Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Παρενέργειες από ελαττωματικό σύστημα φρένων που παρατηρούμε μόνοι μας

15/2/2021

Τα δισκόφρενα και τα ταμπούρα φέρουν επάνω τους σφραγίδες με πληροφορίες σχετικά με το ελάχιστο επιτρεπόμενο πάχος και τη μέγιστη διάμετρο. Κατά κανόνα, επιτρέπονται δύο έως τρία χιλιοστά φθοράς πριν από την αντικατάσταση αυτών των εξαρτημάτων. Σημαντικό είναι, όμως, επίσης, πως καθώς φθείρονται τα φρένα, μειώνεται και η στάθμη του υγρού των φρένων στο σχετικό δοχείο. Ωστόσο, δεν πρέπει να συμπληρώσετε την ποσότητα, που λείπει, μέχρι η στάθμη να φτάσει στο ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο. Διαφορετικά, το δοχείο θα υπερχειλίσει, όταν το συνεργείο θα τοποθετήσει νέα τακάκια και ρυθμίσει εξ αρχής όλα τα έμβολα των φρένων.

Τι θα προβλημάτιζε τον καθένα; Ανεξάρτητα από το βαθμό φθοράς των εξαρτημάτων των φρένων, μπορεί να προκύψουν δυσάρεστες παρενέργειες κατά την επιβράδυνση. Σε αυτές περιλαμβάνονται η τριβή, δηλαδή όταν το φρένο εμπλέκεται με διαφορετική δύναμη κατά την περιστροφή ενός τροχού. Ένα τρέμουλο μπορεί συχνά να γίνει αισθητό στο τιμόνι ή ακόμα και στο πεντάλ του φρένου, κάτι που δεν είναι μόνο ενοχλητικό, αλλά και επιβλαβές για ολόκληρη την ανάρτηση. Οι αιτίες μπορεί να είναι διαφορετικές και να προέρχονται από τη σκουριά στο δισκόφρενο μετά από στάθμευση μακράς διαρκείας στη βροχή έως και τη στρέβλωση εξαιτίας της υπερθέρμανσης ή ως παρενέργεια μιας λυγισμένης πλήμνης τροχού.



Περιστασιακά πιέστε τα φρένα με δύναμη
Ενώ η σκουριά μπορεί να επιβραδυνθεί στο αρχικό στάδιό της ακόμα και με κανονική χρήση, αν υπάρχει υποψία για λυγισμένα μέρη, τότε πρέπει να παρέμβει το συνεργείο και να ελέγξει τη σωστή λειτουργία όλων των εξαρτημάτων. Επίσης, ορισμένοι τύποι οχημάτων τείνουν να έχουν εξαιρετικά σκουριασμένα δισκόφρενα στον πίσω άξονα. Η αιτία για αυτήν την εξέλιξη εντοπίζεται στο πολύ προσεκτικό στιλ οδήγησής σας. Γιατί μόνο κατά τα απαλά φρεναρίσματα, τα τακάκια δεν πιέζονται σχεδόν καθόλου στους δίσκους, με συνέπεια η σκουριά και η βρωμιά να μην μπορούν να απομακρυνθούν. Επομένως, εφόσον η κατάσταση της κυκλοφορίας το επιτρέπει, πατήστε στο μεταξύ πάνω στο πεντάλ πιο δυναμικά με την άνεσή σας…

Βεβαιωθείτε ότι όλα τα φρένα απελευθερώνονται σωστά
Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί και όταν υπάρχουν θόρυβοι. Ένα ελαφρύ ξύσιμο το πρωί είναι φυσιολογικό, επειδή η υγρασία καθ όλη τη διάρκεια της νύχτας καλύπτει τις επιφάνειες τριβής με ένα λεπτό στρώμα επιφανειακής σκουριάς. Από την άλλη πλευρά, όμως, οι συνεχιζόμενοι θόρυβοι, ενδεχομένως ακόμα και χωρίς να ενεργοποιηθούν τα φρένα, είναι μια περίπτωση για το συνεργείο. Το ίδιο ισχύει, επίσης, αν το αυτοκίνητο «τραβήξει» προς τη μία πλευρά του δρόμου κατά το φρενάρισμα. Πάντως, δεν είναι απαραίτητο να φταίνε για αυτό τα φρένα, αφού τα εξαρτήματα του πλαισίου και της ανάρτησης επίσης χτυπιούνται συχνά.

Αν, από την άλλη, το όχημα «τραβά» προς τη μία πλευρά του δρόμου, ακόμα κι αν δεν έχει προηγηθεί καθόλου φρενάρισμα, μπορεί να έχει κολλήσει ένα φρένο. Όποιος έχει αυτήν την υποψία, θα πρέπει να αισθανθεί, αν μία ζάντα είναι κατά πολύ πιο ζεστή σε σχέση με αυτήν, που είναι τοποθετημένη στην αντίθετη θέση. Επιπλέον, είναι εύκολο να ελέγξετε αν όλα τα φρένα απελευθερώνονται σωστά σε πολύ χαμηλές ταχύτητες: επιβραδύνετε αργά-αργά, λοιπόν, μέχρι λίγο πριν από την ακινησία, απεμπλέξετε το συμπλέκτη και ακινητοποιείστε το αυτοκίνητο. Αν το όχημα σταματήσει με ένα ελαφρύ τράνταγμα, τότε κάτι κάπου δε λειτουργεί σωστά. Τι, ωστόσο, πρέπει να το μάθετε καλύτερα από το συνεργείο.