autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Σχεδίαση που ξεφεύγει...

Διαβάστηκε από 7771 αναγνώστες - 26/10/2020

Εξ όψεως και μόνο δε γεννάται ζήτημα. Με τα ερυθρόλευκα χρώματα του... πολέμου, την αεροτομή οροφής και τα λογότυπα All4 το Clubman εκπληρώνει ό,τι προσδοκούν οι αγοραστές και το DNA της MINI. Να κάνει εντύπωση και να είναι το μεγάλο φαβορί της σεζόν. Σίγουρα δεν πρόκειται για μια περίπτωση, που σχετίζεται με απλούς παρατηρητές. Το εσωτερικό, από την πλευρά του, είτε θα το αγαπήσεις είτε θα το μισήσεις, επειδή το cockpit κάνει τα πάντα διαφορετικά: Δηλαδή, οι hipster δε θα καθαρίζουν ποτέ; Ή μήπως δε θα έπρεπε ο οδηγός του MINI να ξεκινά άμεσα με το που το φανάρι γίνεται πράσινο. Θα καταφέρει να το δει;



Γιατί η οροφή είναι πολύ χαμηλή, κάτι που κοστίζει σε περιφερειακή ορατότητα, η οποία περιορίζεται και από το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ, αφού η πίσω πόρτα δεν είναι μία, αλλά... δύο.
Αρκετά... γκρινιάξαμε, όμως. Το MINI Clubman δεν έχει μόνο σχεδίαση και μέγεθος μικρομεσαίου, αλλά και άφθονο ταλέντο ενός μικρομεσαίου μοντέλου. Ποιος θα πίστευε ότι τα γόνατα των επιβατών στην πίσω σειρά καθισμάτων έχουν περισσότερο χώρο σε σχέση με του Audi; Και επίσης, ότι ο χώρος αποσκευών του MINI είναι μεγαλύτερος; Μάλιστα, η... διμερής πίσω πόρτα είναι πολύ εξυπηρετική. Αν, για παράδειγμα, πρέπει να φορτωθεί μία μικρή αποσκευή, ανοίξτε απλώς τη δεξιά πλευρά.


 
Ευχάριστο εσωτερικό στο Audi S3
Οι φίλοι της πρακτικότητας θα αισθανθούν πιο ευχάριστα στο S3. Βέβαια πρόκειται για ένα μοντέλο, που ολοκληρώνει σιγά-σιγά την καριέρα του, έπειτα από πορεία έξι ετών, γεγονός που το κάνει να φαίνεται κάπως παρωχημένο. Η ποιότητα κατασκευής της Audi αποτελεί εγγύηση, μας αρέσει ο ενιαίος διακόπτης στην κεντρική κονσόλα, που ρυθμίζει τα πάντα, όπως επίσης η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που βυθίζεται μέσα στο ταμπλό. Φυσικά, ο διάδοχος του Α3, το 2020, δε θα εφοδιάζεται με αυτό το τρικ, ενώ μάλλον άβολα θα λέγαμε ότι είναι τα καρό καθίσματα του S3, που δεν κάνουν κανένα χατήρι: Κατ αρχάς, δεν ενθουσιάζουν με την πλευρική στήριξη, που παρέχουν, ενώ υστερούν και σε σχέση με του MINI. Τέλος, οι πλάτες των μπροστινών καθισμάτων είναι πολύ παχιές, με αποτέλεσμα να περιορίζεται περαιτέρω ο χώρος για τα πόδια όσων κάθονται πίσω.


 
Οδηγώντας
Το Audi S3 δεν μπορούμε πλέον να το αποκαλούμε «οικογενειακό αυτοκίνητο». Θα λέγαμε πως είναι περισσότερο ένα υποτιμημένο σπορ μοντέλο. Όσο χαμηλού προφίλ είναι η παρουσία του, τόσο χαμηλών συχνοτήτων είναι και η οδική συμπεριφορά του. Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων λειτουργεί τόσο ήσυχα, που -ακουστικά- περνά σχεδόν πάντα απαρατήρητος. Το turbo δε σφυρίζει, οι τροχοί δε σπινάρουν (βλέπετε, η τετρακίνηση παραφυλάει σαν... μαφιόζος) και το κιβώτιο DSG λειτουργεί υπέρ του δέοντος πολιτισμένα.



Με αυτά τα δεδομένα καταφέρνει το S3 να... καταπίνει με άνεση τα χιλιόμετρα και να κινείται με δυναμικό τρόπο στις επαρχιακές οδούς, όπου μας αρέσει η αξιόπιστη ακρίβεια του τιμονιού και η προαιρετική, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, η οποία δικαιολογεί την τιμή της (980 ευρώ στη Γερμανία). Στο πρόγραμμα Dynamic τα αμορτισέρ φτάνουν στο όριό τους, ενώ στο Comfort, παρά τους τροχούς των 19 ιντσών, η κατάσταση περιγράφεται μάλλον ως χαλαρή. Βέβαια, στις λακκούβες το S3 θυμίζει στους επιβάτες του τι σημαίνει ανάρτηση σπορ αυτοκινήτου...



Τόσο σκληρά, όσο συμπεριφέρεται το Audi μόνο στους κακής ποιότητας δρόμους, αποκρίνεται το MINI σε όλους τους τύπους οδών. Κι αυτό είναι κάτι, που κάποιος θα βρει είτε εκνευριστικό είτε χαρακτηριστικό για ένα MINI. Εμείς βρήκαμε διασκεδαστικό το ότι οι μικρές διαδρομές των ελατηρίων μεταφέρουν με λεπτομέρεια και συνεχώς την παραμικρή λεπτομέρεια της κατάστασης του οδοστρώματος στη μέση και στην πλάτη των επιβατών. Και όσο ο δρόμος είναι μέτριας ή κακής ποιότητας, τόσο τα χέρια βρίσκονται σε εγρήγορση εξαιτίας του ελαφριού τιμονιού. Όσο καλύτερης ποιότητας είναι ο δρόμος, τόσο πιο χαλαρωτικό είναι το Clubman. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του έχει τη δυνατότητα να στροφάρει πιο γρήγορα σε σχέση με του S3, με συνέπεια να επιταχύνει το Audi και πιο γρήγορα απ όσο υπόσχεται η ίδια η εταιρεία. Για τα πρώτα 100 km/h από στάση χρειάζονται 4,7 δευτ., ενώ με... ούριο άνεμο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως και 270 km/h! Ωστόσο, όποιος θέλει να κινηθεί με ταχύτητα στις στροφές, θα απογοητευτεί. Γιατί το τετρακίνητο μοντέλο υποστρέφει. Και βέβαια, όπως το Audi, έτσι και το MINI με απενεργοποιημένο το ESP θα οδηγηθεί στο χώρο της πίσω πλευράς του...



Ωστόσο, μην εκπλήσσεστε! Δεν πρόκειται για αγωνιστικά μοντέλα, τουλάχιστον όχι για αυτοκίνητα, συγκρίσιμα με βέλη της πίστας, όπως τα προσθιοκίνητα και πιο εύκολα στην οδήγηση Honda Civic Type R ή Renault Megane RS. Όχι, τα Clubman και S3 είναι επί τροχών μανιφέστα του ιδιαίτερου γούστου. Μόνο, ακούγοντας την τιμή της βασικής έκδοσής τους, που φτάνει τα περίπου 45.000 ευρώ (στη Γερμανία), θα φύγει το χαμόγελο από τα χείλη σας. Η έκθεση με τα MINI είναι εξοπλισμένη με ό,τι μπορεί να τοποθετηθεί στο αγαπητό μοντέλο της θυγατρικής της BMW. Όλα τα καλούδια είναι όμορφα και επιθυμητά, αλλά ακριβά. Το Audi της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με μερικά extra συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά πραγματικά mini στο S3 είναι μόνο ένα: το όνομά του.

Συμπέρασμα
Το MINI καταφέρνει να κάνει το... σπαγγάτο: είναι ένα μικρομεσαίο, που μπορεί, ωστόσο, να είναι και... τρελό. Με το S3, όμως, κινείται μαζί και ο πόθος: Το Audi παραμένει καλό ακόμη, αν και αυτήν την ωριμότητα θα μπορούσαμε να τη... θρηνούμε.

 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει