Τρία μικρομεσαία για «γκαζιάρηδες» οικογενειάρχες
Διαβάστηκε από 7683 αναγνώστες - 31/7/2017
Tρία μικρομεσαία τα οποία θα καλύψουν όλες τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας αλλά και τις οδηγικές ανάγκες του «ανήσυχου» μπαμπά.
Kia Cee`d 1.6
`Ομορφο, σπορτίφ με πολύ καλούς χώρους.
Εμφανισιακά το μικρομεσαίο μοντέλο της Kia, καταφέρνει με τις καθαρές γραμμές και τις απαλές του καμπύλες να δημιουργήσει ένα ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα. Μπροστά ξεχωρίζουν τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα και τα νεύρα του καπό, ενώ πίσω οι «μυώδεις» κολώνες της οροφής και τα καμπυλόγραμμα ευμεγέθη φώτα. Η ποιότητα στο εσωτερικό βρίσκεται σε υψηλά στάνταρ και συναγωνίζεται αυτά των πιο ακριβών προτάσεων στη κατηγορία. Το ταμπλό έχει επενδυθεί με αφρώδες υλικό, ενώ η καμπίνα αποτελεί ένα κράμα σπορτίφ και υψηλών τεχνολογικών στοιχείων, όπως ο πορτοκαλί φωτισμός των οργάνων, η διχρωμία των υλικών και το τριάκτινο τιμόνι. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλός, ενώ για τα γόνατά είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Ο χώρος αποσκευών των 340 λίτρων μπορεί οπτικά να φαίνεται ρηχός, όμως είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος.
Ο 1.600άρης κινητήρας αποδίδει 126 ονομαστικούς ίππους στις 6.200 στρ./λεπτό, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 192 χλμ./ώρα. Η απόδοση της ισχύος είναι γραμμική και η λειτουργία αρκετά πολιτισμένη, ενώ ο συνδυασμός με το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο δίνει τη δυνατότητα στο Cee`d να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 10.8 δλ.
Στο δρόμο το Cee`d, εμφανίζει ένα συνολικά ομοιογενή χαρακτήρα, αφού οι αναρτήσεις του με την σφιχτή ρύθμιση, δημιουργούν μια ουδέτερη οδική συμπεριφορά, με φυσιολογικές κλίσεις κοντά στο όριο και ήπιες αντιδράσεις του πίσω μέρους. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι προσφέρει καλό έλεγχο. Σε ανοικτό πεδίο το αυτοκίνητο της Kia είναι σταθερό, ακόμα και σε υψηλότατες ταχύτητες, εμφανίζοντας επιπλέον πολύ καλή ποιότητα κύλισης που συμπληρώνεται από τον αποτελεσματικό τρόπο με τον οποίο φιλτράρει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Renault Megane 5d 1.4 TCE
Ενδιαφέρουσα σχεδίαση, σταθερό στο δρόμο και με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.
Με το Megane τρίτης γενιάς η Renault έκανε ένα νέο ξεκίνημα στη δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων, στοχεύοντας και πάλι να βρεθεί στην κορυφή. Σε αυτό το μοντέλο οι σχεδιαστές της γαλλικής φίρμας προτίμησαν να δημιουργήσουν ένα αποδεκτό και ισορροπημένο σχήμα, χωρίς ωστόσο να είναι συμβατικό και συντηρητικό. Αντιθέτως, είναι σύγχρονο και έχει τη δική του προσωπικότητα, με τις χυτές φόρμες, τα διαδοχικά νεύρα και τις καμπύλες επιφάνειες να δημιουργούν ένα σύνολο, το οποίο δείχνει συμπαγές. Παράλληλα, δε λείπουν κάποια συγγενή στοιχεία, ειδικά μπροστά με το μεγαλύτερο Laguna, γεγονός που αφορά και στο εσωτερικό.
Ο θάλαμος των επιβατών του μικρομεσαίου Renault παρουσιάζεται αναβαθμισμένος τόσο σε σχεδίαση όσο και σε ποιότητα. Αισθητικά κυριαρχούν οι συνεχόμενες απαλές διαδοχικές καμπύλες, οι οποίες δημιουργούν μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Από πλευράς κατασκευής, το εσωτερικό του νέου Megane δείχνει και είναι συμπαγές, χάρη στην προσοχή που έχει δοθεί στη συναρμολόγηση και στο φινίρισμα. Όσον αφορά στην επιλογή των υλικών, έχει γίνει χρήση μαλακού πλαστικού στο ταμπλό και στο πάνω τμήμα των θυρών, πολύ καλής ποιότητας, όπως ισχύει και για τα σκληρά πλαστικά. Επιπλέον, την πρακτικότητα ενισχύουν οι πολλές θέσεις και θήκες για μικροαντικείμενα που υπάρχουν. Τέλος, ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να βρει τη θέση που τον βολεύει, έχοντας στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι.
Στο δρόμο, ο οδηγός λαμβάνει μια συμπαγή αίσθηση, το τιμόνι έχει το κατάλληλο βάρος και παρέχει θετική πληροφόρηση και αμεσότητα όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Επιπλέον, η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι ελαφρώς σφιχτή, με αποτέλεσμα να είναι μειωμένες οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές και να ελέγχονται αποτελεσματικά οι αντιδράσεις του. Οι τροχοί παρουσιάζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και το αυτοκίνητο «πατάει» πολύ καλά, με αποτέλεσμα ο οδηγός να είναι σε θέση να εκμεταλλεύεται πλήρως την ισχύ του κινητήρα. Εξίσου ασφαλές και σταθερό είναι το Megane και στις μεγάλες ευθείες, κινούμενο με υψηλές ταχύτητες, με την άνετη ανάρτηση, τα αναπαυτικά καθίσματα και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης να εξασφαλίζουν ξεκούραστα ταξίδια.
Με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.4 λτ. το Megane αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 στρ./λεπτό και 190 Nm ροπής στις 2.250 στρ./λεπτό. Η κατανάλωση είναι της τάξης των 6.5 λτ./100 χλμ. και οι ρύποι CO2 φτάνουν τα 153 γρ./χλμ. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.6 δλ. ενώ η τελική ταχύτητα του μοντέλου είναι τα 200 χλμ./ώρα.
SEAT Leon 1.4 TSI
Εκλεπτυσμένο ύφος, αποδοτικός κινητήρας και καλό πάτημα στο δρόμο.
Στο Seat Leon oι σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά εστιάζονται στη σχεδίαση, με την αισθητική του εμπρόσθιου μέρους να ακολουθεί τα μοτίβα που έχουμε δει στα Ibiza (4η γενιά) και Exeo, ενώ στο πίσω τμήμα συναντούμε μεγαλύτερο σε επιφάνεια τζάμι για βέλτιστη ορατότητα, αλλά και αλλαγές στα φωτιστικά. Το αμάξωμα απέκτησε πιο εκλεπτυσμένο ύφος, χωρίς να χάσει το δυναμισμό που το διέκρινε. Παράλληλα, οι εξωτερικές του διαστάσεις παρέμειναν ως είχαν (ΜxΠxY: 4.315x1.768x1.455 χλστ. και μεταξόνιο 2.578 χλστ.).
Αρκετά νέα στοιχεία φέρει και το εσωτερικό, όπως είναι το τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού, οι ταπετσαρίες και τα ασημί διακοσμητικά τμήματα στον πίνακα οργάνων και στις πόρτες. Ακόμα το αφρώδες υλικό που συναντάται σε ένα τμήμα του ταμπλό έχει διαφορετική υφή, όχι όμως και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά, τα οποία κερδίζουν τις εντυπώσεις με τη στιβαρή τους συναρμολόγηση. Επιπλέον, στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν θύρες USB και AUX. Όσον αφορά στους χώρους η καμπίνα φιλοξενεί με άνεση 4 επιβάτες και το εκμεταλλεύσιμο αλλά με ψηλό κατώφλι πορτ-παγκάζ έχει χωρητικότητα 341 λίτρα.
Το στιβαρό πλαίσιο του Leon συνδυάζεται ιδανικά με τις αναρτήσεις, οι οποίες έχουν δεχθεί ρυθμίσεις προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη άνεση. Παράλληλα, στις αστικές μετακινήσεις είναι ευέλικτο και ξεκούραστο στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Εκτός πόλεως το μικρομεσαίο της Seat είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια, αφού σε κάθε περίπτωση είναι σταθερό και ομοιογενές. Στις ευθείες δίνει την εντύπωση ότι κινείται με λιγότερα χιλιόμετρα, αφού ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες «κάθεται» πολύ καλά στο δρόμο. Κάτι ανάλογο ισχύει και σε διαδρομές με στροφές, με περιορισμένες κλίσεις και με το τιμόνι να παρέχει θετική αίσθηση και αμεσότητα.
Από την άλλη, το υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο 1.4 TSI, απόδοσης 125 ονομαστικών ίππων, αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του Leon. Πρώτα από όλα, ο οδηγός θα εκτιμήσει το τράβηγμα και την ελαστικότητα που εμφανίζει από τις χαμηλές στροφές, λόγω της πολύ καλής ροπής των 219 Nm μόλις στις 2.180 στρ./λεπτό. Ακόμα, παρ` όλη την ύπαρξη turbo, η ισχύς αποδίδεται γραμμικά δίχως ξεσπάσματα και κενά, γεγονός που έχει και τα ανάλογα οφέλη σε οδική συμπεριφορά. Επιπλέον, το μοτέρ είναι πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα να επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.318 κιλών, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης σχέσης μετάδοσης στο 6άρι σασμάν με τον εύχρηστο και με θετική αίσθηση επιλογέα. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.8 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα. Τέλος, η κατανάλωση στα 6.4 λτ./100 χλμ. κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα λόγω της μακριάς 6ης ταχύτητας.
Συνολικά, πρόκειται για τρία μικρομεσαία τα οποία θα καλύψουν όλες τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας αλλά και τις οδηγικές ανάγκες του «ανήσυχου» μπαμπά.