Ένας στους τρεις ιδιοκτήτες ηλεκτρικών μοντέλων θα γύριζε στα θερμικά!
Η αφοσίωση στα ηλεκτρικά μοντέλα μειώθηκε κατά 10% σε ένα έτος
Το 1/3 δεν θα πλήρωνε παραπάνω για να αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Οι νεότεροι σε ηλικία αποδέχονται πιο εύκολα το μέλλον με ηλεκτρικά μοντέλα
Η Ευρώπη είναι «χωρισμένη στα δύο»
Τι κι αν τα ηλεκτρικά μοντέλα κατέχουν ένα σημαντικό μερίδιο στην αγορά; Το θέμα δεν παύει να είναι ένα από τα πλέον «ευαίσθητα» στον κόσμο του αυτοκινήτου ακόμη και σήμερα. Από την μία οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2035 και η προώθηση κινητήριων συνόλων με χαμηλούς ρύπους. Από την άλλη τόσο η φανερή αντίθεση στους ηλεκτροκινητήρες από κυβερνήσεις (χαρακτηριστική η περίπτωση της Ιταλίας), όσο και η σταδιακή απομάκρυνση αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών από το δρόμο της ηλεκτροκίνησης, έχουν δημιουργήσει δύο «στρατόπεδα». Ποια όμως η στάση του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο θέμα αυτό;
Η αφοσίωση στα ηλεκτρικά μοντέλα μειώθηκε κατά 10% σε ένα έτος
Στη δημιουργία και λήψη συμπερασμάτων υπάρχουν διάφοροι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να μας βοηθήσουν, όπως οι στατιστικές πωλήσεων αυτοκινήτων (με κριτήριο το κινητήριο σύνολο που φέρει το κάθε μοντέλο) καθώς και η έρευνα αγοράς. Η κορυφαία ασφαλιστική εταιρεία της Γερμανίας με όνομα HUK Coburg, δημοσίευσε για πρώτη φορά μια τριμηνιαία έρευνα αγοράς με όνομα «E-Barometer» και εμβαθύνει στην ηλεκτροκίνηση. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της έρευνας, μιλάμε για αριθμούς που φτάνουν τα 14 εκατομμύρια ασφαλιστικά συμβόλαια, καθώς και 4.200 ερωτηθέντες σχετικά με την στάση που διατηρούν απέναντι στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Τα στατιστικά αποκάλυψαν ότι εντός του 2024, σχεδόν το ένα τρίτο των ασφαλισμένων στην εταιρεία (34%) είναι υπέρ του σεναρίου της «εγκατάλειψης» ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και της επιστροφής σε ένα μοντέλο που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία, η θεωρία που επικρατούσε έως και τα τέλη του 2022, μπορούσε να συνοψιστεί στο ρητό: «Πας σε ηλεκτρικό, θα μείνεις για πάντα με ηλεκτρικό». Μέχρι και σήμερα, το λεγόμενο «ποσοστό αφοσίωσης» που έχει καταγραφεί από την HUK φτάνει το 80%. Μέχρι και το 2023, το 90% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών μοντέλων που άλλαξαν αυτοκίνητο, παρέμειναν σε ηλεκτρικό.
Το 1/3 δεν θα πλήρωνε παραπάνω για να αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο
H πάροδος ενός έτους ήταν αρκετή για να «εκτοξευθούν» τα ποσοστά των οδηγών οι οποίοι δεν θα μείνουν «αιώνια πιστοί» στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ποιος είναι όμως ο λόγος της αυξανόμενης απομάκρυνσης του κοινού; Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της ασφαλιστικής HUK, οι αποφάσεις των πελατών της καθορίστηκαν από καθαρά οικονομικούς παράγοντες. Μετά τη διακοπή των επιδοτήσεων το φθινόπωρο του 2023, το ποσοστό της μετάβασης προς τα ηλεκτρικά μειώθηκε από 6,2 σε 3,9 % πέφτοντας στα επίπεδα του 2021.
Στο ίδιο πλαίσιο των οικονομικών παραγόντων, η HUK παρουσίασε κάποια ακόμη στοιχεία από μια έρευνα, την οποία όμως δε διεξήγαγε η ίδια. Αυτή την φορά, επιστράτευσε την YouGov, μια βρετανική διαδικτυακή εταιρεία με αντικείμενο τις αναλύσεις δεδομένων και τις έρευνες αγοράς. Τα στοιχεία της αναφέρουν ότι το 33% των ερωτηθέντων που συμμετείχε στη δική της έρευνα δηλώνει απρόθυμο να πληρώσει παραπάνω για να αποκτήσει ηλεκτρικό, ενώ άλλο ποσοστό 33% των ερωτηθέντων θα πλήρωνε μέχρι και 10% επιπλέον για να μεταβεί στην ηλεκτροκίνηση. Επί του παρόντος, τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα κυμαίνονται μεταξύ 20 και 40% ακριβότερα από τα νέα μοντέλα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι νεότεροι σε ηλικία αποδέχονται πιο εύκολα το μέλλον με ηλεκτρικά μοντέλα
Ακόμη ένας σημαντικός παράγοντας ως προς την κρίση του αγοραστικού κοινού αποτελεί η ηλικία των αγοραστών, όπως και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεται η νέα τεχνολογία. Πιο συγκεκριμένα, το 18% των συμμετεχόντων υποστήριξε ότι ένα μοντέλο με ηλεκτρομοτέρ θα ήταν η καταλληλότερο επιλογή για το μέλλον. Στην φράση: «Θεωρητικά, θα υπολογίσω μόνο ένα ηλεκτρικό μοντέλο για το μέλλον», το 28% των συμμετεχόντων ηλικίας κάτω των 40 ετών αποκρίθηκε θετικά, ενώ μόλις το 12% όσων ξεπερνούσε τα 40 έτη θα το δεχόταν. Τέλος, αρκετά διχασμένο δείχνει το Γερμανικό κοινό σχετικά με την γενικότερη στάση και προσέγγισή του απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, με το 46% να την ονομάζει από «καλή» έως και «πολύ καλή», ενώ το 47% την αναφέρει από «λιγότερο καλή» έως και «καθόλου καλή».
Σχολιάστε |