Συχνές ερωτήσεις για το αντιψυκτικό

Διαβάστηκε από 14960 αναγνώστες - 18/3/2021

Πού μπαίνει το αντιψυκτικό; Από που θα το συμπληρώσω;
Το αντιψυκτικό μπαίνει στο δοχείο ψυκτικού υγρού του κινητήρα. Συνήθως αυτό είναι διάφανο ή λευκού χρώματος, και αναγράφει σύμβολα επικινδυνότητας εγκαυμάτων.
Προσοχή! Δεν το ανοίγουμε ποτέ όταν ο κινητήρας είναι ακόμα ζεστός!
 

Πώς αναμιγνύεται το αντιψυκτικό;
Το αντιψυκτικό αναμιγνύεται με νερό. Μία γενική αναλογία νερού:αντιψυκτικού είναι 50:50 ή 60:40. Συνήθως η δοσολογία αναγράφεται στο μπουκαλάκι του υγρού.
Υπάρχουν επίσης προϊόντα έτοιμα προς χρήση, τα οποία περιέχουν ήδη νερό μέσα. Μπορούμε να ελέγξουμε την προστασία του μείγματος με την συσκευή που αναφέραμε πιο πάνω, και να συμπληρώσουμε αν χρειάζεται.
Σημαντικό: Αν γεμίσουμε το κύκλωμα μόνο με αντιψυκτικό, δεν θα έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα, αφού χρειάζεται νερό προκειμένου αυτό να αποκτήσει όλες τις ιδιότητές του.
 

Τι γίνεται εάν κάνω πολύ ισχυρή την αναλογία του αντιψυκτικού;
Αν ρίξουμε υπερβολικά πολύ αντιψυκτικό (όσον αφορά την αναλογία), τότε το υγρό στο κύκλωμα αποκτά μικρότερη θερμοχωρητικότητα, αφού συγκρατεί λιγότερη θερμότητα ανά όγκο. Πιο απλά, το μείγμα, περνώντας μέσα από τον καυτό κινητήρα, δεν απορροφά όση «ζέστη» πρέπει, και έτσι το μοτέρ θα αρχίσει να υπερθερμαίνεται.
 

Πού να πετάξω το παλιό αντιψυκτικό;
Όπως και τα υπόλοιπα υγρά και λιπαντικά που χρησιμοποιούμε στο αυτοκίνητο, έτσι και το ψυκτικό είναι ιδιαίτερα τοξικό, για αυτό το λόγο τα θεωρούμε επικίνδυνα απόβλητα και σε καμία περίπτωση δεν τα χύνουμε στο έδαφος ή στην αποχέτευση. Πρέπει πάντα να συλλέγουμε τα παλιά ή περισσευούμενα υγρά σε ένα κατάλληλο δοχείο, και να τα πηγαίνουμε σε κάποιο συνεργείο ή ένα τοπικό σημείο περισυλλογής.
 

Να βάλω μόνο νερό στο ψυγείο; Τι πειράζει;
Σε περίπτωση ανάγκης, μπορούμε να βάλουμε νερό στο κύκλωμα ψύξης, αλλά πρέπει το συντομότερο δυνατόν να συμπληρώσουμε αντιψυκτικό έτσι ώστε το κύκλωμα να αποκτήσει όχι μόνο προστασία από τον πάγο, αλλά και τις λιπαντικές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες που χρειάζονται για την μακροπρόθεσμα εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα.
 

Το αυτοκίνητο «ανεβάζει θερμοκρασία»! Τι να κάνω;
Στην περίπτωση που ο κινητήρας υπερθερμαίνεται, θα το δούμε στο αντίστοιχο όργανο, ή, εάν αυτό δεν υπάρχει, θα ανάψει η ένδειξη στο καντράν. Τότε πρέπει να σταματήσουμε όσο πιο άμεσα γίνεται. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, ανάβουμε το καλοριφέρ στο ζεστό και στην μεγαλύτερη ένταση. Αυτό θα διώξει λίγη από τη θερμότητα που βρίσκεται στον κινητήρα και θα τη φέρει στην καμπίνα, αποφορτίζοντας ελαφρώς το κύκλωμα ψύξης.

Όταν σταματήσουμε το αυτοκίνητο, σβήνουμε τον κινητήρα. Αν ακούμε ατμό να βγαίνει από την τάπα του ψυγείου, δεν ανοίγουμε ακόμα το καπό, μιας και υπάρχει ο κίνδυνος εγκαύματος.
Μόλις σταματήσει να βγαίνει ατμός (ή αν δεν βγήκε ποτέ), τότε ανοίγουμε το καπό, και αφήνουμε τον κινητήρα να κρυώσει. Αφού γίνει αυτό, συμπληρώνουμε ψυκτικό υγρό αν λείπει. Σε περίπτωση που δεν έχουμε διαθέσιμο, μπορούμε να βάλουμε απλό νερό
Έπειτα, βάζουμε ξανά εμπρός, και παρατηρούμε το όργανο. Αν ο δείκτης θερμοκρασίας είναι στα φυσιολογικά επίπεδα (ή αν έσβησε η προειδοποιητική λυχνία), τότε σιγά και προσεκτικά συνεχίζουμε την πορεία μας, και επισκεπτόμαστε το συνεργείο το συντομότερο δυνατόν.
 
 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει