Πώς ελέγχουμε το ψυκτικό υγρό
Το ψυκτικό υγρό πρέπει να ελέγχεται συχνά και όχι μόνο κατά την χειμερινή περίοδο. Καλό είναι να ελέγχουμε την στάθμη μία φορά το μήνα, και τις αντιψυκτική προστασία δύο φορές το χρόνο. Το τεστ γίνεται με τον κινητήρα σβηστό και εντελώς κρύο.
Έλεγχος στάθμης
Μέσα στο χώρο του κινητήρα υπάρχει το δοχείο διαστολής του ψυκτικού υγρού, το οποίο έχει 2 βαθμονομήσεις, MIN και MAX. Η στάθμη θα πρέπει πάντα να βρίσκεται ανάμεσα σε αυτά τα σημεία. Σε περίπτωση που είναι χαμηλότερη από το minimum, το υγρό χρειάζεται οπωσδήποτε συμπλήρωμα.
Κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό: Ποτέ δεν ανοίγουμε το κύκλωμα ψύξης όταν ο κινητήρας (και συνεπώς το υγρό) είναι ζεστός, αφού υπάρχει μεγάλος κίνδυνος σοβαρών εγκαυμάτων στα χέρια και το πρόσωπο!
Έλεγχος αντιψυκτικής προστασίας
Ο έλεγχος της προστασίας που παρέχει το αντιψυκτικό μπορεί να γίνει με τη βοήθεια μίας συσκευής η οποία τοποθετείται μέσα στο υγρό και δείχνει τη θερμοκρασία πήξης του. Σε περίπτωση που αυτή είναι μεγαλύτερη των -20 βαθμών, πρέπει να προσθέσουμε περισσότερο αντιψυκτικό.
Συμπλήρωμα αντιψυκτικού
Στην περίπτωση που χρειάζεται να συμπληρώσουμε αντιψυκτικό, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί.
Καταρχάς, δεν χρησιμοποιούμε οποιοδήποτε προϊόν, αλλά αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Αυτό συμβαίνει επειδή τα διάφορα αντιψυκτικά περιέχουν προσθήκες που είναι κατάλληλες για συγκεκριμένα κυκλώματα ψύξης, τα οποία μπορεί να διαφέρουν από αυτά που διαθέτει το αυτοκίνητό μας.
Εκτός αυτού, σε περίπτωση που συμπληρώσουμε διαφορετικό υγρό από αυτό που βρίσκεται ήδη στο κύκλωμα, ενδέχεται να προκληθεί αντίδραση, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την φραγή των μικρών αγωγών στο ψυγείο και το μοτέρ.
Αν πρέπει οπωσδήποτε να συμπληρώσουμε υγρό, αλλά δεν έχουμε το κατάλληλο προϊόν, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε νερό. Παρόλο που ο κατασκευαστής αναφέρει πως χρειάζεται μόνο απιονισμένο νερό, κάνει και αυτό της βρύσης.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι πως το κύκλωμα ψύξης είναι κλειστό. Με την πάροδο του χρόνου, ενδέχεται να χαθούν μικρές ποσότητες του ψυκτικού υγρού μέσω διαδικασιών όπως η διάχυση ή η εξάτμιση από τις σωληνώσεις. Αν η στάθμη πέφτει συχνά, αυτό σημαίνει πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα, και θα πρέπει να επισκεφθούμε άμεσα το συνεργείο.
Πόσο συχνά χρειάζεται αντικατάσταση το ψυκτικό υγρό;
Αρκετοί κατασκευαστές προτείνουν αντικατάσταση του ψυκτικού υγρού ανά 50.000km, ενώ άλλοι αναφέρουν ακόμα μεγαλύτερο διάστημα. Ένας άγνωστος κίνδυνος είναι πως με την πάροδο του χρόνου, δημιουργούνται φυσαλίδες στο υγρό. Αν αυτές σπάσουν, ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιά στα μεταλλικά τοιχώματα του ψυγείου και την πλαστική φτερωτή της αντλίας νερού. Για αυτό το λόγο, πολλοί μηχανικοί συνιστούν την αλλαγή του ψυκτικού υγρού κάθε 3 χρόνια, ασχέτως των συμβουλών του κατασκευαστή.
Ας μην ξεχνάμε το υγρό των υαλοκαθαριστήρων!
Η προστασία από τον πάγο είναι επίσης σημαντική για το υγρό των υαλοκαθαριστήρων και τις σωληνώσεις που καταλήγουν στις πιτσιλίθρες, αφού ελλοχεύει και εκεί ο κίνδυνος πρόκλησης ζημιάς. Υπάρχουν ειδικά καθαριστικά για χειμερινή χρήση, τα οποία δεν επιτρέπουν στο νερό να παγώσει. Αυτά είναι διαθέσιμα είτε συμπυκνωμένα, είτε έτοιμα προς χρήση. Το Φθινόπωρο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το θερινό καθαριστικό μέχρι να τελειώσει, και έπειτα να γεμίσουμε το δοχείο με το χειμερινό.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr