autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Οι φθορές στο σύστημα πέδησης

Διαβάστηκε από 5022 αναγνώστες - 15/2/2021

Εντοπίστε τα φθαρμένα τακάκια
Ένας επίμονος θόρυβος τριβής ή λείανσης μπορεί να υποδηλώνει κάποιο φθαρμένο εξάρτημα. Αν το αυτοκίνητο «τραβάει» ελαφρώς προς τη μία πλευρά του δρόμου ή διαπιστώνεται ελαφρύ τρέμουλο του τιμονιού ή του πεντάλ φρένου, τότε πρόκειται επίσης για ενδείξεις φθοράς. Περαιτέρω ενδείξεις φθαρμένων ή ελαττωματικών εξαρτημάτων είναι η αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ, που μοιάζει να κυματίζει ή να πάλλεται, κάτι που οφείλεται στη χαμηλή στάθμη του υγρού φρένων ή σε μια αυξημένη απόσταση πέδησης. Αν δεν είστε σίγουροι, δε θα έπρεπε να ρισκάρετε σε αυτήν την περίπτωση και, αν έχετε αμφιβολίες, ζητήστε τη συμβουλή ενός ειδικού.

Service φρένων: κόστος και διάρκεια
Το κόστος για το service των φρένων εξαρτάται κυρίως από τα φθαρμένα μέρη, που πρέπει να αντικατασταθούν. Αν χρειάζεται να αλλαχθούν μόνο τα μπροστινά τακάκια, αυτό είναι φυσικά φθηνότερο σε σχέση με την επιπλέον αντικατάσταση και των δίσκων. Επίσης, το μέγεθος των δίσκων και των τακακίων «παίζει» ένα ρόλο. Όσον αφορά το χρόνο εργασίας, θα πρέπει να υπολογίζει κανείς περίπου 20 με 30 λεπτά ανά τροχό κατά την αλλαγή των φρένων. Η εργασία χρεώνεται συνήθως ανά άξονα, ανάλογα με την εργατοώρα του συνεργείου. Κατά κανόνα, τα τακάκια αλλάζονται ανά άξονα. Πολλά συνεργεία, όμως, παρέχουν την αντικατάσταση των τακακίων σαν πλήρες σετ, εμπρός-πίσω. Οι τιμές διαφέρουν ανάλογα τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου.



Αν πρέπει επίσης να αντικατασταθούν οι δισκόπλακες, τότε η τιμή μπορεί να διπλασιαστεί ή ακόμα και να τριπλασιαστεί. Κι αυτό, επειδή το κόστος για το συγκεκριμένο εξάρτημα είναι σημαντικά υψηλότερο, αλλά η επιπλέον εργατοώρα είναι περιορισμένη (περίπου 15 λεπτά ανά τροχό). Περιστασιακά, συμβαίνει τμήματα του φρένου να είναι κολλημένα και να απελευθερώνονται με δυσκολία, κάτι που μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις εργατοώρες. Σε αυτό το σημείο, έχουν πλεονέκτημα οι πελάτες, που άφησαν να τους επιδιορθωθούν διάφορα μέρη στην εκ των προτέρων συμφωνημένη τιμή που περιλαμβάνει τα πάντα. Διαφορετικά, το συνεργείο μπορεί να διεκδικήσει την αμοιβή των περισσότερων ωρών εργασίας.

Τα έμβολα στις δαγκάνες των φρένων ή οι κύλινδροι πέδησης των ταμπούρων μπορούν επίσης να φθαρούν, με το κόστος να είναι σημαντικά υψηλότερο εξαιτίας των περισσότερων εργατοωρών. Ωστόσο, αυτές οι επισκευές είναι μάλλον σπάνιες. Παρεμπιπτόντως, οι εργασίες στα τακάκια ή και στα δισκόφρενα πρέπει πάντοτε να πραγματοποιούνται από επαγγελματίες! Αυτό αφορά τόσο στη δική σας ασφάλεια όσο και στην ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου. Γιατί, ακόμα και μικρά σφάλματα μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρούς περιορισμούς της ασφάλειας, ενώ συχνά απαιτούνται και ειδικά εργαλεία. Ακόμα κι αν υπάρχουν αρκετές οδηγίες στο Διαδίκτυο για έμπειρους... χομπίστες μηχανικούς, οι εργασίες στο σύστημα πέδησης είναι ένα έργο για ειδικούς!