλληλα ρυθμισμένη ανάρτηση. Παράλληλα αυτού, το ισπανικό μοντέλο προσφέρει την απαιτούμενη σιγουριά και σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις στις στροφές, βοηθούμενο και από το πολύ καλό ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι. Βέβαια, από το αμάξωμα δεν λείπουν κάποιες κλίσεις, όμως αυτές δεν είναι μεγάλες και κυρίως, δεν επηρεάζουν την κατευθυντικότητά του. Ο επιλογέας του κιβωτίου, τέλος, έχει θετικό κούμπωμα, ενώ τα φρένα προσφέρουν καλή αίσθηση και είναι αρκετά αποτελεσματικά (100-0 χλμ./ώρα σε 40,8 μέτρα).
 
Παθητική ασφάλεια: 5 αστέρια
Το ισπανικό μικρό έχει λάβει συνολικά πέντε αστέρια στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP, ενώ η αναλυτική του βαθμολογία είχε ως εξής: 
Προστασία ενηλίκων: 82%
Προστασία παιδιών: 77%
Προστασία πεζών: 59%
Συστήματα ασφαλείας: 71%
 
Τιμή – εξοπλισμός 
Με μια σύντομη έρευνα, η μέση τιμή την οποία συναντάμε την συγκεκριμένη έκδοση του Seat Ibiza, είναι 7.000 ευρώ. Υπολογίστε πως στην βασική έκδοση του μοντέλου ο εξοπλισμός είναι αρκετά καλός, με μοναδική σημαντική απουσία τους αερόσακους οροφής. Στον βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ESP, 4 αερόσακοι, A/C, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι. 
 
 
Συμπέρασμα 
Με σπορτίφ εμφάνιση και χαρακτήρα το Ibiza αποτελεί μια value for money πρόταση στη μικρή κατηγορία των μεταχειρισμένων και αναδύει έναν μοντέρνο χαρακτήρα. Ωστόσο, το φινίρισμα των υλικών αλλά και οι χώροι επιβατών δεν ανήκουν στα πλεονεκτήματά του. 
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις