Test μεταχειρισμένου: VW Scirocco (2008-2017)
Αν κροταλίζει η καδένα του TSI κινητήρα, θα χρειαστεί σύντομα αλλαγή.
Οι μόνες φθορές είναι στα πίσω ελατήρια της ανάρτησης.
Τα κοινά μηχανικά μέρη με το Golf σημαίνει πως βρίσκετε φθηνά ανταλλακτικά.
Έχει σπορτίφ «στήσιμο» και χώρους για 4 ενήλικες (με λίγες παραχωρήσεις στο ύψος).
Αν κροταλίζει η καδένα του TSI κινητήρα, θα χρειαστεί σύντομα αλλαγή
Το VW Scirocco της τρίτης γενιάς έκανε το ντεμπούτο του το 2008 και αναβίωσε ένα όνομα που είχε να χρησιμοποιηθεί για 16 χρόνια, μιας και ο προκάτοχος του μοντέλου σταμάτησε να παράγεται το 1992. Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα και στα μηχανικά μέρη του VW Golf MK5 και ξεχωρίζει μέχρι και σήμερα από τον δυναμικό σχεδιασμό του και τη χαμηλή οροφή.
Πλέον έχουν περάσει 16 χρόνια από την έλευση του μοντέρνου Scirocco και 7 χρόνια από την παύση παραγωγής του. Πόσο καλό είναι για αγορά μεταχειρισμένου; Δοκιμάζουμε ένα VW Scirocco χρονολογίας 2009 και αναλύουμε τις τυπικές φθορές και βλάβες που μπορεί να παρουσιάσει.
Το εν λόγω μοντέλο έχει διανύσει 120.000 χιλιόμετρα και εφοδιάζεται με τον εισαγωγικό TSI κινητήρα 1,4 λίτρων που αποδίδει 122 άλογα, με το κιβώτιο ταχυτήτων να είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων. Το μοτέρ επιταχύνει εμφατικά το αυτοκίνητο, χωρίς να παρατηρούνται δυσλειτουργίες. Αντίστοιχα, οι αλλαγές στο σασμάν γίνονται ομαλά και άμεσα.
Η συγκεκριμένη γενιά των TSI βενζινοκινητήρων είναι γνωστή για τις αναφορές βλαβών στην καδένα χρονισμού. Πιο αναλυτικά, αυτή μπορεί να επιμηκυνθεί και να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά στον κινητήρα. Ο έλεγχος για την κατάσταση της καδένας μπορεί να γίνει σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, όπου ο μηχανικός θα ανατρέξει στο ιστορικό συντήρησης του οχήματος και θα διαπιστώσει αν έχει γίνει αντικατάσταση στο συγκεκριμένο εξάρτημα.
Πέραν τούτου, μπορείτε και μόνοι σας να αποκτήσετε μια ιδέα από την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η καδένα: Αν εκκινήσετε το αυτοκίνητο κρύο και παρατηρήσετε έναν ήχο σαν «κροτάλισμα», ο οποίος θα σταματήσει μετά από λίγα δευτερόλεπτα, τότε θα πρέπει να αλλάξετε την καδένα χρονισμού.
Παραμένοντας στα πράγματα που μπορείτε να αφουγκραστείτε, αν ακούγεται ένα χτύπημα, τότε ενδέχεται να δυσλειτουργεί η αντλία βενζίνης υψηλής πίεσης ή να υπάρχει πρόβλημα στη λειτουργία του μεταβλητού χρονισμού. Εν ολίγοις, αν κατά τον έλεγχο δεν ακούτε τίποτα παράξενο, τότε ο κινητήρας είναι υγιής.
Οι μόνες φθορές είναι στα πίσω ελατήρια της ανάρτησης
Το VW Scirocco είναι ένα αυτοκίνητο που ρίχνεται στις στροφές με κέφι, κάτι στο οποίο συντελεί το άκαμπτο πλαίσιο και η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης. Κατά την οδήγηση του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένο δεν παρατηρούνται δυσλειτουργίες, με τα αμορτισέρ να κάνουν καλά τη δουλειά τους και το σύστημα διεύθυνσης να μην εμφανίζει κενά.
Οι αναφορές για πρόωρες φθορές στο VW Scirocco εστιάζουν στα πίσω ελατήρια, τα οποία μπορεί να σπάσουν στην κάτω σπείρα τους. Επειδή το συγκεκριμένο σημείο βρίσκεται μέσα στην υποδοχή του ελατηρίου, για τον έλεγχο θα χρειαστεί να τοποθετήσετε έναν καθρέπτη ή αλλιώς να ψηλαφίσετε το ελατήριο. Η αντικατάσταση ωστόσο δεν είναι ακριβή.
Το εσωτερικό του γερμανικού μοντέλου διατηρείται σε καλή κατάσταση, χωρίς εκτεταμένα σημάδια από τη χρήση, κάτι που ισχύει και για τα καθίσματα του αυτοκινήτου.
Τα κοινά μηχανικά μέρη με το Golf σημαίνει πως βρίσκετε φθηνά ανταλλακτικά
Όπως αναφέραμε, το VW Scirocco βασίζεται στα μηχανικά μέρη του VW Golf. Αυτό έχει θετικές επιπτώσεις για τους ιδιοκτήτες, μιας και τα ανταλλακτικά είναι ευρέως διαδεδομένα και πωλούνται σε χαμηλές τιμές. Για παράδειγμα ένα οπίσθιο ελατήριο έχει τιμή που ξεκινά από 25 ευρώ, ενώ μία πίσω δισκόπλακα κοστίζει από 20 έως 30 ευρώ. Μπορεί να είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς αυτές τις τιμές, όμως είναι αποτέλεσμα της κοινής χρήσης εξαρτημάτων.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η πλειοψηφία των VW Scirocco συνήθως προέρχεται από ιδιοκτήτες που τα φρόντιζαν αρκετά, επομένως κατά πάσα πιθανότητα το ιστορικό του αυτοκινήτου θα είναι «καθαρό», με τις εργασίες συντήρησης να γίνονται στην ώρα τους και τα φθαρμένα ανταλλακτικά να αντικαθιστώνται έγκαιρα.
Έχει σπορτίφ «στήσιμο» και χώρους για 4 ενήλικες (με λίγες παραχωρήσεις στο ύψος)
Tο VW Scirocco έχει δυναμικό design, το οποίο αρκετά μοντέρνο όταν παρουσιάστηκε, κάτι που το βοηθά στο να διατηρείται «φρέσκο» μέχρι και σήμερα. Στο εσωτερικό έχει γίνει χρήση μαλακών υλικών, η συναρμογή των οποίων είναι στιβαρή και η ποιότητά τους υψηλή.
Το αυτοκίνητο είναι τετραθέσιο, με την χαμηλή γραμμή της οροφής να έχει ως αντίκτυπο στον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, με τον χώρο για τα πόδια να είναι ωστόσο επαρκής. Το πορτ-μπαγκάζ του γερμανικού coupe έχει ωφέλιμο όγκο 292 λίτρα.
Στο δρόμο το Scirocco είναι πιο σπορτίφ από το Golf, δικαιολογώντας την εμφάνισή του. Η ανάρτηση είναι σφιχτή χωρίς να γίνεται ενοχλητική, ενώ τα αυξημένα μετατρόχια κάνουν το μοντέλο ιδιαίτερα σταθερό.
Συμπέρασμα: Δεν εμφανίζει έντονα προβλήματα το VW Scirocco
Μπορεί να έχουν περάσει παραπάνω από 15 χρόνια από το ντεμπούτο του VW Scirocco της τρίτης γενιάς, ωστόσο το αυτοκίνητο έχει design που παραμένει φρέσκο. Τα μηχανικά μέρη που είναι κοινά με το Golf συμβάλλουν θετικά στη μείωση του κόστους συντήρησης, ενώ οι κινητήρες είναι αξιόπιστοι, με τα όποια προβλήματα να κάνουν αισθητή ηχητικά την παρουσία τους κατά τον έλεγχο μεταχειρισμένου, μειώνοντας έτσι τις δυσάρεστες εκπλήξεις μετά την αγορά.Οι τιμές των μεταχειρισμένων VW Scirocco 2008-2017 διαμορφώνονται ως εξής, με τον μέσο όρο για κάθε χρονιά να εξαρτάται από τα διαθέσιμα οχήματα και τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού αλλά και των διανυθέντων χιλιομέτρων του εκάστοτε μοντέλου.
Χρονολογία μοντέλου | Μέσος όρος τιμής μεταχειρισμένων |
---|---|
VW Scirocco 2008 | 12.000 ευρώ |
VW Scirocco 2009 | 11.500 ευρώ |
VW Scirocco 2010 | 13.000 ευρώ |
VW Scirocco 2011 | 14.800 ευρώ |
VW Scirocco 2012 | 17.000 ευρώ |
VW Scirocco 2013 | 14.000 ευρώ |
VW Scirocco 2014 | 14.200 ευρώ |
VW Scirocco 2015 | 16.500 ευρώ |
VW Scirocco 2016 | 29.000 ευρώ |
VW Scirocco 2017 | 21.000 ευρώ |
Σχολιάστε |