Μ252: Ολοκαίνουριος θερμικός κινητήρας για την επόμενη Mercedes CLA
Ήπια υβριδικός σε 3 διαφορετικά επίπεδα ισχύος, με κορυφή τους 190 ίππους.
Συμμορφωμένος στα περιβαλλοντικά πρότυπα Euro 7, μπορεί να ανακτήσει έως και 25 kW ενέργειας.
Ανεπτυγμένος στα κεντρικά της Γερμανίας, θα κατασκευάζεται στην Κίνα με εξασφάλιση κορυφαίου ποιοτικού ελέγχου.
4-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,5 λτ. που θα προσαρμόζεται στην modular αρχιτεκτονική της Mercedes.
Την ώρα που η ηλεκτροκίνηση καλπάζει και γίνεται λόγος για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, η Mercedes θέλει να αποδείξει πως τα θερμικά μοτέρ δεν έχουν «πεθάνει». Με τον νέο Μ252 1,5 λτ., η γερμανική μάρκα παρουσιάζει έναν υψηλής τεχνολογίας κινητήρα βενζίνης, που θα χρησιμοποιεί η επόμενη γενιά της Mercedes CLA.Ο νέος Μ252 θα συμμορφώνεται στα πρότυπα της modular αρχιτεκτονικής της Mercedes, δηλαδή αρχιτεκτονικής που επιτρέπει την χρήση θερμικών, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικών συνόλων, σε ένα κοινό πλαίσιο, χωρίς να απαιτούνται αλλαγές στην δομή. Αυτό ήταν κάτι που αναμέναμε, γνωρίζοντας πως η επόμενη CLA θα διαθέτει μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Ως τώρα, οι θερμικοί κινητήρες που προσαρμόζονται σε αυτήν την αρχιτεκτονική είναι οι Μ254 2,0 λτ. και ο εξακύλινδρος Μ256 3,0 λτ. Έτσι, ο νέος μικρότερος κινητήρας 1,5 λτ. αποτελεί μία καλή προσθήκη.
Ήπια υβριδικός σε 3 διαφορετικά επίπεδα ισχύος, με κορυφή τους 190 ίππους.
Χάρη σε νέες τεχνολογίες, όπως την λειτουργία σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller και χρήση χιτωνίων κατασκευασμένων από νανοκρυσταλλικό σπρέι σιδήρου, επιτυγχάνεται κορυφαία μείωση τριβών, εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και συνολικό βάρος 140 κιλών. Ο τετρακύλινδρος Μ252 θα έχει τρείς εκδόσεις με διαφορετικά επίπεδα ιπποδύναμης 136, 163 και 190 ίππων αντίστοιχα. Σε όλες, θα ενσωματώνει ήπια υβριδικό σύστημα 48-volt που θα παρέχει επιπλέον 27 ίππους. Το ηλεκτρικό μοτέρ, όχι μόνο θα παρέχει δύναμη σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά θα επιτρέπει και πλήρως ηλεκτρική οδήγηση σε ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα. Έτσι, θα είναι εξαιρετικά αποδοτικό σε συνθήκες πόλης και μικρές αποστάσεις.
Συμμορφωμένος στα περιβαλλοντικά πρότυπα Euro 7, μπορεί να ανακτήσει έως και 25 kW ενέργειας.
Με αυτόν τον κινητήρα, η Mercedes θέλει να αποδείξει πως οι σύγχρονοι θερμικοί κινητήρες μπορούν να συναντήσουν τα πρότυπα που θέτουν οι αυστηρές νομοθεσίες για περιβαλλοντικούς σκοπούς. Χρησιμοποιώντας φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (GPF), αισθητήρες θερμοκρασίας και αποδοτική μετεπεξεργασία καυσαερίων, καταφέρνει να συμμορφωθεί στα πρότυπα του Euro 7.Ενδιαφέρον είναι ο τρόπος που η Mercedes επέλεξε να ενσωματώσει τα εξαρτήματα του ήπια υβριδικού συστήματος στον Μ252. Το ηλεκτρικό μοτέρ και το inverter εγκαθίστανται στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού για εξοικονόμηση χώρου. Η ανάκτηση λειτουργεί σε όλες τις σχέσεις του κιβωτίου και μπορεί να παράγει έως και 25 kW ενέργειας.
Ανεπτυγμένος στα κεντρικά της Γερμανίας, θα κατασκευάζεται στην Κίνα με εξασφάλιση κορυφαίου ποιοτικού ελέγχου.
Παρόλο που ο κινητήρας θα παράγεται στην Κίνα σε συνεργασία με την Geely, αναπτύχθηκε στα κεντρικά της Mercedes στην Στουτγκάρδη της Γερμανίας. Ο λόγος που θα κατασκευάζεται εκεί, είναι τα φθηνότερα κόστη παραγωγής, αλλά και η εγγύτητα με την Ασιατική αγορά, η οποία είναι εξαιρετικά κερδοφόρα για την μάρκα. Σύμφωνα με την Mercedes, γερμανοί μηχανικοί είναι παρόντες κατά την παραγωγή, προκειμένου να ελέγχουν την ποιότητα κατασκευής άμεσα, στον ίδιο χώρο. Το πρώτο μοντέλο που θα εξοπλιστεί με τον νέο Μ252 είναι η επόμενη Mercedes CLA, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026.