Ό,τι μας αφήνουν τα σχήματα να υποθέσουμε, επιβεβαιώνεται στο εσωτερικό. Οι μικρού πλάτους πίσω πόρτες της Alfa Giulia κάνουν την πρόσβαση των επιβατών στο χώρο δύσκολη, τα δε πόδια... στριμώχνονται. Στο χαμηλό Peugeot 508 το κεφάλι των επιβατών με ύψος πάνω από 1,70 m θα αισθανθεί την... άνωθεν πίεση. Έτσι, το αυτοκίνητο, που θα... κακομάθει τους πίσω επιβάτες του είναι το Renault Talisman, μέσα στο οποίο μπαίνει κανείς πιο εύκολα απΆ όλα τα άλλα, χάρη στα φαρδιά ανοίγματα των θυρών του.
Μέσα σε αυτά τους επιβάτες περιμένουν άνετα, δερμάτινα καθίσματα, κάτι που ισχύει, φυσικά, και για το μπροστινό τμήμα. Αλλά, το Peugeot 508 είναι εξοπλισμένο με την προαιρετική πανοραμική οροφή, με αποτέλεσμα ο χώρος για το κεφάλι των μπροστινών επιβατών να περιορίζεται. Στην Alfa Romeo Giulia η αίσθηση των χώρων δεν είναι η καλύτερη, επειδή οι μπροστινές κολώνες είναι περισσότερο στραμμένες προς το κέντρο του οχήματος και έρχονται πολύ κοντά με το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού.
Την επικράτηση στο κεφάλαιο του αμαξώματος την εξασφαλίζει το Talisman πάνω απΆ όλα χάρη στον τεράστιο χώρο αποσκευών του. Δε θα λέγαμε, όμως, το ίδιο για το επίπεδο της ποιότητας κατασκευής, καθώς, για παράδειγμα, ακόμα και στις μικρές ανωμαλίες του οδοστρώματος τρίζουν τα προσκέφαλα. Κι αν το μεγάλο Renault περάσει από καλντερίμι, τότε έρχεται η πλήρης απογοήτευση, καθώς τα πάντα δονούνται και τρίζουν.
Μάλιστα, φτάσαμε στο σημείο να αναρωτηθούμε αν οι εργάτες στο εργοστάσιο έσφιξαν πραγματικά όλες τις βίδες. Πάντως, και η Alfa ζητά ως ένα σημείο να κάνουμε και γιΆ αυτήν τα... στραβά μάτια, ειδικότερα για τα μέρη επενδύσεων, τα οποία δεν είναι σταθερά, τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και και τα άνισα κενά ανάμεσα στα διάφορα μέρη.
Το σίγουρο είναι πως την αίσθηση υψηλότερης ποιότητας την παρέχει το Peugeot 508.
Από την άλλη πλευρά, τα δύο γαλλικά μοντέλα απαιτούν από τους χρήστες τους περισσότερο χρόνο εξοικείωσης σε ό,τι αφορά χρήση των διάφορων συστημάτων τους. Αντιθέτως, δεν ισχύει το ίδιο για την Giulia. Εκτός από τα κλασικά στρογγυλά όργανα έχει ένα ξεχωριστό χώρο χρήσης για το σύστημα κλιματισμού και ένα χειριστήριο για το σύστημα πλοήγησης κτλ., που θυμίζει αυτό της BMW.
Στα Talisman και 508 το παραπάνω ελέγχεται από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής. Ωστόσο, το Peugeot έχει κάποια επιπλέον θετικά στοιχεία: Οι σταθεροί διακόπτες και τα λιγότερα menu (σε κουτάκια) κάνουν τη διαχείρισή του όχι τόσο δύσκολη όσο του Talisman.
Πιο ξεκάθαρη είναι η κατάσταση στα συστήματα υποβοήθησης. Οι πελάτες του Peugeot 508 πρέπει να καταβάλλουν ένα επιπλέον χρηματικό ποσό για να αποκτήσουν το σύστημα νυχτερινής όρασης, ενώ από την έκδοση “Allure” διατίθεται standard και το σύστημα προειδοποίησης κούρασης. Το προαιρετικό σύστημα Easy-Plus περιλαμβάνει, εκτός από τα συστήματα υποβοήθησης σε μποτιλιάρισμα και στάθμευσης, και μία κάμερα 360 μοιρών.
Η Giulia δεν παρέχει κάποια συστήματα υποβοήθησης, κάτι που δικαιολογείται εν μέρει από το πιο σπορτίφ ύφος του ιταλικού μοντέλου. Το ίδιο ισχύει για το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων του Κ.Ο.Κ. και το προσαρμοζόμενο στην απόσταση του προπορευόμενου οχήματος cruise ontrol.
Σαφείς διαφορές υπάρχουν στο συνδυασμό κινητήρων, κιβωτίων ταχυτήτων και επιλογών σε ό,τι αφορά τη μετάδοση της κίνησης. Το Peugeot 508 παρέχει με τον turbo κινητήρα των 1,6 λίτρων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μια σπορτίφ αίσθηση, με αποτέλεσμα, όταν το δεξί πεντάλ είναι πατημένο πιο βαθειά, να αντιδρά κάπως ορμητικά. Το Renault εκκινεί με περισσότερο δυναμισμό, χάρη, κυρίως, στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και τα paddles αλλαγών των σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Σε αίσθηση δε διαφέρει πολύ η Alfa, καθώς ο turbo κινητήρας των 2,0 λίτρων παρέχει την ισχύ του ισορροπημένα, δίνοντας επιπλέον την εντύπωση ότι διαθέτει καλύτερη πρόσφυση, καθώς η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Επειδή το τιμόνι δεν επηρεάζεται από τη δύναμη του κινητήρα, η Giulia αποστασιοποιείται και σε επίπεδο «επιθετικότητας», κάτι που φαίνεται άμεσα με το πρώτο στρίψιμο του τιμονιού, που θα κάνει ο οδηγός.
Είναι εξαιρετικά γρήγορο, έχει ακριβείς αντιδράσεις, αλλά κάποιοι οδηγοί μπορούν να θεωρήσουν όλα αυτά ενοχλητικά και εκνευριστικά. Οι Γάλλοι, λοιπόν, δείχνουν να αντιδρούν πιο χαλαρά, με το Renault να είναι το πιο... κυριλέ, έστω κι αν η όχι άμεση μετάδοση απαιτεί περισσότερη... δουλειά. Τη μέση οδό σε ό,τι αφορά το σύστημα διεύθυνσης παρουσιάζει το 508, στο οποίο το τιμόνι είναι μεν μαλακό, στις δε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης δεν είναι σε καμιά περίπτωση τέλειο.
Στο μεγάλο Peugeot 508 θα μπορούσε η απόκριση των αμορτισέρ να είναι λιγότερο... περιπετειώδης, αλλά το επίπεδο απορρόφησης των κραδασμών με βάση και τους τροχούς των 19 ιντσών είναι ικανοποιητικό. Σε ανάλογο επίπεδο τα καταφέρνει η Giulia, στην οποία, βέβαια, προκαλούνται πιο έντονες τάσεις αποσταθεροποίησης, όταν αυτή κινείται σε δρόμους με ανωμαλίες. Τέλος, το Talisman με τη σκληρή ανάρτηση, που δείχνει να έχει ρυθμιστεί βιαστικά, δείχνει να βγαίνει εκτός συναγωνισμού.
Πάντως, το Talisman καταφέρνει να είναι ισάξιο της Alfa στη βαθμολογία των ικανοτήτων τους, αλλά επικρατεί τελικά χάρη στα μικρότερα έξοδά του και τη μεγαλύτερη διάρκεια των εγγυήσεών του (στη Γερμανία). Βέβαια, αν και η κατάσταση αποδείχθηκε πιο ισορροπημένη απΆ όσο αρχικά νομίζαμε, το Peugeot 508 κερδίζει επάξια αυτό το συγκριτικό. Το γεγονός ότι η Giulia κατατάσσεται τελικά τελευταία δεν πρέπει να ενοχλεί καθόλου όσους ενδιαφέρονται περισσότερο για τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Στο κάτω-κάτω δε μετρούν περισσότερο οι βαθμοί συμπάθειας σε κάποιο αυτοκίνητο.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Τρεις όμορφες λιμουζίνες, οι οποίες κατά τα άλλα έχουν σημαντικές διαφορές. Το Peugeot 508 δείχνει πως είναι η πιο πλήρης πρόταση και κερδίζει δίκαια. Renault και Peugeot, προσοχή: Η Giulia θα υποστεί σύντομα ένα facelift..
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr