Αιτίες καταστροφής και αντικατάσταση της βαλβίδας
Οι βαλβίδες που έχουν ταλαιπωρηθεί, είναι ένα σύνηθες φαινόμενο και αποτελεί μέρος της φύσης τους. Οι μηχανισμοί ενεργοποίησης που βρίσκονται στη ροή των αφιλτράριστων καυσαερίων επηρεάζονται μακροπρόθεσμα. Σε ορισμένα οχήματα, το φαινόμενο συσσωρεύεται, γεγονός το οποίο επηρεάζει ακόμη και τα νεότερα μοντέλα. Στο παρελθόν, δεν ήταν ασυνήθιστο οι βαλβίδες EGR να «βγάζουν» πάνω από δεκαετία ή 200.000 χιλιόμετρα. Ωστόσο, ζημιές μπορεί να κάνουν την εμφάνισή τους ακόμη και σε λιγότερο από 100.000 χιλιόμετρα. Τα καυσαέρια δεν είναι πάντα ο λόγος της βλάβης, καθώς μπορεί να καταστραφούν τόσο οι φλάντζες, όσο και οι σερβοκινητήρες λόγω ανάπτυξης υψηλής θερμότητας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να παραμελείτε το σέρβις, γιατί με την καθυστέρηση στις αλλαδιές των λιπαντικών, κινδυνεύουν να χαθούν οι θετικές επιδράσεις του καθαρισμού των πρόσθετων που περιέχονται σε αυτά.
Πώς το λογισμικό επηρεάζει το ρυθμό
Αφού έγιναν γνωστές οι παραποιημένες μονάδες ελέγχου των κινητήρων ντίζελ του ομίλου Volkswagen, ο κατασκευαστής πραγματοποίησε ενημέρωση λογισμικού για πολλά από τα επηρεαζόμενα μοντέλα. Κατά τη διάρκεια αυτής της ενημέρωσης, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα προγραμματίστηκε, μεταξύ άλλων, έτσι ώστε να αυξηθούν οι ρυθμοί ανακυκλοφορίας καυσαερίων, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του αζώτου. Ως αποτέλεσμα, οι ιδιοκτήτες τέτοιων κινητήρων με αναβαθμισμένο λογισμικό, αναφέρουν ότι μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, ήρθαν αντιμέτωποι με προβλήματα επικαθήσεων και την καταστροφή του EGR.Τα ηλεκτρικά καλώδια ή οι ελαττωματικές επαφές μιας φίσας, μπορούν να οδηγήσουν σε βλάβες της βαλβίδας EGR. Βλάβες όπως ρωγμές ή κατεστραμμένες φλάντζες μπορούν επίσης να εμφανιστούν στις σωληνώσεις του συστήματος EGR. Εάν σημειωθεί απώλεια λαδιού στην περιοχή της κεφαλής του κυλίνδρου ή στο turbo, οι ατμοί που παράγονται κατά την καύση, μπορεί να φράξουν τη βαλβίδα EGR. Ο καθαρισμός ή η αλλαγή της βαλβίδας EGR έχει νόημα μόνο όταν έχει απομακρυνθεί ο παράγοντας στον οποίο οφείλεται η εμφάνιση των ατμών λιπαντικού.
Ακόμη, οι σωλήνες υποπίεσης μπορεί να είναι μια ακόμη πηγή σφαλμάτων. Η απαιτούμενη υποπίεση χάνεται λόγω των διαρροών, με αποτέλεσμα την αδυναμία του ανοίγματος της βαλβίδας. Μια δυσλειτουργία της βαλβίδας EGR μπορεί επίσης να προκληθεί από έναν σπασμένο μετρητή μάζας αέρα, έναν ελαττωματικό μετατροπέα πίεσης ή μια βαλβίδα θερμότητας που δεν λειτουργεί σωστά.
Ατιίες καταστροφής της βαλβίδας EGR και καθαρισμός της:
- Επιτάχυνση της συσσώρευσης επικαθήσεων από την ενημέρωση λογισμικού με αυξημένο ρυθμό ανακυκλοφορίας καυσαερίων
- Διαρροές λαδιού στον κινητήρα ή στο turbo
- Κατεστραμμένες φλάντζες
- Ελαττωματικός σερβοκινητήρας
- Σφάλματα στο λογισμικό, βλάβη στους αισθητήρες ή στα καλώδια
- Παραμέληση στο σέρβις
Ο αφρός διαλύει τις επικαθήσεις, καθιστώντας πιο εύκολη την αφαίρεση της βαλβίδας EGR. Κάποιοι κατασκευαστές διαφημίζουν πρόσθετα τα οποία καθαρίζουν τη βαλβίδα ακόμη και χωρίς αφαίρεση και εξακολουθούν να επιτυγχάνουν καλά αποτελέσματα. Το σπρέι ψεκάζεται πάνω στη βαλβίδα με τη βοήθεια ενός σωλήνα, ενώ ο κινητήρας λειτουργεί (πάντα να ακολουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή). Ο καθαρισμός είναι πιο ενδελεχής όταν η βαλβίδα EGR έχει αποσυναρμολογηθεί.
Αλλαγή και αντικατάσταση της βαλβίδας ΕGR
Σε ορισμένους κινητήρες, η βαλβίδα EGR είναι εύκολα προσβάσιμη. Σε άλλα μοντέλα, ο μισός κινητήρας πρέπει να αποσυναρμολογηθεί ώστε να φτάσετε μέχρι τη βαλβίδα EGR. Σε αυτή την περίπτωση, συνίσταται η τοποθέτηση μιας νέας βαλβίδας και όχι ο καθαρισμός, διότι μόνο μετά την τοποθέτηση γίνεται ξεκάθαρο εάν ο καθαρισμός ήταν επιτυχής και ο κινητήρας λειτουργεί ορθά. Επιπρόσθετα, σε ορισμένα μοντέλα, είναι απαραίτητη και η αντικατάσταση του ψύκτη της βαλβίδας EGR. Εάν έχει γίνει αλλαγή στη βαλβίδα, ίσως χρειαστεί να προγραμματίσετε την καινούργια. Αν πάλι δεν υπάρχει πρόσβαση σε μια διαγνωστική συσκευή, η επίσκεψη στο συνεργείο είναι απαραίτητη.Σε ό,τι αφορά το κόστος, αυτό διαφέρει βάση του ονόματος του κατασκευαστή, του μοντέλου του αυτοκινήτου, αλλά και την ίδια τη δουλειά που θα ακολουθηθεί από τους αρμόδιους τεχνικούς.
Σελ. 1 | Βαλβίδα EGR: Ο ρόλος της, οι βλάβες και η συντήρησή της |
Σελ. 2 | Αιτίες καταστροφής και αντικατάσταση της βαλβίδας |