Στους ιδιοκτήτες μένει η απόλαυση της στιγμής της έκπληξης, τη στιγμή που αυτό το Clio εκτοξεύεται από στάση και επιταχύνει έως τα 100 km/h σε μόλις 6,7 δευτερόλεπτα. Αν ο δρόμος είναι αρκετά μακρύτερος, δε θα αργήσουν να έρθουν και τα 230 km/h της τελικής ταχύτητας. Ωστόσο, τα προσπεράσματα δεν είναι το αγαπημένο αγώνισμα του μικρού γαλλικού μοντέλου.
Αντιθέτως, η παροχή άνεσης είναι. Τα σπορ καθίσματα είναι άνετα, η ανάρτηση, βέβαια, είναι σφικτή, αλλά όχι και... άσπλαχνη. Ουσιαστικά, υπεύθυνος για την... ανησυχία στο εσωτερικό είναι ο συνδυασμός των ζαντών των 18 ιντσών και των ελαστικών χαμηλού προφίλ (40). Κατά τα άλλα, το ρόλο της παίζει η χαμηλή ποιότητα κατασκευής του Clio IV, κάτι που οι συνάδελφοι του γερμανικού AUTO Bild είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι, έπειτα από τη... συμβίωσή τους (test διαρκείας) με ένα Clio Grandtour (station wagon, δηλαδή) μεταξύ 2013 και 2016. Αυτό το αυτοκίνητο παρουσίασε προβλήματα στο σύστημα πολυμέσων, η κάμερα οπισθοπορείας δε λειτουργούσε σωστά, ενώ στο ηχοσύστημα δεν ήταν δυνατή η ρύθμιση της έντασης του ήχου για όσην ώρα φορτώνονταν οι χάρτες.
-Αεροδυναμικοί θόρυβοι
Τα μεγάλα κενά ανάμεσα στα μέρη του αμαξώματος αφήνουν τον -ενοχλητικό σε πολλές περιπτώσεις- θόρυβο από τον αέρα, τον κινητήρα ή και την κύλιση του Clio R.S. να περνούν στο εσωτερικό.
-Πλοηγός με κέφια
Μέχρι την πλήρη φόρτωση των χαρτών της πλοήγησης, μπορεί να περάσει αρκετός χρόνος, κάτι που μπορεί να εκνευρίσει.
-Τελικά εξάτμισης
Κομψή, αλλά ακριβή η απόληξη της εξάτμισης στα κάτω άκρα του πίσω μέρους. Στη Γερμανία το κόστος φτάνει τα 938 ευρώ!
-Κάρτα-κλειδί
Λειτουργεί αναξιόπιστα και συχνά παθαίνει black out. Πολύ συχνά, δε, εξαντλείται η μπαταρία.
Κατά τα άλλα, και η ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού παρέπεμπε περισσότερο στη χαμηλού προφίλ θυγατρική της Renault, την Dacia. Τα πατάκια ήταν μέτριας ποιότητας είτε μιλάμε για αυτά στο πάτωμα είτε για τη μοκέτα στον αποθηκευτικό χώρο, ενώ τα πλαστικά μέρη ήταν πολύ ευαίσθητα στις εκδορές.
Θα μπορούσε το R.S. να τα πάει καλύτερα; Δύσκολο να το πει κανείς, αφού ναι μεν θεωρείται στιβαρός ο κινητήρας, αλλά η υψηλή απόδοσή του σε οδηγεί σε ένα αντίστοιχο οδηγικό στιλ. Και επειδή αυτό προκαλεί υψηλή φθορά στα κάθε λογής μηχανικά μέρη, οι αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα πρέπει να κάνουν λεπτομερείς ελέγχους, προτού λάβουν την τελική απόφασή τους.
Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το γεγονός, πως τα ισχυρά μικρά αυτοκίνητα σπάνια οδηγούνται από σοβαρούς, πιο μεγάλους σε ηλικία οδηγούς. Επομένως, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να... ξεσκονίσουν καλά το ιστορικό του Renault Clio R.S. που θα τους προσελκύσει το ενδιαφέρον. Για όλους τους παραπάνω λόγους, καλό θα ήταν να αποφευχθούν αυτοκίνητα, τα οποία έχουν υποστεί βελτιωτικές μετατροπές (με τσιπάκια κτλ.).
Πάντως, ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Clio R.S. προέρχεται εκ των ενόντων και πρόκειται, φυσικά, για τον προκάτοχό του, ο οποίος είναι απλώς ένα πιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο.
Συμπέρασμα
Είναι λογικό να μην κατηγορεί κάποιος το Clio για πολλά πράγματα. Όποιος καταφέρει να αποφύγει ή να συμβιβαστεί με τα ζητήματα της μέτριας ποιότητας κατασκευής και της διστακτικότητας του κιβωτίου, θα αποκτήσει άφθονη δύναμη με λίγα χρήματα. Οι πινελιές από χρώμιο και ξύλο πιάνου δεν μπορούν να κρύψουν το μέτριο επίπεδο της ποιότητας κατασκευής του Clio IV. Τα υλικά, που έχουν επιλεγεί, δεν είναι τα ακριβότερα, ενώ και το κάτω μέρος του πατώματος δεν προστατεύεται τέλεια από τη σκουριά. Επίσης, το προαιρετικό σύστημα πολυμέσων μπορεί άνετα να σας εκνευρίσει. Χαρακτηριστικά για Renault, ωστόσο, είναι η αξιοπιστία των κινητήρων και η παρεχόμενη άνεση από την ανάρτηση. Το τελευταίο στοιχείο υφίσταται εφόσον το R.S. εφοδιάζεται με τους standard τροχούς των 17 ιντσών, που επίσης απορροφούν κραδασμούς. Μη δώσετε σημασία στις βελτιωμένες προτάσεις, που κρύβουν κινδύνους.
Copyright © 2024 - autoagora.gr