4 φωτογραφίες »

Ηλεκτρονικό εμπόριο και μποτιλιάρισμα: Ποιο είναι το μέλλον;

Διαβάστηκε από 10200 αναγνώστες - 25/2/2021

Περισσότερες παραγγελίες στο διαδίκτυο, περισσότερες υπηρεσίες παράδοσης, πιο επιβαρυμένοι δρόμοι: Γίνονται παραδόσεις στις πόλεις; Τι συμβαίνει στην Ελλάδα; Αναζητούνται έξυπνες λύσεις...

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Η οδήγηση στο κέντρο της μεγαλούπολης του Αμβούργου σε μια συνηθισμένη καθημερινή δίνει συχνά στον οδηγό την αίσθηση ότι βρίσκεται σε μια όχι τελείως ακίνδυνη... πίστα με εμπόδια. Συνομιλώντας με οδηγούς Ι.Χ., θα ακούσετε πολύ συχνά εκφράσεις, όπως οι παρακάτω: «μπλοκαρισμένος από ένα φορτηγό της μεταφορικής εταιρείας Α», «επιβραδύνθηκα από ένα φορτηγό της μεταφορικής Β», «υποχρεώθηκα σε ριψοκίνδυνους ελιγμούς ανάμεσα σε διάφορα φορτηγά παράδοσης δεμάτων, τα οποία φαίνονται να σταθμεύουν, σχηματίζοντας πάντα μια δεύτερη σειρά»...

Η... έκρηξη των κατ΄οίκον παραδόσεων των διαδικτυακών αγαθών συνεχίζεται: Τα τελευταία δύο τρίμηνα, ο αριθμός των αγορών μέσω ενός... κλικ στη Γερμανία αυξήθηκε κατά περίπου 15%, σύμφωνα με την Γερμανική Ομοσπονδιακή Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Παραγγελιών. Και με τα προϊόντα που παραγγέλονται στο διαδίκτυο, ο αριθμός των -καθοδόν- φορτηγών αυξάνεται όλο και πιο πολύ, προκαλώντας χάος στο κέντρο των πόλεων. Η συγκεκριμένη τάση είναι πολύ πιθανό να συνεχιστεί ακόμα και μετά από το τέλος της πανδημίας. Έτσι, το άβολο συναίσθημα θα μεγαλώνει, παρόλο που θα έχουμε εξυπηρετηθεί.
Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα, πολίτες και δημοσιογράφοι, αφού είδαν ή βίωσαν ό,τι είδαμε και βιώσαμε τόσο εμείς όσο κι εσείς, αναρωτιούνται για «ποιο lockdown» γίνεται λόγος, εφόσον η κίνηση στην Αθήνα έφτασε στα επίπεδα με αυτήν της ίδιας, περσινής περιόδου (τέλη Ιανουαρίου 2020).



Τρεις λύσεις για το «τελευταίο μίλι»
Πώς μπορεί να λυθεί αυτό το πρόβλημα; Αυτό είναι ακόμα ένα ζήτημα που συζητήθηκε στο ITS, το παγκόσμιο συνέδριο «έξυπνης κινητικότητας» και ψηφιακών μεταφορών, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Αμβούργο τον Οκτώβριο του 2021. Τρία μέτρα είναι αποφασιστικής σημασίας για το «τελευταίο μίλι»: Η μεταφορά αγαθών στο «τελευταίο μίλι» πρέπει να καταλαμβάνει λιγότερο χώρο στους δρόμους, να προκαλεί τελικά τις μικρότερες δυνατές, τοπικές εκπομπές, αν είναι δυνατόν, και πρέπει στο μέλλον να υπολογίζεται πιο έξυπνα, για να συντομεύουν οι διανυόμενες αποστάσεις.
Οι λύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη για μεγάλο χρονικό διάστημα: Μια ιδέα προβλέπει τα λεγόμενα micro hubs , δηλαδή τις κεντρικές ενδιάμεσες εγκαταστάσεις αποθήκευσης από τις οποίες οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα μεταφέρουν παραγγελίες ως την πόρτα του σπιτιού. Η start-up Onomotion από το Βερολίνο έχει ήδη θέσει σε υπηρεσία τα πρώτα οχήματα με όγκο φορτίου δύο κυβικών μέτρων, αλλά και 220 κιλά ωφέλιμου φορτίου στους δρόμους. Στους πρώτους πελάτες συμπεριλαμβάνονται οι εταιρείες Hermes, DPD και Rewe.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει