Μικρή κατανάλωση, γεμάτα τεχνολογία
Παρόλο αυτά δεν έχει ιδιαίτερη σημασία σε ποιο θα κάτσετε, αφού και τα τρία προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και άνεση ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Εξάλλου αυτό είναι ακριβώς αυτό που αναζητά ο πελάτης ενός πετρελαιοκίνητου κουπέ εκτός από σπορτίφ διάθεση. Επίσης η κατανάλωση καυσίμου είναι σχεδόν πανομοιότυπη μεταξύ των μοντέλων, με τις μέσες τιμές να κυμαίνονται από 5,7 έως 5,9 λτ. σε μια δοκιμή όπου γράψαμε πάνω από 1.000 χλμ. Είπαμε ακούραστοι χιλιομετροφάγοι, γεμάτοι κομψότητα.
Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε μια αρμάδα ηλεκτρονικών βοηθών, όπου μεταξύ άλλων κρατούν τα οχήματα στη λωρίδα τους και παρακολουθούν την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ενώ σε καμία περίπτωση δεν αντιδράνε σπασμωδικά ή απότομα. Επίσης οι φωνητικές εντολές και στα 3 μοντέλα βρίσκονται σε καλό επίπεδο, με το σύστημα MBUX της Mercedes να ξεχωρίζει, της BMW να ακολουθεί και του Audi να φαίνεται η ηλικία του. Από εκεί και πέρα, το A5 βασίζεται κυρίως σε αναλογικά κουμπιά και διακόπτες για τις κύριες λειτουργίες, με την οθόνη αφής 10,1 ιντσών να έχει ξεπερασμένα γραφικά, τη στιγμή που στην CLE γίνονται σχεδόν όλα μέσω της μεγάλης κάθετης οθόνης, ενώ η BMW συνεχίζει να βασίζεται στο χειριστήριο iDrive Controller στην 420d, το οποίο εξακολουθεί να είναι από τις καλύτερες εφαρμογές στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Συμπέρασμα
Η BMW, η Mercedes και η Audi αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι οι κινητήρες ντίζελ μπορούν να «σταθούν» σε σπορ εφαρμογές. Οι διαφορές ανάμεσα στα 3 μοντέλα είναι ελάχιστες και πραγματικά ότι κι αν επιλέξει ο εν δυνάμει ιδιοκτήτης δεν μπορεί να χαρακτηριστεί λάθος. Σε συνολική εικόνα υπερτερεί η Mercedes λόγω νεότητας και οδηγικής συμπεριφοράς και μπορεί να ισορροπήσει απόλυτα μεταξύ άνεσης και σπορτίφ δυνατοτήτων, με τη πολυτέλεια να βρίσκεται ένα επίπεδο πάνω από τα άλλα δύο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Audi A5 Coupe 40 TDI quattro | BMW 420 Coupe | Mercedes CLE 220d Coupe |
---|---|---|---|
Κινητήρας | |||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.968 | 1.995 | 1.993 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Τροφοδοσία | Πετρελαίο-ήπια υβριδικό | Πετρελαίο-ήπια υβριδικό | Πετρελαίο-ήπια υβριδικό |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 204/3.800 | 190+11/4.000 | 197+23/3.600 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 400/1.750 | 400/1.750 | 440/1.800 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 7/αυτόματο/4 τροχοί | 8/αυτόματο/πίσω | 9/αυτόματο/πίσω |
Start/Stop | NAI | NAI | NAI |
Eπιδόσεις | |||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 7 | 7,3 | 7,8 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4 | 4 | 4,5 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,2 | 5,4 | 5,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 242 | 240 | 238 |
100-0 χλμ./ώρα (μ.) | 33,2 | 34,9 | 32,4 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | |||
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,5 | 4,8 | 4,9 |
Μέση Δοκιμής | 5,9 | 5,7 | 5,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 145 | 126 | 130 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 58 | 59 | 66 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 450 | 440 | 420 |
Σελ. 1 | Diesel Coupé σε μονομαχία |
Σελ. 2 | Συγκρίνουμε Audi A5 40 TDI quattro, BMW 420d Coupé και Mercedes CLE 220d Coupé |
Σελ. 3 | Δύναμη και επιδόσεις για τα 3 μοντέλα |
Σελ. 4 | Σπορτίφ η BMW, ισορροπημένη η Mercedes, πιο χαμηλών τόνων το Audi |
Σελ. 5 | Μικρή κατανάλωση, γεμάτα τεχνολογία |