Μικρομεσαίο αυτοκίνητο σημαίνει οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Οι περισσότεροι είτε διαθέτουν κάποιο εξοχικό εκτός πόλης που επισκέπτονται συχνά οικογενειακώς, είτε κάποιο σαββατοκύριακο θα επιχειρήσουν μία εξόρμηση στην ύπαιθρο. Σε έναν επαρχιακό δρόμο κάθε προσπέραση έχει μοναδικό στόχο, την λιγότερη παραμονή στο αντίθετο ρεύμα. Κάθε κλάσμα του δευτερολέπτου ή κάθε επιπλέον μέτρο που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να ολοκληρώσει μία προσπέραση, είναι τεράστιας σημασίας. Στις ρεπρίζ λοιπόν μεγάλο ρόλο παίζει αφενός η ροπή του κινητήρα και αφετέρου η κλιμάκωση του κιβωτίου που αλλάζει από αμάξι σε αμάξι, ενώ όπως αναφέραμε και προηγουμένης, στην λίστα μας συναντάμε τόσο manual όσο και αυτόματα.
Για να υπάρχουν τα ίδια κριτήρια σε κάθε αυτοκίνητο, μετρήσαμε τον χρόνο που χρειάζεται κάθε ένα από αυτά για να πιάσει ταχύτητα από τα 60χλμ./ώρα στα 100χλμ./ώρα αλλά και τα αντίστοιχα μέτρα για να ολοκληρωθεί αυτή η αύξηση.
Έχοντας συγκεντρώσει τις μετρήσεις μας, την 7άδα ανοίγει το νέο Opel Astra που με αυτόματο κιβώτιο αλλά και 1.200άρη κινητήρα 145 ίππων χρειάζεται 7.8 δευτ. για να ολοκληρώσει την επιτάχυνση από 60 σε 100χλμ./ώρα, με τα αντίστοιχα διανυόμενα μέτρα να είναι στα 173. Αμέσως μετά ακολουθεί το SEAT Leon FR το οποίο με χειροκίνητο κιβώτιο και τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων ρίχνει τον χρόνο στα 7δευτ. ακριβώς, μειώνοντας παράλληλα τα μέτρα στα 156. Τις ήδη καλές τιμές έρχεται να ξεπεράσει στην 5η θέση το γαλλικό Renault Megane το οποίο διαθέτει 140 άλογα από τον 1.300άρη κινητήρα του και χρειάζεται 6.6 δευτ. για να πραγματοποιήσει την ζητούμενη επιτάχυνση, ενώ τα μέτρα είναι 147. Ακολουθεί ο ομοεθνής του Peugeot 308 που με το αυτόματο EAT8 κιβώτιο του και τα 130 άλογα από τον PureTech κινητήρα του απαιτεί μόλις 5.8 δευτ. για το 60-100χλμ./ώρα και 129 συνολικά μέτρα. Την καλύτερη 3άδα ανοίγει η Mercedes A200 που με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο της και τα 163 άλογα εντυπωσιάζει ζητώντας 5 δευτ. και μόλις 111μ. Σπουδαία νούμερα που έρχεται όμως να κερδίζει το νέο VW Golf μ τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων που καταφέρνει να πετύχει την επιτάχυνση σε μόλις 100 μέτρα και 4.5 δευτ. και παρόλα αυτά δεν κερδίζει το χρυσό. Η 1η θέση λοιπόν δικαιωματικά πηγαίνει στο Skoda Scala το οποίο με τον ίδιου κυβισμού κινητήρα αλλά και κιβώτιο, ζητάει 4.4 δευτ. και 98 μέτρα, προσφέροντας την πιο γρήγορη και ασφαλή προσπέραση σε έναν επαρχιακό δρόμο.
Ακολουθεί ο πίνακας
Μοντέλο - έκδοση | ΙΠΠΟΙ (PS) |
ΡΟΠΗ (Nm) |
60-100 (δευτ.) |
60-100 (μέτρα) |
---|---|---|---|---|
SKODA SCALA 1,5 TSI DSG7 | 150 | 250 | 4,4 | 98 |
VW GOLF 1,5 ETSI ACT 150 PS DSG7 | 150 | 250 | 4,5 | 100 |
MERCEDES A200 7G-DCT | 163 | 250 | 5 | 111 |
PEUGEOT 308 1,2 T 130 ps EAT8 | 130 | 230 | 5,8 | 129 |
RENAULT MEGANE 1,3 TCE 140 ps | 140 | 240 | 6,6 | 147 |
SEAT LEON FR 1,5 TSI 150 PS | 150 | 250 | 7 | 156 |
OPEL ASTRA 5d 1,2 DIT 145 PS | 145 | 225 | 7,8 | 173 |
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr