Test μεταχειρισμένης Skoda Octavia 2020-
Έκανε 100.000 χλμ σε 3 χρόνια αλλά δεν έχει φθορές στο εσωτερικό.
Σε καλή κατάσταση και οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης.
Αδυναμίες: Μπεκ και βαλβίδα EGR στα diesel, καίει λάδια ο 2 λιτρος TSI.
Έχει χώρους για ψηλούς 1,95 μέτρων και εξοπλισμό ακριβότερων μοντέλων.
Έκανε 100.000 χλμ σε 3 χρόνια αλλά δεν έχει φθορές στο εσωτερικό
Η τελευταία γενιά της Skoda Octavia παρουσιάστηκε το 2020 και εφοδιάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας του VW Group, διαθέτοντας παράλληλα ένα κομψό αμάξωμα. 4 χρόνια μετά το ντεμπούτο της Octavia τέταρτης γενιάς είναι διαθέσιμες ως μεταχειρισμένες οι πρώτες επιστροφές leasing μοντέλων, με πολλά εκ των οποίων να έχουν διανύσει μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων. Για να δούμε πόσο αξιόπιστη είναι η συγκεκριμένη γενιά της Skoda Octavia δοκιμάζουμε ένα μεταχειρισμένο μοντέλο του 2021, το οποίο μέσα σε 3 χρόνια έχει προλάβει να «γράψει» 100.000 χιλιόμετρα. Θα καταγράψουμε τις φθορές που παρουσιάζονται και θα αναλύσουμε τις πιο συχνές βλάβες που ενδέχεται να εμφανιστούν στην Octavia τέταρτης γενιάς.
Αν δεν ελέγξουμε για δεύτερη φορά τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο καντράν, είναι πρακτικά αδύνατο να φανταστούμε πως το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει διανύσει 100.000 χιλιόμετρα. Οι επενδύσεις στο εσωτερικό δεν έχουν σημάδια φθοράς και οι ταπετσαρίες των καθισμάτων δεν έχουν γρατζουνιές ούτε πτυχώσεις. Τα καθίσματα ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, είναι σπορτίφ και ταυτόχρονα εργονομικά και διαθέτουν λειτουργία μασάζ. Τα πλευρικά μαξιλάρια τους εξέχουν για να προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη και δεν έχουν τσαλακωθεί, με το αφρώδες υλικό να διατηρεί σωστά τη φόρμα του.
Το σύστημα infotainment βασίζεται στο λειτουργικό MIB 3 του ομίλου VW. Αξίζει να αναφέρουμε πως σε σχέση με τα μοντέλα της VW, που χρησιμοποιούν το ίδιο λογισμικό, η Skoda υπερτερεί στον τομέα της εργονομίας, χάρη στα «φυσικά» πλήκτρα κάτω από την οθόνη του infotainment.
Οι πρώτες Octavia της γενιάς από το 2020 και έπειτα εμφάνιζαν καθυστερήσεις και μικρά κολλήματα στο σύστημα infotainment, κάτι που διορθώθηκε μέσω ενημερώσεων στο λογισμικό.
Σε καλή κατάσταση και οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης της Skoda Octavia 2020-
Σε αντίστοιχα καλή κατάσταση βρίσκεται και το αμάξωμα της Skoda Octavia που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένη, το οποίο είναι ανεπηρέαστο από τα 100.000 χιλιόμετρα που έχει διανύσει. Κατά την οδήγηση σε φθαρμένη άσφαλτο με κακοτεχνίες δεν ακούγονται τριγμοί ή κροταλίσματα που να υποδεικνύουν ότι υπάρχει φθορά στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι δεν εμφανίζει κενά και τα αμορτισέρ αποσβένουν σωστά τις ανωμαλίες του δρόμου και ταυτόχρονα περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος, επιτρέποντας στην Octavia να στρίβει γρήγορα και με ασφάλεια.
Αδυναμίες: Μπεκ και βαλβίδα EGR στα diesel, καίει λάδια ο 2 λιτρος TSI
Η Skoda Octavia γενιάς 2020- που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένη εφοδιάζεται με τον δίλιτρο TDI κινητήρα που αποδίδει 150 άλογα, ο οποίος συνεργάζεται με DSG κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Το μοτέρ επιταχύνει σθεναρά το αυτοκίνητο και δεν εμφανίζει σημάδια δυσλειτουργίας, κάτι που ισχύει και για το κιβώτιο ταχυτήτων.
Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώθηκε σε 8,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήθηκε στα 5,2 λτ/100 χλμ.
Η Skoda Octavia της συγκεκριμένης γενιάς δεν εμφανίζει πολλές αδυναμίες. Ο δίλιτρος TDI κινητήρας, όπως αυτός που έχει το μοντέλο της δοκιμής μας, μπορεί να εμφανίσει βλάβη στη βαλβίδα EGR καθώς και στα μπεκ πετρελαίου, αμφότερα σε περιπτώσεις όπου το μοτέρ έχει διανύσει μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων.
Η γκάμα κινητήρων της Skoda Octavia 2020- είναι ευρεία, προκειμένου να καλύψει κάθε πιθανή απαίτηση.
Ο εισαγωγικός κινητήρας είναι ο TSI ενός λίτρου που έχει ισχύ 110 άλογα και είναι επαρκής για τις καθημερινές σας μετακινήσεις. Οι ήπια υβριδικές εκδόσεις με 110 και 150 άλογα που ονομάζονται e-TEC διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα 48V και προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ οι δίλιτροι πετρελαιοκινητήρες με 115 και 200 άλογα συνδυάζουν καλές επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου που προσφέρει το diesel. Οι Octavia iV είναι plug-in υβριδικές με 204 ή 245 ίππους και μπορούν να διανύσουν περίπου 40 χιλιόμετρα αποκλειστικά με ρεύμα.
Οι αναφορές βλαβών έχουν να κάνουν με τον δίλιτρο TSI βενζινοκινητήρα ο οποίος μπορεί να έχει αυξημένη κατανάλωση λαδιού αν ο προηγούμενος κάτοχος τον «πίεζε» αρκετά.
Πέραν αυτού δεν υπάρχουν άλλες αναφορές προβλημάτων. Αξίζει να αναφέρουμε πως στον extra εξοπλισμό του μοντέλου υπάρχει sport ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC, η οποία δεν εμφανίζει δυσλειτουργίες.
Έχει χώρους για ψηλούς 1,95 μέτρων και εξοπλισμό ακριβότερων μοντέλων
Η Skoda Octavia 2020- έχει ευρύχωρο και εργονομικό εσωτερικό, ακόμα και για ψηλούς που έχουν ύψος 1,95 μέτρα. Επιπλέον, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας είναι ιδιαίτερα πλούσιος και ανταγωνίζεται μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών.
Αναλόγως του πακέτου εξοπλισμού, σε μια Octavia θα βρείτε LED φανάρια, δερμάτινο τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ενώ το σύστημα infotainment 8 ιντσών, ο πλήρης ψηφιακός πίνακας οργάνων και οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι standard.
Συμπέρασμα: Αξιόπιστη η Skoda Octavia 2020- ως μεταχειρισμένη
Στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων, μια μεταχειρισμένη Skoda Octavia 2020- αποτελεί μια καλή επιλογή αγοράς. Είναι άνετη και ευρύχωρη, με πλούσιο εξοπλισμό και μοντέρνα εμφάνιση, ενώ οι φθορές είναι ελάχιστες.Οι τιμές των μεταχειρισμένων Skoda Octavia 2020- διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
Skoda Octavia 2020 | 23.900 ευρώ |
Skoda Octavia 2021 | 27.900 ευρώ |
Skoda Octavia 2022 | 22.000 ευρώ |
Skoda Octavia 2023 | 27.200 ευρώ |
Σχολιάστε |