Ακούγεται θόρυβος σαν τρίξιμο, όποτε φρενάρετε το αυτοκίνητό σας; Είναι χαμηλή η στάθμη του υγρού φρένων; Αυτά είναι ενδείξεις φθαρμένων φρένων. Δείτε τι πρέπει να γνωρίζετε σχετικά με τις φθορές στο σύστημα πέδησης, που είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ασφάλειά σας.
Ίσως το πιο σημαντικό σύστημα του αυτοκινήτου, είναι αυτό της πέδησης, αφού τα φρένα πρέπει να μειώνουν άμεσα την ταχύτητα ενός οχήματος και να το θέτουν γρήγορα σε ακινησία. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πόσο απαραίτητα είναι τα φρένα για την οδική ασφάλεια, τόσο τη δική μας όσο και των γύρω μας. Παρόλα αυτά, τα τακάκια και οι δίσκοι φθείρονται φυσιολογικά. Αν δεν τα αλλάξουμε, η κατάσταση μπορεί να γίνει επικίνδυνη σύντομα...
Τι διάρκεια ζωής έχουν τα τακάκια;
Τα τακάκια, τα δισκόφρενα, οι σιαγόνες και τα ταμπούρα είναι εξαρτήματα, που φθείρονται με την πάροδο του χρόνου. Τα δισκόφρενα εκτίθενται, επίσης, σε υψηλά μηχανικά και θερμικά φορτία. Αυτός είναι ένας λόγος, για τον οποίο το σύστημα πέδησης πρέπει να ελέγχεται για τη λειτουργία και τη φθορά του κάθε φορά που επισκέπτεστε το συνεργείο. Συνιστάται, επιπλέον, να ελέγχεται το σύστημα πέδησης από έναν ειδικό, όταν, για παράδειγμα, έχετε αλλάξει τους τροχούς. Τα τακάκια πρέπει να ανανεώνονται, εφόσον το υπολειπόμενο πάχος τους είναι μικρότερο από δύο χιλιοστά, ενώ οι σιαγόνες των ταμπούρων το αργότερο στο ένα χιλιοστό.
Δείκτες φθοράς μπορείτε επίσης να βρείτε σήμερα στα τακάκια των δισκόφρενων σε σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα. Αυτά μπορούν να λειτουργούν ηλεκτρικά και να ενεργοποιούν μία φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων ή μηχανικά, οπότε, όταν φτάσει το όριο φθοράς, ένας μεταλλικός πείρος γρατσουνά το δίσκο. Κατά το φρενάρισμα, λοιπόν, θα ακούτε ένα δυσάρεστο θόρυβο, ο οποίος είναι η τελευταία προτροπή για την επίσκεψη στο συνεργείο. Η διάρκεια ζωής για τα τακάκια δεν μπορεί να προσδιοριστεί από τα διανυθέντα χιλιόμετρα, αλλά από το στιλ οδήγησης, καθώς και την πίεση που τους ασκεί αυτός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Όσοι οδηγούν «κανονικά», μπορούν να υπολογίζουν μεταξύ 100.000 και 130.000χιλιομέτρων την αντικατάσταση των τακακίων.
Μη βασίζεστε μόνο στον έλεγχο
Με sport στιλ οδήγησης, συχνό και έντονο φρενάρισμα ή ακόμα κι αν τα τακάκια είναι υποδεέστερης ποιότητας, τα τελευταία μπορεί να φθαρούν ήδη μετά από 30.000 χιλιόμετρα. Σημαντικό ρόλο διαδραματίζει επίσης το προφίλ της διαδρομής: οι διαδρομές σε επίπεδο έδαφος γίνονται με σαφώς λιγότερη πίεση στα φρένα σε σχέση με αυτές στις ορεινές περιοχές. Φυσικά, η κυκλοφορία στην πόλη αυξάνει, επίσης, κατά πολύ τη φθορά στα φρένα, καθώς εκεί χρησιμοποιούνται συχνά. Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δε θα έπρεπε να βασίζονται μόνο στους ελέγχους, αλλά οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τα συνήθη σημάδια φθοράς στα τακάκια. Εξάλλου, εκτός από τη δική τους χρήση και τη σχετική συμπεριφορά πέδησης, τα τακάκια εκτίθενται, επίσης, σε επιπλέον επιβαρύνσεις, όπως η θερμότητα και η υγρασία. Η AUTO BILD συνιστά τον έλεγχο της κατάστασης του συστήματος πέδησης, ιδιαίτερα πριν από μεγάλες διαδρομές, όπως τα ταξίδια για διακοπές.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: κίνδυνος σκουριάς και ασφάλειας στα φρένα Για τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Χάρη στη δυνατότητα υποστήριξης από την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, ορισμένα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μπορούν να μετακινηθούν σε μεγαλύτερες αποστάσεις μόνο με το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό μπορεί επίσης να σημαίνει για κάποιους ότι τα φρένα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δε φθείρονται, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κίνδυνο σκουριάς και ασφάλειας. «Αν τα δισκόφρενα χρησιμοποιούνται πολύ σπάνια, σκουριάζουν. Λόγω της σκουριάς, τα δισκόφρενα και τα τακάκια δεν έχουν πλέον την καλύτερη δυνατή επιφάνεια επαφής και η αποτελεσματικότητα των φρένων μειώνεται», σύμφωνα με την ADAC.