autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Mercedes CLA τρίτης γενιάς: Πρώτη ματιά στην αμιγώς ηλεκτρική CLA
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Mercedes CLA τρίτης γενιάς: Πρώτη ματιά στην αμιγώς ηλεκτρική CLA

19/3/2025

Έρχεται με τεχνολογία 800 volt, αυτονομία έως 792 χιλιόμετρα και 354 ίππους
Ανασχεδιασμένο εξωτερικό με μάσκα που αποτελείται από 142 μικρά LED αστέρια και αυξημένες διαστάσεις
Πολυτελής καμπίνα με την MBUX Superscreen των 3 οθονών να κλέβει τις εντυπώσεις
Αναμένεται και ήπια υβριδική έκδοση στις αρχές του 2026

Έρχεται με τεχνολογία 800 volt, αυτονομία έως 792 χιλιόμετρα και 354 ίππους

Η Mercedes κάνει ένα μεγάλο βήμα στην ηλεκτροκίνηση με την τρίτη γενιά της CLA, η οποία για πρώτη φορά θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εντυπωσίασε αρχικά με το πρωτότυπο που παρουσίασε στην έκθεση IAA, θέτοντας φιλόδοξους στόχους που πολλοί θεώρησαν ανέφικτους. Η εταιρεία όμως τήρησε τις υποσχέσεις της, εφοδιάζοντας τη νέα CLA με τεχνολογία 800 volt και δυνατότητα φόρτισης έως 320 kW, επιτρέποντας να κερδίσε αυτονομία 300 χιλιομέτρων με μόλις 10 λεπτά φόρτισης. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Mercedes υπόσχεται μια ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, με στόχο τις 12,2 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, χάρη στην αεροδυναμική και τους αποδοτικούς κινητήρες. Η μεγάλη μπαταρία των 85 kWh υπόσχεται αυτονομία που θα αγγίζει τα 792 χιλιόμετρα κατά WLTP, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μπορεί να αποδώσει έως 200 kW κατά την πέδηση. Οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις θα είναι δύο, με την βασική έκδοση CLA 250+ να διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων στον πίσω άξονα, που επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Η τετρακίνητη έκδοση CLA 350 4Matic προσφέρει συνολική ισχύ 354 ίππους, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δλ., αλλά με ελαφρώς μειωμένη αυτονομία στα 771 χιλιόμετρα.

Ανασχεδιασμένο εξωτερικό με μάσκα που αποτελείται από 142 μικρά LED αστέρια και αυξημένες διαστάσεις

Η νέα CLA εντυπωσιάζει με την κομψή της σχεδίαση, που αν και διατηρεί το κουπέ στυλ του προκατόχου της, έχει αυξηθεί σε όλες τις διαστάσεις. Με μήκος που ξεπερνά τα 4,72 μέτρα, έχει μεγαλώσει κατά 35 χλστ., ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 61 χλστ. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 25 χλστ. φτάνοντας τα 1,85 μέτρα και το ύψος κατά 29 χλστ. στα 1,47 μέτρα. Η σχεδίαση της χαρακτηρίζεται από δυναμικές γραμμές που εκτείνονται από τα φώτα προς τα πλαϊνά, δημιουργώντας μια αεροδυναμική σιλουέτα με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,21 Cd. Στο εμπρός μέρος, αναδεικνύονται τα αστέρια της Mercedes, με το γραφικό αστέρι μεταξύ των προβολέων που φωτίζεται σε συνδυασμό με τα φώτα Multibeam LED. Η μάσκα διαθέτει επίσης 142 μικρά LED αστέρια σε όλη την επιφάνεια. Στο πίσω μέρος, αντί για μια συνεχόμενη φωτεινή λωρίδα, τα φώτα συνδέονται με 40 μικρά μπλοκ LED. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί στα 405 λίτρα, αλλά για πρώτη φορά μετά από 90 χρόνια, μια Mercedes διαθέτει μπροστινό πορτμπαγκάζ με επιπλέον 101 λίτρα χωρητικότητα, φτάνοντας συνολικά τα 506 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.

Πολυτελής καμπίνα με την MBUX Superscreen των 3 οθονών να κλέβει τις εντυπώσεις

Το εσωτερικό της νέας CLA «ξεχειλίζει» από τεχνολογίες, με κεντρικό στοιχείο την τεράστια οθόνη MBUX Superscreen τέταρτης γενιάς. Στην πλήρη της έκδοση, περιλαμβάνει τρεις οθόνες: Μία 10,25 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και δύο οθόνες 14 ιντσών για το κεντρικό σύστημα ψυχαγωγίας και τον συνοδηγό. Το σύστημα τροφοδοτείται από το νέο λειτουργικό σύστημα MB.OS με υποστήριξη φωνητικών εντολών με τεχνητή νοημοσύνη, ενώ το σύστημα πλοήγησης χρησιμοποιεί δεδομένα της Google για να είναι πάντα ενημερωμένο. Ολόκληρο το σύστημα παραμένει σύγχρονο με ενημερώσεις over-the-air. Όσον αφορά τους χώρους της νέας CLA, η καμπίνα έχει βελτιωθεί παρά τη χαμηλή γραμμή οροφής, με την πανοραμική οροφή να προσφέρει αρκετό χώρο για το κεφάλι. Τα καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα, ιδιαίτερα στην προαιρετική σπορ έκδοση, ενώ η Mercedes δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα με τη χρήση κυρίως ανακυκλωμένων υλικών στο σαλόνι. Η μόνη αδυναμία φαίνεται να είναι η εκτεταμένη χρήση σκληρού πλαστικού στα χαμηλότερα τμήματα του εσωτερικού, κάτι που θα μπορούσε να βελτιωθεί για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής.

Αναμένεται και ήπια υβριδική έκδοση στις αρχές του 2026

Παρά την έμφαση στην ηλεκτροκίνηση, η Mercedes αναγνωρίζει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν σημαντικοί για περισσότερο χρόνο από ό,τι αρχικά προβλεπόταν. Έτσι, η CLA θα διατίθεται επίσης σε ήπια υβριδική έκδοση από τις αρχές του 2026. Το σύστημα με τον κωδικό M252 θα κατασκευάζεται στην Κίνα από την Geely και θα χρησιμοποιηθεί σε όλη την οικογένεια οχημάτων της πλατφόρμας MMA, συμπεριλαμβανομένων των GLA, GLB και CLA Shooting Brake. Το υβριδικό σύστημα ακολουθεί την αρχιτεκτονική P2, επιτρέποντας στο όχημα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε ταχύτητες έως 25 χλμ./ώρα, χάρη σε έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 27 ίππων και ροπή 80 Nm. Στις πρώτες δοκιμές, το σύστημα λειτουργεί αρμονικά, χωρίς αισθητές διακοπές κατά την αλλαγή ταχυτήτων ή την εμπλοκή του κινητήρα. Oι τιμές της νέας ηλεκτρικής CLA δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, ωστόσο αναμένεται να είναι σημαντικά υψηλότερες σε σχέση με την τρέχουσα γενιά. Ωστόσο, η υβριδική έκδοση, αναμένεται να προσφέρει μια πιο προσιτή εναλλακτική. Η Mercedes σχεδιάζει επίσης να επεκτείνει τη γκάμα με μια μικρότερη μπαταρία 58 kWh για τις ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ τα επόμενα δύο χρόνια θα παρουσιάσει και την πρώτη της ηλεκτρική έκδοση station wagon, την CLA Shooting Brake, καθώς και τους διαδόχους των GLA και GLB.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

NEWCATEGORY
AUDI