autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ευρώπη vs Κίνα: θα καταφέρουν οι εφευρέτες της Αυτοκίνησης να αντιμετωπίσουν τους γίγαντες της τεχνολογίας;

Ευρώπη vs Κίνα: θα καταφέρουν οι εφευρέτες της Αυτοκίνησης να αντιμετωπίσουν τους γίγαντες της τεχνολογίας;

26/3/2025

Η Αυτοκίνηση αλλάζει όπως την ξέραμε, δεκάδες νέα μοντέλα πλημμυρίζουν την αγορά
Όπως και σε άλλες εφευρέσεις, η «αποκλειστικότητα των ειδικών» δείχνει να τελειώνει
Αδιανόητα νούμερα, περισσότεροι από 150 κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα
SAIC, FAW, Dongfeng και Changan οι «Big Four», ανήκουν πρακτικά στο Κράτος

Η Αυτοκίνηση αλλάζει όπως την ξέραμε, δεκάδες νέα μοντέλα πλημμυρίζουν την αγορά

Όσο συχνός αναγνώστης του AutoΑgora και αν είσαι, όσο καλά και αν ενημερώνεσαι, και όσο πιστός οπαδός της αυτοκίνησης και αν δηλώνεις, δεν έχει σημασία: σίγουρα, το τελευταίο διάστημα, θα έχει τύχει και σε εσένα να δεις στο δρόμο αγνώστου ταυτότητας αυτοκίνητο...UFO. Αυτοκίνητο δηλαδή που δεν έχεις ξαναδεί ποτέ, ούτε μπροστά σου, ούτε σε δημοσίευμα, και το κυριότερο; Αυτοκίνητο του οποίου τη μάρκα δεν μπορείς να αναγνωρίσεις. Τουλάχιστον όχι με την πρώτη ματιά. Και αυτό γιατί τον τελευταίο καιρό οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, κάνουν...απόβαση στην Ευρώπη, την οποία έχουν πλημμυρίσει με αμέτρητα νέα μοντέλα, τα οποία μερικές φορές δυσκολευόμαστε-για να είμαστε ειλικρινείς-να αναγνωρίσουμε και εμείς οι ίδιοι.

Όπως και σε άλλες εφευρέσεις, η «αποκλειστικότητα των ειδικών» δείχνει να τελειώνει

Όπως και σε άλλες εφευρέσεις, η «αποκλειστικότητα των ειδικών» δείχνει να τελειώνει. Το αυτοκίνητο μπορεί να αποτελεί μια εφεύρεση των Ευρωπαίων και ειδικά των Γερμανών. Ωστόσο, σχεδόν από τη γέννησή της αναπτύχτηκε παράλληλα και στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, ενώ λίγο αργότερα εργοστάσια και από άλλες γωνιές του πλανήτη παρουσίασαν τις δικές τους προτάσεις για την όλο και περισσότερο αναπτυσσομένη ιδέα της Αυτοκίνησης. Οι Ιάπωνες και αργότερα οι Κορεάτες, μπήκαν σταδιακά στο παιχνίδι και αυτοί. Όμως, η αλήθεια είναι, ότι οι Κινέζοι, όντας πιο απομωνομένοι…αυτοκινητιστικά, αν και είχαν τοπική βιομηχανία, δεν είχαν τις ιδέες για ένα τελικό προϊόν που θα μπορούσε να κάνει…καριέρα στο εξωτερικό.

Αδιανόητα νούμερα, περισσότεροι από 150 κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα

Συνεπώς, οι όποιες προσπάθειες της βιομηχανίας τους, αφορούσαν συχνά κακά αντίγραφα από αυτοκίνητα των Δυτικών, και προορίζονταν αποκλειστικά για την τοπική αγορά. Όμως, όλα αυτά στις ημέρες μας έχουν αλλάξει. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αφενός και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αφετέρου, έχουν δώσει ώθηση στους «Κόκκινους Δράκους» που είχαν μεταλλαχθεί σε βιομηχανικούς γίγαντες ούτος ή άλλως. Στον κλάδο της Αυτοκινητοβιομηχανίας μάλιστα, η εξειδίκευση τους στην τεχνολογία, αλλά και τα μεγέθη της Οικονομίας τους, τους  έχουν βοηθήσει να ξεφύγουν. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, στην Κινά αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται περίπου…150 κατασκευαστές αυτοκινήτων!

SAIC, FAW, Dongfeng και Changan οι «Big Four», ανήκουν πρακτικά στο Κράτος

Το νούμερο είναι ενδεικτικό (ωστόσο ρεαλιστικό) καθώς οι συνεχείς συγχωνεύσεις και ανακατατάξεις διαμορφώνουν αντίστοιχα το πλήθος των βιομηχανιών που ασχολούνται με την παραγωγή οχημάτων, αλλά και των ομίλων που αυτές απαρτίζουν. Οι «big 4» όμιλοι SAIC, FAW, Dongfeng και Changan ανήκουν πάντως στο…Κινεζικό κράτος, όπως άλλωστε ανήκε αποκλειστικά και η άλλοτε αμιγώς κρατική Renault στην Ευρώπη. Στο group SAIC ανήκουν μεγάλα και γνωστά brand όπως η ανανεωμένη MG αλλά και κοινοπραξία με τη VW. Το…γενεαλογικό δέντρο των Brand και των ομίλων που σχηματίζουν είναι πραγματικά πολυδαίδαλο. Στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου πάντως έχουν κάνει την εμφάνισή τους αμέτρητες από αυτές τις μάρκες, και το πλήθος των διατιθέμενων επιλογών  που έχουν πλέον οι αγοραστές είναι παραπάνω από αρκετό. Οι ισορροπίες στην αγορά έχουν στα σίγουρα αλλάξει. Μένει να δούμε-στα επόμενα χρόνια-πως θα διαμορφωθεί η κατάσταση με την υπερπροσφορά και ποιοι από όλους θα καταφέρουν να… επιβιώσουν.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

NEWCATEGORY
AUDI