Βλέποντας το Range Rover Velar φανταζόμαστε ότι θα μπορούσε άνετα να είναι το αυτοκίνητου του πρίγκιπα Γουίλιαμ. Έχει αυθεντικό βρετανικό design, μεγάλες διαστάσεις για να χωρέσει ολόκληρη την οικογένειά του, ενώ χάρη στην τετρακίνηση, θα μπορέσει να κινηθεί στις εκτός δρόμου διαδρομές της Μεγάλης Βρετανίας. Η ασφάλεια και η άνεση των εκλεκτών επιβατών του είναι δεδομένη όπως άλλωστε σε κάθε μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Για το Audi Q5 δεν χρειάζεται να γραφτούν πολλά λόγια.. Αποτελεί μία από τις επικότερες μορφές των SUV όλης της Γερμανικής σχολής και κοιτάει με «μπλαζέ» ύφος τον Βρετανό.
Αρκετά μεγαλύτερο το Velar
Το Range Rover Velar (στην Αγγλία προφέρετε: Βέλα) είναι 13 εκατοστά μεγαλύτερο από το Q5 και σχεδόν 10 πόντους ψηλότερο, ενώ το μακρύ καπό τονίζει ακόμα περισσότερο το μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου. Το Audi φαίνεται μισό νούμερο μικρότερο δίπλα στο πολυτελές Βρετανικό SUV.
Οι ευθείες γραμμές σε συνδυασμό με τις ακμές και τις γωνίες, προσδίδουν δυναμισμό ενώ οι χειρολαβές που αναπτύσσονται αυτόματα, μοιάζουν με χειραψία. Δεν είναι τόσο πρακτικό αλλά πολύ ευγενικό εκ μέρους του Βρετανού.
Το Audi Q5 από την άλλη, μοιάζει μικρό διπλά στο Velar αλλά δεν είναι. Μικρότερο όπως είπαμε πιο πάνω είναι, αλλά έχουν καταφέρει οι Γερμανοί να φτιάξουν μια ευρύχωρη καμπίνα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι μπροστά έχει περισσότερο χώρο ακόμα και από το Velar. Αν οι Γερμανοί έφτιαχναν τον παράδεισο, θα τον έκαναν σίγουρα όπως το εσωτερικό του Q5. Πολυτελές όσο ποτέ, με σκουρόχρωμες επενδύσεις ξύλου και σπορ καθίσματα, τα οποία βέβαια δεν ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό.
Πιο premium δε γίνεται..
Στο εσωτερικό του Velar, χορταίνει το μάτι δέρματα και ψηφιακές οθόνες. Όλα είναι όπως ακριβώς περιμένεις, βάση της τιμής και της κατηγορίας που ανήκει. Οι 2 οθόνες αφής μπορεί αρχικά να δημιουργήσουν σύγχυση και να χρειαστεί χρόνος για να την εκμάθηση του menu, αλλά σε αποζημιώνουν με την πληθώρα πληροφοριών και την ταχύτητα τους. Μας ενόχλησε ελαφρώς η αντανάκλαση του ήλιου στις οθόνες και η έλλειψη μιας λυχνίας που να σε ειδοποιεί ότι τα φώτα πορείας είναι αναμμένα.
Οι πίσω πόρτες έχουν μεγάλο άνοιγμα, όπως και του Audi Q5, και κάνουν παιχνιδάκι την επιβίβαση –αποβίβαση των επιβατών. Πρακτικό είναι και το σύστημα της αεράναρτησης που μπορεί να χαμηλώσει το αυτοκίνητο για να κάνει πιο εύκολη την φόρτωση του χώρου αποσκευών.
Οδηγώντας το Velar καταλαβαίνεις τον diesel κινητήρα, κυρίως λόγω του ήχου που παράγει καθώς ακούγεται αρκετά το εξακύλινδρο πετρελαιοκίνητο σύνολο και χαλάει ελαφρώς την όμορφη εικόνα του SUV. Ο κινητήρας βέβαια σχετικά οικονομικός, γρήγορος και καθαρός χάρη στην τεχνολογία εξουδετέρωσης μικροσωματιδίων AdBlue.
Από την άλλη το Q5 δεν ακούγεται καθόλου, σίγουρα οι μηχανικοί που ασχολήθηκαν με αυτό το θέμα είχαν αρκετό χρόνο και πρόσεξαν και την παραμικρή λεπτομέρεια.
Ο κινητήρας του είναι ελαφρώς πιο οικονομικός από αυτόν του Velar, ενώ του χαρίζει καλύτερες επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, πάρα την μικρότερη ιπποδύναμη και ροπή. Μεγαλύτερη είναι και η αυτονομία του Γερμανικού μοντέλου αφού με ένα γέμισμα μπορεί να διανύσει 885 χλμ έναντι 810 του Βρετανικού. Το Velar καταφέρνει να έχει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.
Πιο σπορ το Audi, εστιάζει στην άνεση το Velar
Και τα δυο αυτοκίνητα εφοδιάζονται με αυτόματα 8άρια κιβώτια που διαχειρίζονται σωστά την θηριώδη ροπή των μεγάλων SUV. Αμφότερα εφοδιάζονται με αεράναρτηση και μεγάλης διαμέτρου ζάντες, που βέβαια δεν είναι τόσο πρακτικές, αλλά καταφέρνουν να έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα στο δρόμο. Το Audi έχει πιο σπορ οδική συμπεριφορά, ο κινητήρας είναι γεμάτος από χαμηλά και δεν θα σε κρεμάσει ποτέ ενώ οι ζάντες 21 ιντσών πραγματικά κολλάνε στο δρόμο το αυτοκίνητο, αλλά το κάνουν σκληρό και μετριάζουν την άνεση.
Υπάρχει βέβαια η επιλογή comfort της ανάρτησης που ταιριάζει γάντι στο μεγάλο Audi και το κάνει πιο μαλακό χωρίς βέβαια να χάνει ούτε στο ελάχιστο από την αποτελεσματικότητα του. Το Velar έχει εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και είναι εστιασμένο για να προσφέρει κορυφαία άνεση στους επιβάτες. Το τιμόνι του είναι σχετικά αργό και σε υψηλές ταχύτητες δεν έχει την απαραίτητη αίσθηση . Δυστυχώς δεν μπορεί να κρύψει το βάρος των 2,1 τόνων που κουβαλάει, και αυτό θα γίνει εύκολα αντιληπτό σε δρόμο με στροφές που το ESP επεμβαίνει σχετικά γρήγορα και είναι υπερβολικά προστατευτικό για να προλάβει φαινόμενα αποσταθεροποίησης. Ακόμα και στην επιλογή «Dynamic» η κατάσταση δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου. Στο πρίγκιπα βέβαια αρμόζει περισσότερο η χαλαρή βόλτα με την οικογένεια παρά ένα αγωνιστικό «SUV».
Αν θελήσει να κινηθεί εκτός δρόμου, θα το καταφέρει και με τα 2 αυτοκίνητα. Η τετρακίνηση αλλά και η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση που μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος θα τον βγάλουν από περισσότερα εμπόδια απ όσα φαντάζεται. Η αλήθεια είναι όμως πως με τις ζάντες 21 ιντσών θα το σκεφτείς 2η και 3η φορά για να επιχειρήσεις περάσματα από δύσβατα μονοπάτια.
Συμπέρασμα
Το Range Rover Velar είναι ένα άκρως εντυπωσιακό μεσαίο SUV, με μεγάλες δόσεις πολυτέλειας που θα πείσουν και τον πιο απαιτητικό. Σαν γνήσιο Range Rover πάει καλά και εκτός δρόμου αν και δεν προορίζεται για τέτοια χρήση. Το Audi Q5 από την άλλη κάνει ότι και το Velar αλλά λίγο καλύτερα. Έχει πιο οικονομικό κινητήρα, καλύτερη οδική συμπεριφορά, ενώ είναι εξίσου πολυτελές κάτω όμως από ένα διακριτικό κουστούμι. Αυτή η συνολική του υπεροχή είναι που του δίνει το προβάδισμα απέναντι στον Βρετανό που μπήκε δυναμικά στην κατηγορία των premium SUV, στην οποία μέχρι στιγμής οι Γερμανοί κρατάνε τα ηνία.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr