Μόλις καθίσετε μέσα στο Honda e, θα εκπλαγείτε. Γιατί τα πάντα φαίνονται εδώ μέσα από οθόνες. Συνολικά πέντε μεγάλες οθόνες λάμπουν στο πρόσωπό σας. Η Honda έχει εγκαταστήσει στο cockpit συνολικά πέντε οθόνες, ενώ άλλες δύο έχουν πάρει θέση μέσα στους εξωτερικούς καθρέπτες (πρόκειται για κάμερες που είναι τοποθετημένες σε μικρά περιβλήματα και «κοιτάζουν» προς τα πίσω). Υπό μια πρακτική έννοια, είναι ακατάλληλες, το αποτέλεσμα, όμως, είναι σπουδαίο. Στην πραγματικότητα, ακόμα και ο εσωτερικός, κεντρικός καθρέφτης δεν είναι ένας συνηθισμένος. Γιατί, και στην περίπτωσή του, οι εικόνες μεταφέρονται από μια κάμερα στην έγχρωμη οθόνη. Γενικά, το Honda είναι εντυπωσιακά μοντέρνο. Υπέροχη ποιότητα κατασκευής, εκλεκτά υλικά, όπως στο ύφασμα του καθίσματος και αστείες λεπτομέρειες, όπως η συλλογή υποδοχών σύνδεσης για smartphone. Κι αν δεν αισθάνεστε άνετα στο e, ας κοιμηθείτε στο σπίτι σας σε... ευρωπαλέτες.
Το FIAT διαθέτει επίσης ξεχωριστή... κουλτούρα και όλα είναι σωστά και τακτοποιημένα στο εσωτερικό του. Ένα μεγάλο, λαμπερό μεταλλικό κούμπωμα περιβάλλει ολόκληρο το ταμπλό, οι οθόνες αποσπούν βαθμούς με την έντονη εικόνα που προβάλλουν και οι ομαδοποιήσεις των διακοπτών δείχνουν ευχάριστα τακτοποιημένες. Με απλά λόγια: Για αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας, η FIAT έκανε το "500" να φαίνεται εξαιρετικά ώριμο.
Το MINI Cooper SE είναι γνωστό, παρότι υπέστη πριν από λίγες εβδομάδες ένα φρεσκάρισμα. Και εδώ, όλα στο εσωτερικό εξακολουθούν να έχουν το συνηθισμένο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Η στρογγυλή οθόνη στην κεντρική κονσόλα, οι φίνοι μοχλοδιακόπτες από χρώμιο, καθώς και ο νέος φωτιζόμενος επιλογέας, όλα αυτά βρίσκονται στο πνεύμα της εποχής. Το σύστημα υποβοήθησης Green Driving Assistant, για παράδειγμα, καθοδηγεί τον οδηγό σε μια ιδιαίτερα αποδοτική διαδρομή, περνώντας από σταθμούς γρήγορης φόρτισης σε έναν μακρινό προορισμό. Αν μη τι άλλο, ευχάριστο.
Οδηγώντας
Ευχάριστη είναι και η οδηγική αίσθηση. Το MΙΝΙ φαίνεται σίγουρο ότι θα κερδίσει με τη αίσθηση του καρτ που προσφέρει απλόχερα στον οδηγό του. Είναι ολοκληρωμένο, στρίβει άμεσα και μερικές φορές σε πιέζει στο κάθισμά σου με τη σφιχτή ανάρτηση ενός σπορ μοντέλου, ενώ ξεχωρίζει σε επιδόσεις χάρη στη ροπή των 270 Nm του ηλεκτροκινητήρα του. Χωρίς αμφιβολία: Η μέγιστη -αυτό που στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκαλείται ισχύς κορυφής (peak-power)- δύναμη, που στέλνει το MINI στους κινητήριους τροχούς του είναι εντυπωσιακά 184 PS. Το Cooper SE είναι μακράν το καλύτερο σε ό,τι αφορά την απόκτηση της συνηθισμένης, χωρίς κόπο, οδηγικής αίσθησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Το FIAT καλείται απλώς να παρατηρεί τέτοια ενδιάμεσα sprint, με άλλα λόγια τις ρεπρίζ. Ακόμα και στο πλέον δυναμικό πρόγραμμα οδήγησης, το αυτοκίνητο δίνει περισσότερο μια πιο γραμμική αίσθηση παρά μια εκρηκτική. Το FIAT, όμως, λάμπει σε ό,τι αφορά την απόσταση κίνησης και την αυτονομία, καθώς ένα ηλεκτρικό "500" μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 312 χιλιόμετρα. Οι μπαταρίες στο MINI, από την άλλη πλευρά, είναι κατά πολύ μικρότερες και πρέπει επίσης να τροφοδοτούν έναν ισχυρότερο ηλεκτρικό κινητήρα. Με άλλα λόγια: Μετά από 200 χιλιόμετρα, η μπαταρία έχει σχεδόν αδειάσει. Πάντως, θα πρέπει να αναφέρουμε το εξαιρετικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας του Mini, που αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό, ειδικά στην αστική μετακίνηση.
Το Honda δεν ξεπερνά πραγματικά το MINI σε ό,τι αφορά την αυτονομία. Δεν έχει σημασία, όμως, αφού αποδεικνύεται συνεπές στις περιηγήσεις του μέσα στον αστικό ιστό. Με ενεργοποιημένο το (ρυθμιζόμενο) ισχυρότερο επίπεδο ανάκτησης, αντλεί αισθητά πολλή ηλεκτρική ενέργεια, που επανέρχεται πίσω στις μπαταρίες όταν επιβραδύνει. Αν και βαρύτερο σε σχέση με τους δύο αντιπάλους του, είναι ισορροπημένο και, όπως το FIAT, κινείται ευχάριστα ήσυχα.
Σε γενικές γραμμές, κανένα από τα τρία e-μικρά μοντέλα δεν μοιάζει με αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, αφού έδωσαν την εντύπωση πως πρόκειται για φρέσκες προτάσεις που δεν είναι «βαρετές». Αν, λοιπόν, αυτό είναι το μέλλον, εμείς το θέλουμε πολύ!
Συμπέρασμα
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr