Το Audi RS4 μιμείται το τεχνολογικό θαύμα της BMW Alpina που μόνο στο άκουσμα του θρυλικού ονόματος, προκαλεί δέος. Κάτω από το καπό του Audi συναντάμε τον κινητήρα των 2,9 λίτρων που χάρη στους δύο υπερσυμπιεστές αποδίδει 450 ίππους, και αν νομίζετε ότι είναι λίγοι για το βάρος του αυτοκινήτου, να σας υπενθυμίσουμε ότι αποδίδει 600 Nm ροπής από τις 1,900 σ.α.λ. Τα πρώτα 100χλμ.ώρα έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό, σε μόλις 3,7 δλ! Εδώ αξίζει να αναφέρουμε, ότι μια Porsche Carrera δεν έχει τόσο συγκλονιστική και συνάμα ήρεμη επιτάχυνση..
Ακόμα όμως και με τέτοιες επιδόσεις, το RS4 δεν μπορεί αν ξεφύγει από την Alpina. Πώς να το κάνει άλλωστε όταν ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας του Βαυαρικού μοντέλου, αποδίδει 440 ίππους και έχει διαθέσιμα 660 Nm ροπής?
Μέχρι τα 200χλμ./ώρα το μοντέλο της Audi βρίσκεται κάποια δέκατα μπροστά από την Alpina, αλλά μετά αλλάζει το σκηνικό και η B3 S κερδίζει συνεχώς έδαφος φτάνοντας ακόμα και τα 300χλμ./ώρα, την στιγμή που τα 280 αποτελούν το ταβάνι για την Audi, το οποίο μπορεί να οδηγηθεί καλύτερα σε αυτές τις απαγορευτικές ταχύτητες, κυρίως λόγω του σαφώς καλύτερου συστήματος διεύθυνσης.
Στην καθημερινότητα και τα δύο αυτοκίνητα τα καταφέρνουν τέλεια και οι διαφορές τους μπορούν να εντοπιστούν μόνο στην πίστα όπου η πίτα μοιράζεται στα 2. Το μεν Audi είναι το πιο γρήγορο, η δε Alpina πιο απολαυστική.
Πως γίνεται αυτό? Βασική αιτία είναι η ρύθμιση της τετρακίνησης του Βαυαρικού μοντέλου που επιτρέπει ελαφρώς το άνοιγμα της τροχιάς για να τοποθετηθεί καλύτερα στην στροφή.
Δεν πήραμε από τα φρένα την απαραίτητη αίσθηση που περιμέναμε αλλά όπως και να έχει η απόδοση είναι κορυφαία, καθώς χρειάζεται σχεδόν 2μ λιγότερα από το Audi για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100χλμ./ώρα. Στην Alpina το ESP θα επέμβει κατά τις έντονες αλλαγές φορτίου ενώ θα χρειαστεί να ανοίξει ο οδηγός την τροχιά μέσω του τιμονιού, για να μην οδηγηθεί σε ανεπιθύμητο driftάρισμα. Πάντως ούτε το RS4 μας κέρδισε με την αίσθηση των φρένων, αλλά ούτε κατά την διάρκεια αλλαγής φορτίου..
Σε καμία περίπτωση δεν είναι ανασφαλή, αλλά αυτή η αίσθηση θα λέγαμε πως είναι κάπως «εκτός» και δεν ταιριάζει με την κορυφαία κατά τα άλλα οδική συμπεριφορά.
Συμπέρασμα:
Κάτω από τα καπό τους, χτυπούν 2 απίστευτα δυνατές καρδίες που χαρίζουν απίστευτες επιδόσεις στα station wagon αυτοκίνητα του συγκριτικού μας. Μπορείτε να οδηγείτε στο όριο χωρίς να ιδρώσετε στιγμή αλλά και να φορτώσετε οικογένεια και μπαγκάζια για να πάτε μια Κυριακάτικη εκδρομή. Στα σημεία κερδίζει «τον θρόνο», η Alpina..
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ALPINA | AUDI |
---|---|---|
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 2979/6 | 2894/6 |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σαλ) | 440/5,500 | 450/5,700 |
Ροπή (Nm/σαλ) | 660/3,000 | 600/1,900 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 8/αυτόαμτο/τετρακίνητο | 8/αυτόαμτο/τετρακίνητο |
Start/Stop | ΝΑΙ | ΝΑΙ |
0-100 χλμ/ώρα (δλ) | 4,1 | 3,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 298 | 280 |
Κατανάλωση (λτ/100χλμ) | 11,5 | 11,1 |
Εκπομπές C02 (γρ/χλμ) | 274 | 262 |
Αυτονομία(χλμ) | 510 | 520 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 495-1500 | 505-1510 |
Αξιολόγηση | Alpina | Audi | |
---|---|---|---|
Μέγιστη βαθμολογία | |||
Αμάξωμα | 15 | 12 | 12 |
Ποιότητα | 10 | 9 | 9 |
Κάθισματα/θέση οδήγησης | 25 | 20 | 20 |
Εξοπλισμός | 10 | 9 | 8 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά | 20 | 17 | 16 |
Επιδόσεις | 50 | 39 | 40 |
Κιβώτιο | 20 | 16 | 17 |
Ήχος | 10 | 8 | 6 |
¶νεση | 10 | 8 | 6 |
Οδική συμπεριφορά-Ασφάλεια | 20 | 16 | 17 |
Χειρισμός | 30 | 24 | 23 |
Χρόνος γύρων | 50 | 31 | 33 |
Τιμόνι | 20 | 15 | 17 |
Φρένα | 30 | 19 | 16 |
Συντήρηση | 10 | 1 | 5 |
Κατανάλωση | 20 | 11 | 11 |
Τιμή(Γερμανία) | 50 | 34 | 31 |
Συνολική | 400 | 290 | 287 |
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr