Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Τα μειονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης

Διαβάστηκε από 14416 αναγνώστες - 29/1/2021

Στον αντίποδα, τα EV μοντέλα έχουν κάποια αρνητικά σημεία, τα οποία αξίζει να αναφερθούν.

-Ακριβό κόστος αγοράς.
Παρόλο που οι τιμές των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων έχουν πτωτική τάση, χάρη στο ολοένα και χαμηλότερο κόστος παραγωγής τους, είναι ακόμα κατά πολύ υψηλότερες από αυτές των αντίστοιχων μοντέλων με συμβατικούς κινητήρες. Ο λόγος είναι η ακριβή τεχνολογία που χρησιμοποιείται, κυρίως στον τομέα των μπαταριών.
Οι φορολογικές ελαφρύνσεις, καθώς και οι επιδοτήσεις για την αγορά EV αυτοκινήτων ομολογουμένως μειώνουν τη διαφορά.
 
-Προβλήματα στη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης.
Πάνω από το 70% της φόρτισης του ηλεκτρικού οχήματος γίνεται στο χώρο εργασίας ή στο σπίτι. Δεν έχουν όμως όλοι οι ιδιοκτήτες τη διαθέσιμη υποδομή, όπως για παράδειγμα ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και wallbox, ενώ σε άλλες περιπτώσεις οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις του κτηρίου δεν είναι κατάλληλες για την φόρτιση αυτοκινήτου.
Η επιχορήγηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» περιλαμβάνει 500 ευρώ για την αγορά ενός wallbox, αλλά ακόμα και αυτό απαιτεί την ύπαρξη μόνιμου χώρου στάθμευσης.
Καταλαβαίνουμε πως κάποιος που παρκάρει το αυτοκίνητό του στο δρόμο, δεν έχει τη δυνατότητα να το φορτίσει τη νύχτα, και θα πρέπει να επισκεφτεί έναν σταθμό παροχής ρεύματος. Ενώ το δίκτυο φορτιστών μεγαλώνει, υπάρχουν περιοχές στις οποίες δεν υπάρχει κάποιος κοντινός σταθμός. Αυτό δημιουργεί δυσκολίες στην κατοχή EV αυτοκινήτου, και σε ορισμένες περιπτώσεις την κάνει απαγορευτική.


 
-Περιορισμένη αυτονομία.
Ενώ οι εταιρείες βελτιώνουν την ηλεκτρική αυτονομία των μοντέλων τους, το εύρος είναι ακόμα περιορισμένο. Τα μοντέλα της Tesla μπορούν να διανύσουν 500 με 600km με μία φόρτιση, ενώ η τεχνολογία φορτιστών «Supercharger» της εταιρείας κάνουν την διαδικασία ηλεκτρικού «ανεφοδιασμού» γρηγορότερη. Μοντέλα άλλων εταιρειών υπόσχονται αυτονομία 400km, αριθμός που είναι μεν μεγάλος, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό δε από το στυλ οδήγησης και τη χρήση αξεσουάρ που καταναλώνουν αρκετό ρεύμα. Τα Plug-in υβριδικά, που διαθέτουν και κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι μία καλή λύση, αλλά με ηλεκτρικό εύρος 50km, η «οικολογική» οδήγηση δεν έχει μεγάλη διάρκεια.
 
-Οι μπαταρίες έχουν αδυναμίες.
Το λίθιο είναι απαραίτητο για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρόλα αυτά, αυτή η πρώτη ύλη αποτελεί κίνδυνο για τη φύση, τόσο μέσω της σκόνης της, η οποία είναι βλαβερή για τα ζώα, όσο και σαν ρυπογόνος παράγοντας του νερού. Και φυσικά, η εξόρυξη του λιθίου προκαλεί πλήγμα στο περιβάλλον. Αντίστοιχα προβλήματα «καθαρής» προμήθειας υπάρχουν και με το κοβάλτιο.
Εκτός αυτού, η διάρκεια ζωής των μπαταριών λιθίου είναι περιορισμένη, και μετά από 8 με 10 χρόνια η απόδοσή τους μειώνεται κατά 70-80%. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις, όπως ένα Tesla που διένυσε 476.000km με μία μπαταρία.

Οι επιστήμονες και οι μηχανολόγοι προσπαθούν συνέχεια να εξελίξουν νέες τεχνολογίες που θα κάνουν τις μπαταρίες να διαρκούν περισσότερο, και παράλληλα να είναι πιο οικονομικές. Οι ειδικοί αναμένουν μία σημαντική πτώση στα επίπεδα τιμών μέχρι το 2025, ενώ ταυτόχρονα γίνονται βήματα για τη βελτίωση και την περαιτέρω ανάπτυξη της ανακύκλωσης των μπαταριών.
 
-Αθόρυβος κίνδυνος.
Μπορεί τα ισχυρά αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες να προκαλούν κάποια ηχητική ενόχληση, ιδιαίτερα αν τα επίπεδα dB της εξάτμισης είναι αυξημένα, παρόλα αυτά ο θόρυβος αυτός προφυλάσσει τους πεζούς από το ενδεχόμενο σύγκρουσης, αφού το ερχόμενο όχημα ακούγεται.
Από την άλλη πλευρά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι εντελώς αθόρυβα, και αυτό εγκυμονεί μεγάλο κίνδυνο, ειδικά για όσους έχουν περιορισμένη όραση.
Ως λύση σε αυτό το πρόβλημα εφευρέθηκε το σύστημα AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System, ή Ακουστικό Σύστημα Προειδοποίησης Οχημάτων), το οποίο είναι απαραίτητο να έχει εγκατασταθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλα τα αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα από τον Ιούλιο του 2019. Αυτό το σύστημα παράγει ήχους όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι χαμηλότερη των 20km/h, έτσι ώστε να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς. Στα περισσότερα χιλιόμετρα, ακούγεται ο θόρυβος από τα ελαστικά.

Κατά τα άλλα, οι περισσότεροι θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι ικανοποιημένοι από την ύπαρξη των αθόρυβων αυτοκινήτων, με μοναδική εξαίρεση τους φανατικούς λάτρεις των ανόθευτων, sport κατασκευών.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει