Test μεταχειρισμένου VW Golf 2019-
Μετά από 110.000 χλμ δεν τρίζει τίποτα μέσα.
Οι διακόπτες αφής δεν είναι βολικοί.
Αν «κολλάει» το infotainment, διορθώνεται με αναβάθμιση.
Οι κινητήρες βενζίνης, diesel και φυσικού αερίου είναι αξιόπιστοι.
Μετά από 110.000 χλμ δεν τρίζει τίποτα μέσα
Το VW Golf έχει γίνει συνώνυμο του όρου «μικρομεσαίο αυτοκίνητο» και έχει ιστορία μισού αιώνα, αφού η πρώτη γενιά του μοντέλου έκανε το ντεμπούτο της το 1974. 50 χρόνια μετά το Golf βρίσκεται στην όγδοη γενιά του, το λανσάρισμα της οποίας έγινε το 2019. Με τα πρώτα leasing μοντέλα να επιστρέφονται και να πωλούνται ως μεταχειρισμένα, αναζωογονώντας έτσι την αγορά, έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο αξιόπιστο είναι το Golf, αν έχει «παιδικές ασθένειες», και να αναλύσουμε τις τυπικές ζημιές και φθορές που μπορεί να παρουσιάσει.
Δοκιμάζουμε ένα μεταχειρισμένο VW Golf MK8 του 2021, το οποίο μέσα σε 3 χρόνια έχει προλάβει να διανύσει 110.000 χιλιόμετρα, κάτι που μεταφράζεται σε σχεδόν 37.000 χιλιόμετρα ετησίως.
Κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου δεν ακούγονται ενοχλητικοί θόρυβοι και τριγμοί από τις επενδύσεις εντός της καμπίνας, αλλά ούτε και από την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, με τα τελευταία να μην εμφανίζουν κενά, δείχνοντας πως παρά τα 110.000 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο διατηρείται σε καλή κατάσταση, χωρίς φθορές. Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική για την κατηγορία και ο συμπλέκτης του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων δεν δείχνει σημάδια «κόπωσης».
Όταν παρουσιάστηκε το VW Golf της όγδοης γενιάς πολλοί ανέφεραν πως τα υλικά ήταν πιο απλά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Παρόλα αυτά δεν διαπιστώνουμε ατέλειες και σημάδια από τη χρήση, εκτός από μια ελαφρώς στραβή ορίζοντια λωρίδα επένδυσης στο ταμπλό, κάτω από την οθόνη του infotainment.
Οι διακόπτες στις πόρτες και στο τιμόνι δεν έχουν ξεβάψει, ενώ το στεφάνι του τιμονιού δεν έχει γυαλίσει από τη συνεχή επαφή με τα χέρια του οδηγού. Αντίστοιχα χωρίς σημάδια και γρατζουνιές είναι οι λοιπές επενδύσεις στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς και τα καθίσματα, τα οποία διατηρούν σωστά τη φόρμα τους.
Οι διακόπτες αφής του VW Golf 2019- δεν είναι βολικοί
Σε σχέση με τους προκατόχους του, το VW Golf χρονολογίας από το 2019 και έπειτα δεν έχει φυσικούς διακόπτες στο ταμπλό, ούτε τον περιστροφικό επιλογέα για τα φώτα. Ακολουθώντας μια minimal αισθητική, οι σχεδιαστές της VW έκαναν την καμπίνα του Golf MK8 πλήρως ψηφιοποιημένη, με τους διακόπτες αφής και τις οθόνες να έχουν την τιμητική τους.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γίνονται κάποιες παραχωρήσεις στον τομέα της πρακτικότητας στην καθημερινότητα, αφού οι πολυάριθμοι διακόπτες αφής δεν είναι τόσο βολικοί όσο τα «παραδοσιακά» φυσικά μπουτόν.
Κάτω από την οθόνη του συστήματος infotainment βρίσκεται ένας ρυθμιστής αφής για την ένταση του ηχοσυστήματος και τη θερμοκρασία του κλιματιστικού. Αυτός δεν φωτίζεται και ως εκ τούτου απαιτεί χρόνο εξοικείωσης.
Αν «κολλάει» το infotainment στο VW Golf MK8, διορθώνεται με αναβάθμιση
Τα πρώτα VW Golf MK8, χρονολογίας από το 2019 μέχρι το 2021, εμφάνιζαν σφάλματα και «κολλήματα» στο λογισμικό του συστήματος infotainment. Η εταιρεία προχώρησε σε μια σειρά αναβαθμίσεων στο software, και αυτές που χρονολογούνται από το 2022 και έπειτα θεωρούνται σταθερές και απροβλημάτιστες.
Αναλόγως της έκδοσης εξοπλισμού, το VW Golf MK8 2019- μπορεί να εφοδιάζεται με προσαρμοστικό cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, βοηθό στροφής, camera οπισθοπορείας, head-up display, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό 3 ζωνών, φώτα LED Matrix, ηλεκτρική πόρτα για το χώρο αποσκευών, πρίζα 230 Volt, καθώς και τεχνολογία Car2X που επιτρέπει στο Golf να «αναγνωρίζει» επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο λαμβάνοντας δεδομένα από προπορευόμενα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με το ίδιο σύστημα.
Στο Golf που δοκιμάσαμε ως μεταχειρισμένο η camera οπισθοπορείας ανταποκρινόταν ορισμένες φορές με καθυστέρηση. Πέραν τούτου, η συνολική εντύπωση του αυτοκινήτου είναι ευχάριστη και ασφαλής.
Οι κινητήρες βενζίνης, diesel και φυσικού αερίου του VW Golf 2019- είναι αξιόπιστοι
Το VW Golf MK8 που δοκιμάσαμε ως μεταχειρισμένο εφοδιάζεται με τον TSI κινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει 150 άλογα. Το μοτέρ λειτουργεί σωστά, χωρίς κομπιάσματα και «κενά» ισχύος, με τα 100 χλμ/ώρα από στάση να κάνουν την εμφάνισή τους σε 8,7 δευτερόλεπτα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6,4 λτ/100 χλμ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι χειροκίνητο και λειτουργεί πιο ομαλά και αρμονικά σε σχέση με ορισμένα DSG σασμάν διπλού συμπλέκτη.
Η γκάμα κινητήρων του VW Golf MK8 διαθέτει ισχύ από 110 έως 320 άλογα. Στη βάση βρίσκεται ο τρικύλινδρος TSI βενζινοκινητήρας 1 λίτρου που αποδίδει 110 άλογα και ίσως να φανεί λίγο αδύναμος για τον όγκο του αυτοκινήτου.
Τα TSI μοτέρ 1,4 και 1,5 λίτρων με 130 και 150 ίππους αντίστοιχα ταιριάζουν καλύτερα στο αμάξωμα και επιταχύνουν σθεναρά το αυτοκίνητο. Από εκεί και έπειτα, ο δίλιτρος TSI των 190 ίππων θα προσφέρει περισσότερες οδηγικές συγκινήσεις, ενώ οι εκδόσεις GTI και R με 245, 300 και 320 άλογα διακρίνονται για τις «εμπρηστικές» τους επιδόσεις.
Για τους «χιλιομετροφάγους», οι diesel εκδόσεις του VW Golf με απόδοση από 115 έως 150 άλογα που πληρούν προδιαγραφές ρύπων Euro 6 κινούν άνετα το αυτοκίνητο και ταυτόχρονα έχουν μια ρεαλιστική κατανάλωση μεταξύ 4 και 6 λτ/100 χλμ.
Η TGI έκδοση με κινητήρα φυσικού αερίου 130 ίππων προσφέρει επιπλέον οικονομία στις μετακινήσεις, ενώ τα ήπια υβριδικά VW Golf eTSI που έχουν αποκλειστικά DSG κιβώτιο ταχυτήτων έχουν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt.
Συμπέρασμα: Αξιόπιστο το VW Golf MK8, πέραν των ηλεκτρονικών προβλημάτων
Το VW Golf MK8 που κυκλοφόρησε από το 2019 έχει απροβλημάτιστα μηχανικά σύνολα και δεν εμφανίζει πρόωρες φθορές. Μπορούμε να πούμε πως το αδύναμο σημείο του είναι η εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων και οι διακόπτες αφής που στερούν «πόντους» από την εργονομία. Για αγορά μεταχειρισμένου σας προτείνουμε ένα μοντέλο που έχει το αναβαθμισμένο λογισμικό infotainment, το οποίο δεν παρουσιάζει σφάλματα.Οι τιμές των μεταχειρισμένων VW Golf MK8 2019- διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένου |
---|---|
VW Golf MK8 2020 | 28.600 ευρώ |
VW Golf MK8 2021 | 30.100 ευρώ |
VW Golf MK8 2022 | 39.200 ευρώ |
VW Golf MK8 2023 | 34.800 ευρώ |
Σχολιάστε |