Το πλεονέκτημα που προβάλλει ένα 4θυρο κουπέ έναντι ενός 4θυρου σεντάν, δεν είναι άλλο από τη φινέτσα και το συναίσθημα στη σχεδίαση. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση του Passat CC (όπου CC= Coupe Comfort), το οποίο καταφέρνει να ενσωματώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν το σεντάν Passat ιδιαίτερα δημοφιλές, δηλαδή πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, ποιότητα κύλισης κ.λπ., αφήνοντας όμως στην άκρη την κάπως συντηρητική σχεδίαση. Με αυτά τα δεδομένα, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι το Passat CC δεν ήταν απλά μία νέα έκδοση του μεσαίου μοντέλου της VW. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με αυθεντικό χαρακτήρα, που στην ουσία προαναγγέλλει ξεκάθαρα το ύφος της μεσαίας κατηγορίας την επόμενη 15ετία.
Δεν είναι ο αντικαταστάτης του Passat
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι το Passat CC δεν αποτελεί τον αντικαταστάτη του σεντάν Passat και ότι απευθύνεται σε όσους δε νοιάζονται υποχρεωτικά για χώρους για 5 άτομα, αλλά αναζητούν κάτι πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά.
Σε τι διαφέρει από το 4θυρο σεντάν Passat;
To Passat CC, όπως προείπαμε, διαφέρει σε πολλά και ουσιαστικά σημεία από το μεσαίο γερμανικό σεντάν. Αρχικά λόγος πρέπει να γίνει για την αισθητική. Στο εμπρόσθιο άκρο συναντάμε διαφορετικά φωτιστικά σώματα, νέα μάσκα, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα αλλά και ελαφρώς διαφοροποιημένο καπό. Φυσικά, εντελώς ανασχεδιασμένο είναι και το πίσω άκρο, στο οποίο ξεχωρίζει το έντονο κουπέ τελείωμα της οροφής και τα οβάλ φωτιστικά σώματα. Τέλος, στο εσωτερικό του γερμανικού μοντέλου, η σημαντικότερη διαφορά εντοπίζεται σε μικρολεπτομέρειες στη διακόσμηση, αλλά κυρίως στη διθέσια διάταξη της δεύτερης σειράς καθισμάτων.
Εσωτερικό
Το περιβάλλον στο ταμπλό του νέου Passat CC είναι σε μεγάλο ποσοστό γνώριμο από το σεντάν Passat. Οι σημαντικότερες διαφορές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων, με αρκετά στοιχεία προερχόμενα από το μεγαλύτερο Phaeton, στο νέο τριάκτινο τιμόνι αλλά και στους διακόπτες για τον κλιματισμό. Τον premium χαρακτήρα του γερμανικού μοντέλου ενισχύουν οι επενδύσεις από αλουμίνιο στο ταμπλό. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό και μάλιστα πολύ καλής ποιότητας, ενώ σε κορυφαία επίπεδα κινείται το φινίρισμα και η συναρμολόγηση. Ενδιαφέρουσα σχεδίαση έχει και το νέο τριάκτινο τιμόνι, που συνοδεύεται από κουμπιά ελέγχου του ηχοσυστήματος, του υπολογιστή ταξιδίου, αλλά και διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου.
Χώροι - Για 4 μόνο ενήλικες
To χαρακτηριστικό γνώρισμα στο εσωτερικό όλων των κουπέ μοντέλων είναι οι περιορισμένοι, σε σχέση με τα 4θυρα σεντάν, χώροι για τους πίσω επιβάτες. Στην περίπτωση του Passat CC, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει αποκλειστικά 2 επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν αρκετά καλούς χώρους για τα γόνατά τους, αντίθετα με τον αέρα για τα κεφάλια τους, που είναι οριακός αν έχουν κανονικό ανάστημα. Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών του κουπέ φτάνει στα 532 λίτρα, τιμή πολύ καλή για τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας. Μάλιστα, το εσωτερικό του χώρου αποσκευών έχει αρκετό βάθος και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Κινητήρας
Ο γνωστός μας 1.800άρης TFSI του ομίλου VW με ισχύ 174 δυναμομετρημένων ίππων (160 ανακοινώνει η VW), που βρίσκεται κάτω από το καπό του Passat CC, διαθέτει αρκετά υψηλά αποθέματα ροπής (258 Νm) και αποδεικνύεται στην πράξη αρκετός για να κινήσει το βάρους 1.509 κιλών αμάξωμα του γερμανικού κουπέ. Με τη σύμπραξη 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, το CC επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8.4 δευτερόλεπτα, ενώ και οι ρεπρίζ του εν κινήσει παρουσιάζονται καλές, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 222 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Volkswagen για τον εν λόγω κινητήρα είναι 7.6 λίτρα / 100 χλμ. Η λειτουργία του πάντως είναι αρκετά ελαστική, χάρη και στην υπερτροφοδότηση, ενώ και τα επίπεδα θορύβου που παράγει δεν είναι ικανά να ενοχλήσουν τους επιβάτες στην καλά μονωμένη καμπίνα.
Οδική συμπεριφορά
Η επιλογή των ανθρώπων της Volkswagen να τοποθετήσουν στο Passat CC φαρδύτερα μετατρόχια, αλλά και ελαφρώς πιο κοντό μεταξόνιο αποδεικνύεται ιδιαίτερα σωστή. Στο δρόμο το κουπέ μοντέλο είναι αισθητά καλύτερο από το ούτως ή άλλως πολύ καλό Passat σεντάν, εμπνέοντας αμέσως εμπιστοσύνη στον οδηγό. Συνολικά παρουσιάζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με θορύβους να γίνονται αισθητοί μόνο στις μεγάλες ταχύτητες. Στον αυτοκινητόδρομο το Passat CC κινείται με χαρακτηριστικά σταθερότητα, ενώ σε ανοιχτούς δρόμους με στροφές η στιβαρότητα του πλαισίου εγγυάται πολύ καλή και προβλέψιμη συμπεριφορά, ακόμα και όταν ο οδηγός επιδιώξει να κινηθεί στο όριο. Το τιμόνι έχει αρκετά καλή αίσθηση σε όλες τις ταχύτητες, θα μπορούσε όμως να ανταποκρίνεται λίγο πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού. Εν τω μεταξύ, το σύστημα ευστάθειας, που απενεργοποιείται μόνο μερικώς, φροντίζει να διορθώσει τις μικρές τάσεις υποστροφής που παρουσιάζονται στο όριο, αυξάνοντας σημαντικά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει το κουπέ της Volkswagen. Όπως γίνεται αντιληπτό, σε ανοιχτούς δρόμους το Passat CC «νιώθει» περισσότερο στο στοιχείο του, αφού στα στενά όρια της πόλης μπορεί να μην είναι τόσο ευέλικτο. Σε κάθε περίπτωση, η θέση οδήγησης με τις πολλές ρυθμίσεις επιτρέπει πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα, ενώ και τα φρένα ικανοποιούν απόλυτα τόσο με την αίσθηση, όσο και με την αποτελεσματικότητά τους.
Ταυτότητα αυτοκινήτου
- Τιμή: 13.900 ευρώ
- Χρονολογία: 11 / 2010
- Χιλιόμετρα: 134.000 χλμ.
- Κυβικά: 1800 κ.εκ.
- Ισχύς: 160 ίπποι
- Καύσιμο: Βενζίνη
- Χρώμα: Μαύρο
Εξοπλισμός
ABS, Air Condition, Airbag, Bluetooth, Book service, Bucket Καθίσματα, CD Player, ESP, Navigation, Turbo, Αισθητήρας Βροχής, Ανταλλαγή δεκτή, Ατρακάριστο, Ελληνικής Αντιπροσωπείας, Ζάντες αλουμινίου, Ηλεκτρικά παράθυρα, Ηλεκτρικοί Καθρέφτες, Ηχοσύστημα, Κεντρικό κλείδωμα, Κλιματισμός, Προβολείς ομίχλης, τιμόνι πολλαπλών χρήσεων, Υδραυλικό τιμόνι, Υπολογιστής Ταξιδιού, Χειροκίνητο, 5 πόρτες, 4 θέσεις, 17 ιντσών ζάντες, 10 airbags.
Επικοινωνία
M & K MOTORS
Λ.ΘΗΒΩΝ 425 & ΒΥΡΩΝΟΣ
ΙΛΙΟΝ τ.κ. 13121
Τηλ. 210 5765106
Fax: 210 5765152
e-mail:
[email protected]
website:
www.mkmotors.gr