
CUPRA Born VZ: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό «πυραυλάκι» στην πίστα
Αποδίδει 326 ίππους και έχει πραγματική αυτονομία 435 χιλιόμετρα
Εξοπλίζεται με νέα σπορ ανάρτηση DDC, ενώ διαθέτει αναβαθμισμένα φρένα και ζάντες 20 ιντσών
Άνετο και ομαλό στο δρόμο, σπορ με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης στην πίστα
Έχει βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις
Το Cupra Born επιστρέφει και επιχειρεί για ακόμη μία φορά να αποδείξει την αγωνιστικό του χαρακτήρα στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η πρώτη του εμφάνιση έγινε το 2022 στο Lausitzring, όπου μας άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις, με συμβατικά αυτοκίνητα και ακόμα και ένα Porsche 911 996 να επιδεικνύουν καλύτερες επιδόσεις στην πίστα. Μία δεύτερη ευκαιρία δόθηκε στο Sachsenring με την έκδοση των 231 ίππων, αυτή τη φορά εξοπλισμένη με ελαστικά Michelin και προσαρμοζόμενη ανάρτηση, βελτιώνοντας σημαντικά την εμπειρία οδήγησης αλλά κάνοντας αισθητή την ανάγκη για παραπάνω δύναμη. Αυτή τη φορά, δοκιμάζουμε στην πίστα το νέο CUPRA Born VZ, με 326 ίππους και σημαντικές αναβαθμίσεις στο στήσιμό του.
Αποδίδει 326 ίππους και έχει πραγματική αυτονομία 435 χιλιόμετρα
Η νέα έκδοση VZ του Born διατηρεί την κίνηση στους πίσω τροχούς, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποδίδει 326 ίππους, επιτρέποντας στο μικρό ισπανικό μοντέλο να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αυξάνεται από τα 160 στα 200 χλμ./ώρα. Η CUPRA αύξησε ελαφρώς τη χωρητικότητα της μπαταρίας, φτάνοντας πλέον τα 79 kWh ωφέλιμης χωρητικότητας, με την υποσχόμενη αυτονομία να αγγίζει σχεδόν τα 600 χιλιομέτρα σύμφωνα με την εταιρεία. Ωστόσο, στις πραγματικές δοκιμές η αυτονομία περιορίστηκε στα 435 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η μπαταρία υποστηρίζει ταχυφόρτιση DC έως 185 kW.
Εξοπλίζεται με νέα σπορ ανάρτηση DDC, ενώ διαθέτει αναβαθμισμένα φρένα και ζάντες 20 ιντσών
Όσον αφορά τις τεχνικές βελτιώσεις, οι μηχανικοί δεν περιορίστηκαν μόνο στην ισχύ. Το Born VZ εξοπλίζεται με νέα σπορ ανάρτηση DCC και νέα αμορτισέρ και ελατήρια στο πίσω μέρος, ενώ έχει αναπροσαρμοστεί και η μπροστινή ανάρτηση. Τα πίσω φρένα έχουν βελτιωθεί, ενώ έχουν προστεθεί μεγαλύτεροι τροχοί (8 x 20 αντί για 7,5 x 20 ίντσες) με νέα ελαστικά Bridgestone, ενώ το σύστημα διεύθυνσης έγινε πιο άμεσο. Τα σπορ bucket καθίσματα, που προσφέρουν ιδανική πλευρική στήριξη, διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό, ενώ υπάρχει και η προαιρετική επιλογή ελαφρύτερων σφυρήλατων ζαντών.
Άνετο και ομαλό στο δρόμο, σπορ με υψηλά επίπεδα πρόσφυσης στην πίστα
Χάρη στις επιλογές λειτουργίας οδήγησης, η δύναμη του Born VZ περνάει στην άσφαλτο ομαλά και καλά μετρημένα, δίχως να γίνεται απρόβλεπτο. Η αυξημένη τελική ταχύτητα καθιστά την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο πιο άνετη και απολαυστική, ενώ σε επαρχιακούς δρόμους, το βελτιωμένο στήσιμο του πλαισίου γίνεται αισθητό σε κάθε στροφή. Στην πίστα, με τα νέα ελαστικά Bridgestone και την τροποποιημένη ανάρτηση, τα επίπεδα πρόσφυσης είναι υψηλά και το αυτοκίνητο ακολουθεί πιστά την αγωνιστική γραμμή. Η αυξημένη δύναμη του επιτρέπει να κερδίζει πολύ χρόνο στις ευθείες, ενώ με απενεργοποιημένο το ESP, ο πίσω άξονας μπορεί εύκολα να σπάσει την πρόσφυση ελεγχόμενα, προσφέροντας μια πραγματικά σπορ εμπειρία οδήγησης.