Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
5 φωτογραφίες »

Start Booster: Για να μην ξεμείνεις ποτέ από μπαταρία

Διαβάστηκε από 10293 αναγνώστες - 1/2/2021

Οι εκκινητές μπαταρίας είναι μία εξαιρετική εναλλακτική των κλασσικών καλωδίων που χρησιμοποιούμε όταν «μένουμε από ρεύμα» με το αυτοκίνητο. Ποιος είναι όμως ο καλύτερος για εσάς; Με τις παρακάτω συμβουλές, θα μπορείτε να επιλέξετε εύκολα.

Το ακόλουθο σενάριο είναι γνωστό σε πολλούς: Μπαίνετε στο αυτοκίνητό σας το πρωί για να πάτε στη δουλειά, βάζετε το κλειδί στη μίζα, το γυρνάτε και... τίποτα. Ένα απλό «κλακ» και σιγή. Μόλις μείνατε από μπαταρία, και η ημέρα σας ξεκίνησε ήδη καθυστερημένα.
Αν έχετε καλώδια, και υπάρχει άλλο όχημα διαθέσιμο για να σας παρέχει ρεύμα, τότε το πρόβλημά σας θα λυθεί γρήγορα. Μία καλή εναλλακτική σε αυτή τη μέθοδο είναι ένας εκκινητής μπαταρίας, ένα εξάρτημα πιο γνωστό ως «start booster», χάρη στον οποίο δεν εξαρτάστε από δεύτερο αυτοκίνητο.

Το booster είναι μία πρακτική συσκευή, η οποία τροφοδοτεί τη μπαταρία με το ρεύμα που χρειάζεται για να εκκινήσει ο κινητήρας σας. Σκεφτείτε πως είναι κάτι αντίστοιχο με το power bank που έχουμε για το κινητό μας. Στο εμπόριο όμως υπάρχουν αρκετές διαφορετικές επιλογές. Ποια είναι η πιο κατάλληλη για το αυτοκίνητό σας; Η AUTO BILD δοκίμασε 2 εκκινητές και δίνει χρήσιμες συμβουλές αγοράς.



Δύο start boosters σε σύγκριση
Συγκρίναμε 2 εκκινητές σε 2 διαφορετικά αυτοκίνητα, μία Mercedes C-Class και ένα Suzuki Swift, αμφότερα με άδειες μπαταρίες. Η μπαταρία της Mercedes είχε φτάσει στη φάση της βαθιάς αποφόρτισης, αφού η συσκευή μέτρησης έδειχνε 2,05V. Μία τέλεια ευκαιρία να δοκιμάσουμε τους εκκινητές!

Kunzer Multi Pocket Booster: Η άδεια μπαταρία του γερμανικού sedan δεν αποτέλεσε κανένα πρόβλημα για το booster της Kunzer. Χάρη στην ένταση εκκίνησης 500 Ampere, η οποία μπορεί να φτάσει τα 1200 Ampere, η C-Class επανήλθε στη ζωή. Το βάρος του εκκινητή είναι λίγο πάνω από 1kg, και πιο συγκεκριμένα 1.100 γραμμάρια. Η μπαταρία λιθίου βοηθά στην αποτελεσματικότητα της συσκευής, αλλά η τιμή του booster της Kunzer είναι πάνω από 200 ευρώ.

Εκκινητής της A.T.U: Στη δεύτερη δοκιμή, χρησιμοποιήσαμε ένα booster της εταιρείας A.T.U, στο αποφορτισμένο Suzuki Swift. Ο συγκεκριμένος εκκινητής είναι αρκετά πιο οικονομικός, με κόστος στα 50 ευρώ. Διαθέτει μία μπαταρία μολύβδου, η οποία του δίνει ένταση εκκίνησης 350 Ampere, ενώ μπορεί να αγγίξει στιγμιαία τα 750 Ampere. Λόγω του υλικού της μπαταρίας, το βάρος του συγκεκριμένου booster είναι 3.340 γραμμάρια.
To Suzuki εκκίνησε χωρίς πρόβλημα, αλλά όταν ήρθε η ώρα της Mercedes, η συσκευή δεν παρείχε επαρκές ρεύμα. Ούτως ή άλλως, οι οδηγίες της A.T.U το αναφέρουν καθαρά: Το μηχάνημα είναι λειτουργικό σε αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες έως και 1600cc.



Τι πρέπει να προσέχω όταν χρησιμοποιώ εκκινητή μπαταρίας;

Μέγεθος κινητήρα: Προκειμένου να δουλέψει αποτελεσματικά το booster, πρέπει να είναι αρκετά ισχυρό για το αυτοκίνητό σας. Κατά κανόνα, οι εταιρείες αναγράφουν για ποια κατηγορία κινητήρων είναι κατάλληλες οι συσκευές τους.
 
Ασφάλεια: Για να μην προκληθεί βραχυκύκλωμα και άλλα προβλήματα, ο εκκινητής θα πρέπει να διαθέτει ορισμένες δικλείδες ασφαλείας, οι οποίες θα περιλαμβάνουν προστασία από αντίθετη σύνδεση πόλων, καθώς και προστασία υπερφόρτωσης και υπερθέρμανσης.

Μπαταρία: Η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο για την επιτυχή εκκίνηση του αυτοκινήτου. Παρόλα αυτά, το ιδανικότερο είναι η μπαταρία να χρησιμοποιεί τεχνολογία ιόντων λιθίου. Οι πιο οικονομικές συσκευές διαθέτουν μπαταρίες τύπου AGM, οι οποίες συνήθως δεν μπορούν να μεταφέρουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια. Τέλος, ο εκκινητής πρέπει να είναι πάντα φορτισμένος, προκειμένου να αποδώσει καλύτερα.

Τιμή CA: Αυτή η τιμή δείχνει την ένταση εκκίνησης που μπορεί να διατηρήσει το booster για 30 δευτερόλεπτα σε θερμοκρασία 0 βαθμών Κελσίου. Σε γενικές γραμμές, όσο υψηλότερη η τιμή, τόσο καλύτερα. Συνήθως θα πρέπει να είναι γύρω στα 1000 A.

Πρόσθετες λειτουργίες: Πολλοί εκκινητές είναι κατάλληλοι και για να φορτίζετε το κινητό ή το tablet σας. Εκτός αυτού, μπορούν να έχουν και άλλες πρόσθετες λειτουργίες, όπως ενσωματωμένο φακό. Καλό θα είναι να σκεφτείτε ποιο από όλα αυτά τα εξτρα χρειάζεστε, καθώς κάθε ένα από αυτά προσθέτει βάρος και όγκο στη συσκευή.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις