Φρένο εντός του ηλεκτροκινητήρα: Η νέα εφεύρεση της Mercedes
Μηχανικό φρένο εντός της μονάδας του ηλεκτρικού κινητήρα.
Το σύστημα δεν θα απαιτεί συντήρηση, μεγάλα θα είναι τα οφέλη στην μείωση μη αναρτώμενης μάζας.
Μηδενικός θόρυβος φρεναρίσματος και ρύποι από σκόνη, επιδόσεις τουλάχιστον στο επίπεδο των συμβατικών φρένων.
Η Mercedes επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη ενός νέου είδους φρένου.
Η Mercedes δεν σταματά τις προσπάθειες για καινοτομία. Αυτήν την περίοδο, οι μηχανικοί της ασχολούνται με την ανάπτυξη ενός νέου είδους φρένου για ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο, σύμφωνα με την γερμανική μάρκα, θα αποτελεί το φρένο του μέλλοντος. Αυτό, δεν τοποθετείται πλέον πίσω από τους τροχούς, όπως γνωρίζαμε, αλλά μέσα στην καρδιά του ηλεκτρικού κινητήρα. Τα φρένο αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα ενός αυτοκινήτου, καθώς έχει καθοριστικό ρόλο στην διατήρηση ασφάλειας των επιβατών. Εδώ και χρόνια, τα συμβατικά φρένα εξελίσσονται, με τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων να χρησιμοποιούν κεραμικά και τα «ταμπούρα» να έχουν επανέλθει σε μικρά οχήματα. Παρόλα αυτά, δεν έχει υπάρξει μια καθοριστική τεχνολογία πάνω στον συγκεκριμένο τομέα εδώ και δεκαετίες. Αυτό ελπίζει να αλλάξει η Mercedes.
Μηχανικό φρένο εντός της μονάδας του ηλεκτρικού κινητήρα.
Τα μεταβατικά χρόνια που διανύουμε με πρωταγωνιστή την ηλεκτροκίνηση, επιτρέπουν, ή μάλλον επιβάλουν, στους κατασκευαστές να εναποθέσουν πόρους για την έρευνα και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που θα τους δώσει προβάδισμα στην αγορά και κύρος. Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πλέον, την μεγαλύτερη δουλειά στην διαδικασία φρεναρίσματος δεν κάνουν τα ίδια τα φρένα, αλλά το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω του ηλεκτρικού κινητήρα. Τα κλασικά φρένα επεμβαίνουν μόνο όταν απαιτείται ιδιαίτερα ισχυρή επιβράδυνση του οχήματος. Σύμφωνα με την Mercedes, και αυτό θα πρέπει να γίνει παρελθόν. Αυτό θα γίνει μέσα από την εγκατάσταση μηχανικού φρένου, όχι πίσω από τους τροχούς, αλλά απευθείας στην μονάδα του ηλεκτρικού κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.
Το σύστημα δεν θα απαιτεί συντήρηση, μεγάλα θα είναι τα οφέλη στην μείωση μη αναρτώμενης μάζας.
Με αυτόν τον τρόπο, εξοικονομείται τεράστιος χώρος μέσα στον τροχό και την ζάντα. Πιο σημαντικό, όμως, είναι πως με την μετακίνηση του φρένου μέσα σε κλειστό χώρο στον ηλεκτρικό κινητήρα του εμπρός ή πίσω άξονα, μειώνεται σημαντικά η μη αναρτώμενη μάζα στην περιοχή κάθε τροχού κατά μερικά κιλά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εξαιρετικά θετική επίδραση στο βάρος, στην οδήγηση, αλλά και στα υλικά που κατασκευάζονται οι ζάντες. Μεγάλα είναι και τα πλεονεκτήματα στον δίσκο του φρένου, ο οποίος αν τοποθετηθεί μέσα στον ηλεκτροκινητήρα, δεν θα απαιτεί σχεδόν καθόλου συντήρηση. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, η συντήρηση όλου του συστήματος θα είναι μηδενική, διότι η σκόνη από την παροδική φθορά του φρένου θα συλλέγεται και δεν θα απασχολεί τον κάτοχο του οχήματος.
Μηδενικός θόρυβος φρεναρίσματος και ρύποι από σκόνη, επιδόσεις τουλάχιστον στο επίπεδο των συμβατικών φρένων.
Παράλληλα, αυτή η καινοτομία θα επιτρέπει στους κατασκευαστές να εξοπλίζουν τα ηλεκτρικά οχήματά τους με «κλειστές» ζάντες, εφόσον δεν θα υπάρχουν φρένα πίσω από αυτές που να απαιτούν ψύξη. Αυτό θα συντελέσει σε καλύτερη αεροδυναμική και αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών. Όσον αφορά το περιβάλλον, πλέον δεν θα επιβαρύνεται με μόλυνση από την σκόνη των κλασικών φρένων, εκτεθειμένων στην ατμόσφαιρα. Αντιθέτως, η σκόνη από το φρένο μέσα στο ηλεκτρικό μοτέρ είτε θα συλλέγεται «εφΆ όρου ζωής», είτε θα απομακρύνεται με ασφαλή τρόπο όταν το αμάξι επιθεωρείται σε ΚΤΕΟ ή σέρβις. Τέλος, ο θόρυβος από τα συμβατικά φρένα θα εξαλειφθεί εντελώς. Η ικανότητα επιβράδυνσης υπολογίζεται πως θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με τα σημερινά αυτοκίνητα και ακόμα και σε έντονη χρήση δεν θα υπάρχουν ζητήματα που θα επηρεάζουν την ένταση και την απόσταση φρεναρίσματος. Το μόνο που απομένει τώρα είναι να περιμένουμε όσο η Mercedes εξασφαλίζει την μέγιστη ασφάλεια και απόδοση, πριν αυτή η πρώιμη τεχνολογία περάσει στην αγορά.