Ο βασιλιάς του 0-100

Διαβάστηκε από 28115 αναγνώστες - 14/9/2019

Τη καλύτερη 10άδα στην επιτάχυνση του 0-100 ανοίγει με ένα ήδη πολύ καλό νούμερο το πιο άνετο μικρό, Citroen C3. Ο 1.200άρης PureTech  κινητήρας 110 ίππων χρειάζεται μόλις 9.9 δευτ. για να πιάσει τα 100χλμ./ώρα από στάση, την ώρα που καταφέρνει να διατηρήσει την μέση κατανάλωση του στα άριστα 4.6 λτ./100χλμ. Ακριβώς τον ίδιο χρόνο χρειάζεται και το Kia Rio 1.0T με τα 120 άλογα του, το οποίο μπορεί να υστερεί σε ροπή (172 έναντι 205 Nm του C3) έχει όμως καλύτερες ρεπρίζ, και κατάτι χαμηλότερη κατανάλωση στα 4.2 λτ./100χλμ. Στη συνέχεια και στην 8η θέση μας συνεπαίρνει ο premium αέρας του νέου Audi A1 Sportback 30 TFSI, το οποίο με τα 116 άλογα του και τα 200Nm ροπής χρειάζεται 9.8 δευτ. για να ολοκληρώσει το 0-100, έχει τις καλύτερες ρεπρίζ στο 60-100χλμ./ώρα και απαιτεί το ίδιο καύσιμο με το Rio. Στην 7η θέση, με έναν ίππο παραπάνω (117) και επίσης 9.8 δευτ. για το 0-100 είναι το νέο Nissan Micra 1.0, το οποίο με εντυπωσιακές ρεπρίζ και τελική ταχύτητα τα 195χλμ./ώρα, παγιώνει τη θέση του σε μία τόσο σπουδαία και απαιτητική στήλη, την ώρα που διατηρεί τον μανιτζέβελο χαρακτήρα του. Ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πιο γρήγορα καταφέρνει να κάνει το SEAT Ibiza 1.0TSI την επιτάχυνση του, στα 9.7 δευτ. δηλαδή. Το ισπανικό μοντέλο με τα 115 άλογα, διαθέτει αρκετή ροπή στα 200Nm, είναι σε θέση να μην ζοριστεί ακόμα και φορτωμένο, ενώ θα κρατήσει πεισματικά την κατανάλωση του σε νορμάλ συνθήκες στα 4.7 λτ./100χλμ. Στην 5η θέση και με απαίτηση μόλις 9.5 δευτ. για το 0-100 συναντάμε το Peugeot 208 με τον βραβευμένο 1.200άρη Puretech κινητήρα του ομίλου, ο οποίος απλά τα κάνει όλα καλά. Καλές ρεπρίζ όπως το 60-100χλμ. με 4η στα 7.9 δευτ. τελική άνω των 190χλμ./ώρα και μία μέση κατανάλωση κολλημένη στα 4.3 λτ./100χλμ.Το πιο fun to drive μικρό Ford Fiesta με τον 1.000άρη EcoBoost των 125 ίππων θρονιάζεται στην 4η θέση καθώς χρειάζεται επίσης 9.5 δευτ. για το 0-100, αξιοποιώντας σωστά τα 170Nm ροπής του, κρατώντας την κατανάλωση στο εντυπωσιακό 4.3λτ/100χλμ., ρίχνοντας όντας όμως παράλληλα το μοναδικό με διψήφιο νούμερο εκπομπών C02.  Την μαγική 3άδα ανοίγει το εντυπωσιακό Suzuki Swift με τον 1.000άρη BoosterJet των 112 ίππων. Το 0-100 έρχεται σε μόλις 9.4 δευτ. η ροπή παραμένει στα 170Nm και η κατανάλωση δύσκολα ξεφεύγει ακόμα και εντός πόλης από τα 4.6 λτ./100χλμ. Την ψαλίδα ανοίγει στην 2η πλέον θέση η Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS η οποία με 200Nm ροπής, τρομερές ρεπρίζ και μόλις 4.4λτ./100χλμ. μέση κατανάλωση, απαιτεί μόλις 9.0 δευτ. για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση. Θα τολμούσατε να φανταστείτε τέτοια τιμή σε 1.000άρι πριν 10 χρόνια; Στην 1η θέση και αδιαμφισβήτητος νικητής είναι το εντυπωσιακά ευρύχωρο και άρδην ανανεωμένο Honda Jazz με τον 1.500άρη κινητήρα. Παρόλο που η ροπή είναι μόλις 155Nm, η τεχνολογία vtec της Honda του χαρίζει το καλύτερο 0-100 στην κατηγορία του. Σε μόλις 8.9 δευτ. έχει φέρει εις πέρας την αποστολή του, την ώρα που έχει και εντυπωσιακά καλές ρεπρίζ αλλά και τελική άνω των 190 χλμ./ώρα.
 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει