autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Αντέχεις τόση ωμή επιτάχυνση?

Διαβάστηκε από 128600 αναγνώστες - 30/12/2020

Giacuzzo KIA Stinger
Θα μπορούσε να γίνει τόσο ωραίο, μια που ήταν ένα από τα εξωτικά μοντέλα της συλλογής μας, όπως θα μπορούσε με ευκολία να φέρει στην ΚΙΑ ένα μοναδικό ρεκόρ. Ο λόγος για το Giacuzzo Stinger GT. Ο βελτιωτής Stephan Giacuzzo είχε υψηλές προσδοκίες, όπως το σπάσιμο του φράγματος των 300 km/h. Ο Giacuzzo είχε ξαναφέρει το Stinger του σε δικές μας δοκιμές. Ταυτόχρονα, του είχε... χαρίσει μία αύξηση ισχύος, από τα 370 στα 439 PS, με το κορεατικό μοντέλο των σχεδόν 1,9 τόνων να έχει ενισχυθεί σημαντικά. Αντίστοιχης δυναμικής ήταν, επίσης, ο ήχος και η εμφάνιση.



Όταν εμείς ζητήσαμε από τον Giacuzzo περισσότερη δύναμη, αυτός απάντησε πως είχε εδώ και αρκετό καιρό μία ιδέα. Στις Η.Π.Α. υπήρχε ένα kit μετατροπής, το οποίο ευχαρίστως θα διέθετε και στη Γερμανία. Μάλιστα, ένας πελάτης δήλωσε πως ευχαρίστως θα υιοθετούσε στο Stinger του το βελτιωτικό set, που περιλαμβάνει ένα επιπλέον turbo και μερικές επεμβάσεις στον κινητήρα, με αποτέλεσμα συνολικά 520 PS! Με αυτό το μοντέλο θέλησε ο βελτιωτής να ξεπεράσει τα 300 km/h στο Papenburg. Όλα προχώρησαν, σύμφωνα με τα σχέδια, η Continental «έντυσε» τις ζάντες των 20 ιντσών του Giacuzzo με καινούργια ελαστικά (SportContact 6) και ο πελάτης, μαζί με το Stinger του, βρέθηκε καθ οδόν προς την πίστα.



Ωστόσο, ερχόμενος τηλεφώνησε στον Giacuzzo για να του μεταφέρει την είδηση πως είχε ένα πρόβλημα με το αυτοκίνητο. Από την πλευρά του, ο Stephan Giacuzzo θέλησε αρχικά να... ανοίξει η γη και να τον καταπιεί, στη συνέχεια, όμως, ξαναβρήκε το κέφι του. Εμείς οδηγήσαμε το αυτοκίνητό του, που ήταν εφοδιασμένο με μια σπορ εξάτμιση και κάποια διακριτικά spoiler.



Τελικά, η επιτάχυνση του Stinger ήταν πιο αργή σε σχέση με τις μετρήσεις των εργοστασιακών προδιαγραφών, αλλά αυτή η εξέλιξη δε μας εξέπληξε με τόση ζέστη, που επικρατούσε. Στα 3.000 μέτρα το ταχύμετρο έδειξε 271,6 km/h, τιμή που μόνο «αργή» ή «κακή» δε θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς.



Edo MC12 Corsa
Ο Edo Karabegovic, δημιουργός της Edo Competition, είναι καλός στις εκπλήξεις. Έτσι, φτάσαμε στη συμμετοχή αυτής της ιταλικής, εξωτικής κατασκευής, που ονομάζεται Maserati MC12 Corsa και κυκλοφορεί παγκοσμίως σε συνολικά 11 αντίτυπα. Η Maserati γιόρτασε το 2014 τα εκατοστά γενέθλιά της και ήθελε να τα... βραβεύσει με ένα ειδικό μοντέλο. Η ιδέα των Ιταλών ήταν σχετικά απλή: θέλησαν να εξασφαλίσουν στο επιτυχημένο αγωνιστικό τους (κατηγορίας GT1), MC12 Corsa, άδεια κυκλοφορίας στους ανοικτούς δρόμους.



Βέβαια, αυτή η αποστολή θα έπρεπε να εκτελεστεί απ ευθείας από τη Maserati, η οποία επέλεξε για το συγκεκριμένο project την Edo Competition. Έτσι, προέκυψε μέσα σε επτά μήνες η MC12 VC. Όταν προσκαλέσαμε την Edo να συμμετάσχει στο “Papenburg 3000”, ο Karabegovic απάντησε αμεσότατα: «Θα έρθω με τη Maserati!» Και όταν έβαλε για πρώτη φορά εμπρός τον V12... ανατρίχιασαν όλοι οι συμμετέχοντες.



Ότι η φίρμα αυτήν την ημέρα δεν είχε να χάσει τίποτε με την παλιά MC12, ηλικίας 15 ετών, το γνώριζε. Αλλά το show που έκανε ήταν φανταστικό, ενώ η Maserati ακουγόταν από χιλιόμετρα μακριά. Η εκκίνηση της MC12 δεν ήταν εκρηκτική, καθώς η Edo αποφάσισε να «το πάει» ήρεμα. Το ιταλικό θηρίο έπιασε τελικά τα 326 km/h, ενώ στα 3.000 μέτρα η ταχύτητά της ήταν ακριβώς 300,2 km/h. Ευχαριστούμε για το show, Edo!

Wolf Mustang GT
Επί 40 χρόνια ασχολείται ο Walter Wolf με το μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και τις βελτιώσεις της μάρκας Ford. Και επειδή ο Walter Wolf δε θέλει ούτε να ακούει για συνταξιοδότηση κτλ., η αποστολή στο Papenburg ήταν ζήτημα τιμής. ¶λλωστε, είχε ήδη από το 2017 έναν ανοικτό λογαριασμό με την... ντοπαρισμένη Ford Mustang του. Τότε δεν έκανε την πλέον επιτυχημένη εμφάνιση, ειδικά στη φάση της εκκίνησης, και στο τέλος, έπειτα από τα 3.000 μέτρα, τα μηχανήματα έδειξαν «μόνο» 301,5 km/h.



Προκειμένου αυτήν τη φορά να μην πάει κάτι στραβά, όσον αφορά την επίτευξη των 310 km/h ή και περισσότερων, ο Wolf προχώρησε σε επεμβάσεις. Αντί της μετατροπής με έναν performance Kompressor της Ford (590 PS), αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το kit της αμερικανικής Edelbrock, με ισχύ 715 PS!



Επίσης, αυτήν τη φορά δεν υπήρχε το περιθώριο της αποτυχίας σε ό,τι αφορά το grip, με δεδομένο ότι οι θερμοκρασίες ήταν τόσο καλές, για να μπορέσουν τα Continental SportContact 6 να προσφέρουν τέλεια πρόσφυση. Η εκκίνηση από στάση έγινε υπό συνθήκες μεγάλης ζέστης. Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής συμμετείχε άριστα στη διαδικασία, ο ήχος ήταν... κολασμένος και, γρήγορα, αυτή η Mustang «έπιασε» τα 270 km/h.



Στη συνέχεια ακολούθησε η χαρακτηριστική, αμερικανική μακριά 6η σχέση. Επομένως, φέρνεις την 5η μέχρι και τον «κόφτη» και... προσγειώνεσαι στις 4.000 σ.α.λ., αλλά φαίνεται πως ο V8 και ο Kompressor δεν είχαν... ξυπνήσει ακόμη, με αποτέλεσμα τα «μόλις» 304,9 km/h στα 3.000 μέτρα.

AC Schnitzer M5 Competition
Δεν υπήρχε καμία αμφιβολία, αν η ομάδα της AC Schnitzer θα ετοίμαζε κάτι καλό. Σε ό,τι αφορά τη δυναμική κατά μήκος επιτάχυνση, πάντως, η AC Schnitzer προτίμησε να εμφανιστεί κάπως συγκρατημένη. Και γιΆ αυτό, υπάρχει μία καλή δικαιολογία, αφού στην περίπτωση των M μοντέλων της BMW δεν υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με την τελική ταχύτητα.



Έτσι, ο υπεύθυνος εξέλιξης, Roman Fenners, ακόμα και για τις περιπτώσεις όπως το “Papenburg 3000, δεν έκανε καμία εξαίρεση. «Η δική μας Μ5 Competition ήταν έτσι κι αλλιώς εξοπλισμένη με το πακέτο “M Drivers”, στο οποίο η τελική ταχύτητα των 250 km/h έχει αναβαθμιστεί στα 305 km/h, έτσι το δικό μας kit ήταν ισχύος 720 PS, ενώ παρέμεινε διαθέσιμη η τριετής εγγύηση του Βαυαρού κατασκευαστή. Μόνο και μόνο γι αυτόν το λόγο δεν αναιρέσαμε το όριο της τελικής ταχύτητας.



Καθαρά θεωρητικά, η δική μας M5 Competition θα μπορούσε να φτάσει τα 340 km/h και ίσως ακόμα και πιο πολλά», είπε ο Fenners στο Papenburg. Στη συνέχεια, υπήρξε επίσης θέμα με το γεγονός ότι τα ελαστικά σε αυτό το μοντέλο των σχεδόν 2 τόνων με τέτοιες ταχύτητες φτάνουν γρήγορα στα όριό τους. Έτσι, το αποτέλεσμα με την τελική ταχύτητα περιοσμένη ήταν εκ των προτέρων σαφές. Ειδικά, από τη στιγμή, που η Μ5 με τα 720 PS ήταν προσανατολισμένη στην επίτευξη υψηλής τελικής ταχύτητας, έπειτα από 30 δευτερόλεπτα θα έμενε «όμηρος» του «κόφτη».



Κι όμως, ο οδηγός Fenners δεν εξεπλάγη δυσάρεστα όταν στα 305 km/h η λιμουζίνα του δεν έγινε πιο αργή, αλλά συνέχισε να αυξάνει ταχύτητα. Τελικά, τα ηλεκτρονικά επενέβησαν στα 309,3 km/h. Στο τέλος της δοκιμασίας, ο Fenners δήλωσε τα εξής: «Προς το τέλος καταλάβαινα ότι το αυτοκίνητο επηρεαζόταν από τον ούριο άνεμο».

MTM RS-R
Προκειμένου να φτάσει και να ξεπεράσει τα εντυπωσιακά αποτελέσματα του 2017 (Bentley Continental: 318,4 km/h και Audi R8: 337,9 km/h), το αφεντικό της MTM, Roland Mayer, θέλησε να φέρει στο προσκήνιο το θρυλικό TT Bimoto, αλλά οι απαιτούμενες εργασίες προετοιμασίες κρίθηκαν ιδιαίτερα πολύπλοκες και ακριβές. Έτσι, στο Papenburg έδωσε το «παρών» το RS5-R. Δε θα λέγαμε πως με ισχύ 612 PS είχε και τόσο χαμηλή ισχύ, αλλά δεν επρόκειτο και για μία πρόταση, που θα έφερνε σε δύσκολη θέση τους... πυραύλους της Porsche 911.



Βασισμένη στο motto «η συμμετοχή είναι το παν», η MTM έστειλε το coupe της μαζί με το μηχανικό Randolf Hetzer στο γερμανικό βορρά. Ο τελευταίος είχε εντολή από τον Mayer, να αφαιρέσει πριν από την εκκίνηση αυλακώσεις και ετικέτες. Έτσι, το RS5-R έφτασε στην εκκίνηση με το δοκιμαστή του SPORTSCARS, Naumann, ο οποίος βρήκε ότι αυτό το Audi διέθετε το σύστημα εκκίνησης “launch-control”.



Με τις πρώτες, κοντά κλιμακωμένες σχέσεις τα 200 km/h ήρθαν πολύ γρήγορα, αλλά στη συνέχεια το RS5-R έδειξε πως κουράζεται. Με την 7η σχέση, δε, φαινόταν σαν να κινείται σε αργή κίνηση. Το «ανέβασμα» στην 8η, ακόμα και με τη δεύτερη προσπάθεια, δεν έφερε κάποια βελτίωση.



Έτσι, η πρόταση της MTM έμεινε στο τέλος με τα καθ όλα εντυπωσιακά 309,8 km/h. Ο Mayer έδειχνε κάπως απογοητευμένος, αλλά υποσχέθηκε ότι την επόμενη φορά θα καταφέρει να σημειώσει υψηλότερη ταχύτητα.

Brabus 800
Στην έκδοση του “Papenburg 3000” του 2017 μια S-Class, ονόματι “Rocket 900” ισοπέδωσε τα πάντα με 340,4 km/h, περνώντας από τη γραμμή των 3.000 μέτρων. Το 2019; Τότε βρέθηκε στην εκκίνηση η Brabus 800, η οποία προβλεπόταν ταχύτερη των 340 km/h, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης της Brabus, Jörn Gander. Τι «έκρυβε» η... 800άρα;



Η Brabus ανέλαβε μια AMG E 63 S, άλλαξε τα δύο turbo του V8 κινητήρα της και αύξησε την πίεση πλήρωσης στα 1,6 bar, εξόπλισε το σύνολο με νέα ηλεκτρονικά, αλλά και ένα σύστημα σπορ εξάτμισης, γαρνίροντάς το με πολυτελή καλούδια στο εξωτερικό και στο εσωτερικό.



Έτσι, έφτασε η στιγμή, που ο Gander και ο επαγγελματίας οδηγός αγώνων Lance David Arnold, «έπαιζαν» με τις φουρκέτες, ώστε να ξεπεράσουν τη ζέστη. Και βάσει αλφαβητικής σειράς, είχαν ουσιαστικά μια γρήγορη σειρά εκκίνησης.



Το ξεκίνημα ήταν καλό, μετά από 24 δευτερόλεπτα η Brabus 800 «έπιασε» τα 300 km/h, ωστόσο στη συνέχεια ο αέρας έγινε πιο λεπτός. Τώρα, αν ο biturbo V8 ζεστάθηκε πολύ, δεν το ξέρει κανείς. Παρόλ αυτά, ο Arnold, χωρίς τον «κόφτη» της τελικής ταχύτητας έφτασε τα αξιόλογα 336,5 km/h.

GT Street RS
Στην παρέα μας της υψηλής ταχύτητας ανήκει και ο βελτιωτής των Audi και Porsche, Techart. Στο Papenburg, ο εν λόγω βελτιωτής παραβρέθηκε με την GT Street RS. Αυτό το όνομα τα λέει όλα, καθώς αυτή η 911 είναι παντού ικανή, και στο δρόμο και στην πίστα, με το γρηγορότερο δυνατό τρόπο. Όπως όλες οι προηγούμενες GT Street-911 της Techart, έτσι και η πιο πρόσφατη πρόταση βασίζεται στην 911 Turbo S.



Επομένως, η τετρακίνηση και η ισχύς του biturbo κινητήρα έδωσαν κι αυτά το «παρών». Έκανε ο βελτιωτής κάτι καλύτερο από τη μητρική εταιρεία; Σε επίπεδο εμφάνισης δε συνέβη κάποια αξιόλογη αλλαγή, όχι μόνο εξαιτίας του body kit “forged design” με το ορατό carbon. Τα φαρδύτερα φτερά με τα... βράγχια εξαερισμού, η μπροστινή ποδιά με τις ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα, η πολυμερής πίσω αεροτομή και τα τέσσερα, κεντρικά τοποθετημένα, τελικά της εξάτμισης. Ζήτω!



Το ίδιο έντονη ήταν και η παρουσία της δύναμης ακριβώς από κάτω. Με τα νέα turbo και τα κατάλληλα περιφερειακά ο εξακύλινδρος boxer των 3,8 λίτρων ενισχύθηκε από τα 560 στα 770 PS. Επιδόσεις; Επισήμως, η Techart ανακοινώνει 2,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 360 km/h, αλλά, εξαιτίας των ελαστικών, η τελευταία περιορίστηκε ηλεκτρονικά στα 340 km/h. Πάντως, στο Papenburg ο «κόφτης» τέθηκε εκτός λειτουργίας, ενώ τα ελαστικά της Continental ελέγχθηκαν επί τούτου τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του event. Ο Moritz Renner, υπεύθυνος εξέλιξης και οδηγός δοκιμών στην Techart, δοκίμασε τα πάντα και φρόντισε για κάθε km/h.



Περιποιήθηκε, λοιπόν, την πίσω αεροτομή, ξεκόλλησε τα αυτοκόλλητα και βελτίωσε αεροδυναμικά περαιτέρω την μπροστινή ποδιά. Τελικά, με επιτυχία, καθώς παρά τη μεγάλη ζέστη τα 300 km/h ξεπεράστηκαν έπειτα από μόλις 22,3 δευτερόλεπτα. Και μετά από άλλα 18 δευτερόλεπτα τα 3.000 μέτρα πέρασαν στην ιστορία. Στο τέλος, η Techart GT Street RS δεν αναδείχθηκε μόνο η ταχύτερη Porsche της ημέρας, αλλά και τα 342 km/h ήταν σαφώς και μια δήλωση ανωτερότητας.

Klasen R8 Biturbo
Όταν μιλάμε για παράδοση και διοργανώσει υψηλής ταχύτητας, η Klasen Motors ανήκει σαφώς στα προηγούμενα. Ο εν λόγω βελτιωτής είχε εκπροσωπηθεί πριν από λίγο καιρό σε ένα συγκρτικό test του AUTO BILD SPORTSCARS με ένα Audi R8 Biturbo, που αντιμετώπισε μια 911 Turbo S της 9FF, και δεν κέρδισε για πολύ λίγο. Για το “Papenburg 3000” η Klasen επενέβη για άλλη μια φορά στο Audi, χαρίζοντάς του λίγη περισσότερη πίεση πλήρωσης.



Ωστόσο, πώς κατάφεραν να δώσουν σε αυτό το R8 ισχύ 1.050 PS; «Πολύ απλά, δημιουργώντας χώρο, τοποθετώντας δύο turbo και επεμβαίνοντας στα κουτιά των φίλτρων αέρα, αλλά και στα intercooler. Τέλος. Στον ίδιο τον κινητήρα δεν έγιναν αλλαγές, καθώς είναι ένα ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο, πολύ καλά κατασκευασμένο από το εργοστάσιό του», είπε ο Stephan Klasen. Το intercooler;



Κυκλοφορικό σύστημα νερού της Audi με επιπλέον ψύκτες στην πρόσοψη και εναλλάκτης θερμότητας, που επεμβαίνει αργότερα και λειτουργεί μέσω του συστήματος κλιματισμού. Με άλλα -πιο απλά- λόγια, όποιος ζεσταινόταν πολύ στο Papenburg, μπορούσε να πάρει μια δροσιστική ανάσα στα intercooler του Klasen. Ο Klasen έσπευσε έμμεσα στη νέα μονομαχία εναντίον της 9FF. Ειδικά, από τη στιγμή που ο βελτιωτής των Porsche εμφανίστηκε στην πίστα με μια πιο αδύναμη 911 GT2 RS.



Πρώτος στόχος, όμως, ήταν τα 337,9 km/h του MTM R8 Supercharged από το 2017. Χωρίς τη χρήση του συστήματος “launch start”, ήδη έπειτα από 800 μέτρα τα 300 km/h είχαν επιτευχθεί. Ακριβώς μετά από 2.000 μέτρα, στο R8 επιλέχθηκε η 7η σχέση, στις 9.200 σ.α.λ. Περίεργο, αφού οι μετρήσεις γίνονταν στο σημάδι των 3.000 μέτρων. Στη δεύτερη προσπάθεια, ο Klasen έδειξε πιο ψύχραιμος και ξεκίνησε την επίθεση από τα 1.500 μέτρα. 355,4 km/h, το ταχύτερο Audi, που μετρήθηκε από εμάς. Συγχαρητήρια!


9FF GT2 RS
Όταν η 9FF εμφανίζεται σε ένα “Conti high speed event”, το βραβείο για την ανώτερη τελική ταχύτητα έχει ήδη παραδοθεί. Αυτήν τη φορά η ομάδα κινήθηκε με συγκριτικά διαχειρίσιμη απόδοση. «Μόνο» 900 PS βρέθηκαν στην ολοκαίνουργια 911 GT2 RS. Μόλις 200 PS περισσότερα σε σχέση με την έκδοση παραγωγής, ωστόσο ο Fatthauer, o επικεφαλής της 9FF, προχώρησε με σχεδόν... εμμονική τελειομανία.



«Το cool στοιχείο είναι πως για τα 900 PS δε χρειάστηκε να βγάλουμε τον κινητήρα από τη θέση του. Φυσικά, δε θα είχαμε κανένα πρόβλημα να τον ξαναβάζαμε στη θέση του», δήλωσε ο εμφανώς χαλαρός Jan Fatthauer. Στόχος ήταν τα περίπου 360 km/h, δηλαδή ελάχιστα πιο γρήγορα από τα 357,7 km/h, που κατάφερε το 2017, σε κάθε περίπτωση.



Η εκκίνηση, βάσει αλφαβητικής σειράς, σήμαινε πως η 9FF GT2 RS θα μπορούσε να ξεκινήσει πρώτη στην πίστα. Έπειτα από 900 μέτρα ήρθαν τα 300 km/h, τα 315 εμφανίστηκαν με τη μακριά 7η σχέση και στα 3.000 μέτρα η οθόνη έγραφε “366 km/h”! Ο στόχος επετεύχθη, αυτή η 9FF είναι συνολικά η ταχύτερη, συγχαρητήρια!

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Το “Papenburg 3000” ήταν και στη δεύτερη έκδοσή του μία καθ όλα πετυχημένη διοργάνωση. Το high speed event των Continental και AUTO BILD SPORTSCARS προσέφερε για ακόμα μία φορά εκείνη τη μίξη από ένταση, συναισθήματα και ρεκόρ, που καθιστά αυτό το εγχείρημα ένα πραγματικό φεστιβάλ ταχύτητας. Η 9FF απέδειξε στους ανταγωνιστές της, με τη νέα νίκη της και τα εντυπωσιακά 366 km/h, ποια είναι. Ωστόσο, και οι τελευταίοι έδειξαν πως η απόστασή τους από το βελτιωτή της Porsche έχει πια μειωθεί αισθητά.

 

Τιμές μετρήσεων επιτάχυνσης Papenburg 3000 (2019)
Αυτοκίνητο 0-100 km/h 0-200 km/h 0-300 km/h
9ff GT2 RS 3,3 δευτ. 7,5 δευτ. 17,2 δευτ.
AC Schnitzer M5 Competition 3,4 δευτ. 10,1 δευτ. 28,9 δευτ.
Brabus 800 3,2 δευτ. 9,9 δευτ. 24,3 δευτ.
Edo MC12 Corsa 5,0 δευτ. 11,0 δευτ. 45,1 δευτ.
Giacuzzo Stinger GT 5,4 δευτ. 17,6 δευτ. δεν τα «έπιασε»
Klasen R8 Biturbo 3,5 δευτ. 7,7 δευτ. 16,3 δευτ.
MTM RS-R 3,3 δευτ. 10,9 δευτ. 36,7 δευτ.
Techart GT Street RS 2,8 δευτ. 8,4 δευτ. 22,3 δευτ.
Wolf Mustang GT 4,4 δευτ. 12,0 δευτ. 29,9 δευτ.
 
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει