Συστήματα υποβοήθησης οδηγού: Έχεις εξοικειωθεί με τη λειτουργία τους;
Υποχρεωτικά στον εξοπλισμό των νέων οχημάτων από τις 7 Ιουλίου.
Το 43% δεν εμπιστεύεται τα νέα συστήματα ασφάλειας.
Πρέπει να απλοποιηθούν τα δύσχρηστα μενού από τους κατασκευαστές.
Το 53% των Γερμανών οδηγών δεν τα έχει χρησιμοποιήσει ποτέ.
Εσύ έχεις συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο αυτοκίνητό σου; Αν ναι, χρησιμοποιείς κάποιο από αυτά ή θέλεις να έχεις τον απόλυτο έλεγχο; Αν κάθε φορά που μπαίνεις στο αυτοκίνητο, απενεργοποιείς κάθε πρόσθετη βοήθεια που σου έχει εξασφαλίσει ο κατασκευαστής, όπως π.χ. το σύστημα διατήρησης στη λωρίδα, τότε δεν είσαι μόνος: Μία πρόσφατη έρευνα στη Γερμανία αποκάλυψε ότι παραπάνω από τους μισούς Γερμανούς -το 53% για την ακρίβεια- δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ cruise control, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης κτλ.
Υποχρεωτικά στον εξοπλισμό των νέων οχημάτων από τις 7 Ιουλίου.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν ολοένα και περισσότερες λειτουργίες που σκοπό έχουν να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία ή να αυξήσουν την ασφάλεια των επιβατών. Μάλιστα από τις 7 Ιουλίου 2024, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας 2 (GSR2) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κάθε νέο όχημα που κυκλοφορεί, πρέπει υποχρεωτικά να είναι εξοπλισμένο με συγκεκριμένα συστήματα ασφάλειας. Στόχος της Ε.Ε. είναι η μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων, με τη βοήθεια εφαρμογών υποβοήθησης που θα προστατεύουν τους επιβάτες, τους πεζούς, τους ποδηλάτες, και γενικά όλους τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Το 43% δεν εμπιστεύεται τα νέα συστήματα ασφάλειας.
Αρκετοί οδηγοί δεν είναι εξοικειωμένοι με αυτά τα συστήματα, όμως πλέον με την υποχρεωτικότητά τους στα καινούργια οχήματα, θα πρέπει να τα συνηθίσουν. Μόνο με τη δοκιμή θα μειωθεί στο ελάχιστο ο φόβος των περισσότερων οδηγών για την «αυτονομία» των συστημάτων ασφάλειας. Ωστόσο υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τη διστακτικότητα των Γερμανών οδηγών να τα χρησιμοποιήσουν: Το 47% όσων οδηγών συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι ανησυχεί για την ξαφνική, εκνευριστική παρέμβαση των συστημάτων χωρίς προειδοποίηση, το 43% δήλωσε απερίφραστα έλλειψη εμπιστοσύνης, ενώ το 39% ανησυχεί για την υπερβολική πολυπλοκότητά τους.
Πρέπει να απλοποιηθούν τα δύσχρηστα μενού από τους κατασκευαστές.
Και εδώ είναι που το μπαλάκι πέφτει στο γήπεδο των κατασκευαστών ώστε να εμπνεύσουν περισσότερη εμπιστοσύνη στους οδηγούς, αλλά και να απλοποιήσουν την ενεργοποίηση των συστημάτων. Αν για να ενεργοποιήσεις ένα σύστημα ασφάλειας χρειάζεται να διατρέξεις ένα πολύπλοκο μενού και να ψάξεις σε ποια κατηγορία βρίσκεται, τότε το πιθανότερο είναι ότι θα το αναβάλεις. Ωστόσο από τη στιγμή που θα διαπιστώσεις ότι τα συστήματα ασφάλειας διευκολύνουν και κάνουν πιο ασφαλή την οδήγηση, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα τα απενεργοποιήσεις ποτέ ξανά.
Σχολιάστε |