autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το κόστος παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται διαρκώς

Το κόστος παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων μειώνεται διαρκώς

10/4/2025

Το κόστος της κιλοβατώρας έχει μειωθεί 92% τα τελευταία 18 χρόνια
Η τιμή του λιθίου έχει μειωθεί κατά 85% από το 2022
Το 2014 το ηλεκτρικό Golf κόστιζε το διπλάσιο από το βενζινοκίνητο, σήμερα κοστίζουν σχεδόν το ίδιο
Η Κίνα παράγει τα τρία τέταρτα των μπαταριών παγκοσμίως

Το κόστος της κιλοβατώρας έχει μειωθεί 92% τα τελευταία 18 χρόνια

Όπως φαίνεται, ο χρόνος λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς το κόστος των μπαταριών τους (του πιο ακριβού εξαρτήματός τους) μειώνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του οργανισμού Benchmark Mineral Intelligence, το Σεπτέμβριο του 2024 η μέση τιμή για μπαταρίες ιόντων λιθίου έπεσε στα 60,5 ευρώ ανά κιλοβατώρα, σημειώνοντας περαιτέρω μείωση σχεδόν 20% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ακόμα πιο οικονομικές είναι οι μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος (LFP), με τιμή μόλις 54,8 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Αν αναλογιστεί κανείς πως το κόστος μίας κιλοβατώρας αποθηκευτικού χώρου για μπαταρίες ιόντων-λιθίου, το 2008 ξεπερνούσε τα 1.400 δολάρια,  πρόκειται για μία εντυπωσιακή μείωση που ξεπερνά το 92% μέσα σε 18 χρόνια.

Η τιμή του λιθίου έχει μειωθεί κατά 85% από το 2022

Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στη μείωση του κόστους των μπαταριών κίνησης. Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (IEA) επισημαίνει ότι η παγκόσμια τιμή του λιθίου, όπου αποτελεί το σημαντικότερο πρώτο υλικό για τη χημεία των κυψελών, έχει μειωθεί κατά 85% από το 2022. Καθοριστικό ρόλο παίζει επίσης η οικονομία κλίμακας λόγω της αυξανόμενης ζήτησης και συνεπώς, της μαζικής παραγωγής. Ενδεικτικά, το 2024, η βιομηχανία μπαταριών παρήγαγε αποθηκευτική ικανότητα που ισοδυναμεί με μία τεραβατώρα (ένα δισεκατομμύριο κιλοβατώρες). Η IEA εκτιμά ότι οι παραγωγικές δυνατότητες θα μπορούσαν ακόμη και να τριπλασιαστούν έως το 2030, οδηγώντας σε περαιτέρω πτώση των τιμών. Βελτιωμένες μέθοδοι κατασκευής και τεχνολογικές εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών και τη χημεία των κυψελών αποτελούν επίσης σημαντικούς παράγοντες για τη μείωση των τιμών.

Το 2014 το ηλεκτρικό Golf κόστιζε το διπλάσιο από το βενζινοκίνητο, σήμερα κοστίζουν σχεδόν το ίδιο

Το πρώτο ηλεκτρικό Volkswagen Golf που κυκλοφόρησε το 2014, αποτελεί ένα τρανό παράδειγμα που αναδεικνύει πόσο έχουν αλλάξει οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όταν λανσαρίστηκε το συγκεκριμένο μοντέλο με μπαταρία ιόντων λιθίου 24,2 kWh, η τιμή αγοράς του ήτανε σχεδόν η διπλάσια σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό με κινητήρα βενζίνης 1,2 λτ. Δέκα χρόνια αργότερα, η διαφορά τιμής μεταξύ του συμβατικού Golf και του ηλεκτρικού ID.3 (του διαδόχου του e-Golf) , δεν ξεπερνά το 10%. Επιπλέον, η μπαταρία του ID.3 αγγίζει τις 52 kWh, νόυμερο υπερδιπλάσιο από εκείνο του πρώτου e-Golf, προσφέροντας σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία.

Η Κίνα παράγει τα τρία τέταρτα των μπαταριών παγκοσμίως

Περίπου τα τρία τέταρτα της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών πραγματοποιούνται σήμερα στην Κίνα. Οι τιμές τους στην κινεζική αγορά μειώθηκαν κατά 30% το 2024, ταχύτερα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, σύμφωνα με τη Διεθνή Υπηρεσία Ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών προσφέρουν τιμές έως και 30% χαμηλότερες από τους ανταγωνιστές τους στην Ευρώπη και 20% χαμηλότερες από εκείνους στην Αμερική. Σύμφωνα με την ΙΕΑ, η Κίνα έχει τεράστια εμπειρία (το 70% όλων των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατασκευάζονται εκεί), πρόσβαση σε πρώτες ύλες σε τιμές κάτω του κόστους της αγοράς, υψηλό επίπεδο κάθετης ολοκλήρωσης (οι εταιρείες αναλαμβάνουν την ιδιοκτησία των βασικών σταδίων της αλυσίδας παραγωγής) που οδηγεί σε περαιτέρω μείωση του κόστους παραγωγής , και πρωτοπορία στην ανάπτυξη των οικονομικότερων μπαταριών LFP. Ο έντονος ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά έχει προετοιμάσει την κινεζική βιομηχανία για διεθνείς πολέμους τιμών.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

KGM
AUDI