Κάθε οικογενειάρχης στοχεύει σε ένα ευρύχωρο και καλοστημένο μικρομεσαίο που θα μεταφέρει άνετα και με ασφάλεια, όλη την οικογένεια. Η συνολική όμως ασφάλεια ενός αυτοκινήτου κρίνεται από τον EuroNCAP, την αποτελεσματικότητα των φρένων, ακόμα και από τις ρεπρίζ που θα ολοκληρώσουν γρήγορα μια προσπέραση. Συγκρίνοντας λοιπόν αυτές τις καίριες κατηγορίες, σας παρουσιάζουμε το ασφαλέστερο μικρομεσαίο.
Ανεπηρέαστη από οποιαδήποτε μόδα, η κατηγορία των μικρομεσαίων αποτελεί τον βασικό πυλώνα ολόκληρης της αυτοκίνησης. Τα μοντέλα που την απαρτίζουν καταφέρνουν να συνδυάσουν μεγάλους χώρους, κομψή εμφάνιση και να εξοπλίζονται με τεχνολογίες που θα προσφέρουν άνεση αλλά και ασφάλεια στους 4 ή και 5 επιβάτες τους.
Στο συγκεκριμένο άρθρο μας θα συγκρίνουμε τους κύριους πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης κατηγορίας για να ανακαλύψουμε ποιος παρέχει το πιο ολοκληρωμένο προφίλ ασφάλειας, κερδίζοντας σε μια σειρά από σημαντικές μετρήσεις.
Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, η συνολική ασφάλεια είναι παραπάνω από ένας παράγοντας και πιο συγκεκριμένα απαρτίζεται από τους παρακάτω 4 κύριους τομείς:
EuroNCAP: Ο ανεξάρτητος αυτός οργανισμός από την ίδρυση του το 1977, κάθε χρόνο πραγματοποιεί δοκιμές πρόσκρουσης σε όλα τα νέα μοντέλα, και βαθμολογεί την προστασία που προσφέρεται σε οδηγό, παιδιά, πεζούς και εξοπλισμό ασφάλειας.
Φρένα: Τα νέα μοντέλα της μικρής κατηγορίας πραγματικά ρίχνουν… άγκυρα. Με το 7ο στη λίστα μας να κάνει ήδη κάτω από 37.0μ.το 100-0, φανταστείτε τι νούμερο χρειάζεται το 1ο.
Προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο ( 60-100χλμ./ώρα): Όπως είναι λογικό, κανείς δεν κινείται αποκλειστικά σε αστικές συνθήκες. Στους χιλιάδες επαρχιακούς δρόμους της Ελλάδας, μία προσπέραση είναι πιο ασφαλής όταν απαιτεί τον λιγότερο χρόνο αλλά και τα λιγότερα μέτρα.
Προσπέραση σε εθνική οδό (80-120χλμ./ώρα): Εδώ τα χιλιόμετρα παραμένουν σταθερά υψηλά και έτσι ο χρόνος που απαιτεί ένα αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας που συνήθως εφοδιάζεται με χαμηλού κυβισμού κινητήρες, είναι ζωτικής σημασίας.
Τα μοντέλα που απαρτίζουν και την καλύτερη 7άδα της κατηγορίας είναι τα: Mercedes A200, Opel Astra 1.2, Peugeot 308 1.2, Renault Megane 1.3, Seat Leon FR 1.5, Skoda Scala 1.5 kai VW Golf 1.5, όλα με κινητήρες βενζίνης και ιπποδυνάμεις από 130 έως 160 ίππους. Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να αναφέρουμε όμως πως μερικά από αυτά είναι χειροκίνητα και μερικά με αυτόματο κιβώτιο, κάτι που λόγω της διαφορετικής κλιμάκωσης επηρεάζει σε έναν βαθμό τις ρεπρίζ του κάθε μοντέλου.
Ας δούμε λοιπόν ποιο μικρομεσαίο είναι το ασφαλέστερο.