Οικογενειακή Διαμάχη
Διαβάστηκε από 34264 αναγνώστες - 7/10/2020
Σχετικά με τους αυξημένους χώρους αξίζει να σημειώσουμε εν τάχει πως τα δύο μοντέλα δε δίνουν και δεν παίρνουν πολλά. Αξιολογήσαμε το Kodiaq και το Tiguan ως πενταθέσια MPV, δηλαδή με όγκο χώρου αποσκευών έως και 1.960 λίτρα (Kodiaq, Tiguan: 1.920 λίτρα), αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, που είναι συρόμενα και κλίση της πλάτης τους, που μπορεί να ρυθμιστεί.
Παρόλ αυτά, υπάρχουν διαφορές: Στο Skoda, το πίσω ρολό-εταζέρα τυλίγεται και ξετυλίγεται χωρίς προβλήματα, καθώς με ένα απαλό χτύπημα, διπλώνεται πίσω. Η VW εγκαθιστά το ρολό χαλαρά.
Είναι γεγονός, πως στη VW μας λείπουν οι έξυπνες λύσεις, για τις οποίες επαίνουμε τη Skoda: Για παράδειγμα, εσωτερικά, στο πτερύγιο πλήρωσης καυσίμου υπάρχει μια ξύστρα πάγου, στο χώρο αποσκευών ένας φακός, ομπρέλες στις πόρτες και αντηλιακά ρολά στα πίσω πλευρικά παράθυρα. Ένας μικροχώρος αποθήκευσης για το κλειδί, που ολισθαίνει εμπρός και πίσω στο VW πάνω σε ένα φτηνό πλαστικό πλαίσιο. Και ένας περιστροφικός διακόπτης ελέγχου της έντασης του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, ενώ το VW έχει μόνο απλούς διακόπτες.
Συμπεριφορά
Ίδιος κινητήρας, ίδιο κιβώτιο ταχυτήτων, ίδιο σύστημα τετρακίνησης, επομένως και ίδια τεχνολογία.
Υπάρχει, επομένως, καμιά διαφορά; Και βέβαια! Την αντιλαμβανόμαστε, μάλιστα, στην πίστα των μετρήσεων, δηλαδή εκεί που τα αυτοκίνητα καλούνται να φρενάρουν 10 φορές από τα 100 στα 0 km/h, στο test «ταράνδου», στο slalom, στην καμπύλη ISO και στην αλλαγή λωρίδας. Με ζεστά ελαστικά και φρένα, το Kodiaq ακινητοποιείται μετά από 36,1 μέτρα, ενώ το μεγάλο Tiguan μετά από 37,3. Δηλαδή υπάρχει μια διαφορά μεγαλύτερη από ένα μέτρο! Κάτι τέτοιο, βέβαια, μπορεί να οφείλεται στα ελαστικά: το Tiguan εφοδιάζεται με Pirelli Scorpion Verde και το Kodiaq με Continental Sport-Contact 5. Παρατηρούμε τις διαφορές και στην άμεση σύγκριση της δυναμικής συμπεριφοράς των δύο αυτοκινήτων.
Όταν αλλάζει γρήγορα λωρίδες, το Tiguan γίνεται πιο μαλακό στο πίσω άκρο του και δεν αναπτύσσει τόσο μεγάλη πρόσφυση σε αυτόν τον άξονα όσο το Kodiaq. Ή για να το θέσουμε με άλλο τρόπο: Μια μικρή κίνηση του τιμονιού στον αυτοκινητόδρομο με 150 km/h, επειδή θέλετε να αποφύγετε ένα εμπόδιο ή ένα άλλο αυτοκίνητο, κάνει το πίσω μέρος του Tiguan να αισθάνεται ελαφρύ, σε αντίθεση με το Kodiaq, που κολλάει στο δρόμο σαν να μην έχει συμβεί τίποτα.
Όχι μόνο δεν έχει ελλείψεις σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, αλλά έχει και φίνα δυναμική οδική συμπεριφορά. Γιατί το Kodiaq έχει ρυθμιστεί συνολικά να είναι πιο σφικτό. Σίγουρα, είναι ένα RS, οπότε το τιμόνι μπορεί επίσης να είναι λίγο πιο βαρύ, να έχει πιο σπορτίφ αίσθηση. Έτσι, το Skoda κερδίζει το κεφάλαιο της δυναμικής οδικής συμπεριφοράς με ένα μικρό προβάδισμα, ενώ σε ό,τι αφορά την οδική ασφάλεια, την ευελιξία, το τιμόνι και το φρενάρισμα είναι καλύτερο με ακόμα πιο μικρή διαφορά.
Και από πλευράς άνεσης;
Η ανάρτηση του πιο σπορτίφ Skoda δε χρειάζεται καν να... λειτουργήσει. Όπως το Tiguan, έτσι και το Kodiaq RS εφοδιάζεται με ρυθμιζόμενη ανάρτηση, η οποία ανταποκρίνεται με επιτυχία και κομψότητα στις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, όπως κυματοειδείς ανωμαλίες ή κομμάτια παγετού. Χάρη στα καθίσματά του, το Kodiaq βρίσκεται επίσης μπροστά στον τομέα «¶νεση». Παρέχει καλύτερη πλευρική στήριξη, ενσωματωμένα προσκέφαλα και ηλεκτρικές ρυθμίσεις. Το Tiguan δεν μπορεί να του αντισταθεί.
Πόσο κοστίζουν
49.990 ευρώ (στη Γερμανία) για ένα Skoda! Αυτό το ποσό ακούγεται πολύ μεγάλο. Είναι κιόλας. Ωστόσο, η Skoda προσφέρει ένα (σχεδόν) ολοκληρωμένο «αυτοκίνητο-με-τα-πάντα». Προσθέτουμε μόνο επιπλέον 1.770 ευρώ για το σύστημα πλοήγησης (Navi Columbus) στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου της δοκιμής - και δίνουμε μια συμβουλή: Με επιπλέον 2.290 ευρώ στη Γερμανία, η Skoda εγκαθιστά το πακέτο "Business Columbus", το οποίο εκτός από το σύστημα πλοήγησης διαθέτει επίσης ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και δίχτυ διαχωρισμού επιμέρους χώρων αποσκευών.
Το VW κοστίζει λίγο πάνω από 1.000 ευρώ περισσότερο στη βασική έκδοσή του. Στην αρχική τιμή των 50.975 ευρώ προστίθενται επιπλέον το virtual cockpit (510 ευρώ), το μεγάλο σύστημα πλοήγησης (2.045 ευρώ), το «προοδευτικό» τιμόνι (250 ευρώ) και ζάντες των 20 ιντσών προς 1.255 ευρώ. Συνολικά, λοιπόν, η τιμή για το συγκεκριμένο Tiguan Allspace είναι 55.035 ευρώ, ποσό που είναι κατά 3.275 ευρώ μεγαλύτερο σε σχέση με του Kodiaq RS. Και έτσι το καλύτερο και πιο προσιτό αυτοκίνητο κατακτά συνολικά τη νίκη. Μην λυπάσαι, VW. Είπαμε και στην αρχή: «Οικογενειακή υπόθεση»!
Συμπέρασμα
50.000 ευρώ είναι πολλά χρήματα για ένα SUV, που ανήκει στην πλατφόρμα MQB. Με αυτά τα χρήματα το Skoda Kodiaq RS σας δίνει, όμως, την καλύτερη αξία. Ισχυρός κινητήρας, υπέροχη ανάρτηση, σπορ εσωτερικό. Το VW Tiguan Allspace είναι πιο ακριβό, αλλά δεν προσφέρει περισσότερα οφέλη σε σχέση με το RS.