autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Πώς λειτουργεί το νέο Quattro?

Διαβάστηκε από 44063 αναγνώστες - 11/9/2020

Στο μπροστινό μέρος ένας ηλεκτροκινητήρας παρέχει έως και 150 kW (ή 204 PS) στον αντίστοιχο άξονα, ενώ πίσω άλλοι δύο ηλεκτροκινητήρες μοιράζονται το έργο της παροχής ισχύος στον οπίσθιο άξονα. Αυτή η ισχύς φτάνει τα 264 kW (ή τα 359 PS) και εκεί ακριβώς βρίσκεται η ουσία της όλης υπόθεσης. Οι πίσω κινητήρες λειτουργούν εξ ολοκλήρου ξεχωριστά μεταξύ τους, αντί του κοίλου γραναζιού και των λοιπών, που ορίζουν στο διαφορικό bits και bytes στον υπολογιστή του ρυθμιστή ισχύος, ώστε να προκύπτει σε ποια από τις δύο πλευρές θα πηγαίνει η σχετική «ποσότητα» δύναμης.



Έτσι, το SUV μπορεί στις στροφές να παρέχει επιπλέον ισχύ στον εξωτερικό τροχό, ενώ σε ολισθηρό οδόστρωμα να διαφοροποιεί συνεχώς αυτήν την παροχή ανάλογα με τις ανάγκες, τη στιγμή που οδηγός και συνεπιβάτες δε θα καταλαβαίνουν τίποτε από όλες αυτές τις... υπόγειες διεργασίες. Επίσης, κατά την επιτάχυνση, η κατανομή της ροπής στον πίσω άξονα μπορεί να φτάσει στο 100%, με αποτέλεσμα το σπριντ από στάση ως τα 100 km/h να διαρκεί μόλις 4,5 δευτερόλεπτα.

Οδηγώντας
Στις στροφές (και ιδιαίτερα στις εξόδους τους) γίνεται ιδιαίτερα αισθητή η αρχή του ηλεκτρικού Torque Vectoring, όπου σε σχέση με τον τροχό στο εσωτερικό της στροφής, ο εξωτερικός μπορεί να δεχθεί έως και 220 Nm ροπής περισσότερα. Βέβαια, αυτό συμβαίνει όταν ο οδηγός πιέζει πιο δυνατά το δεξί πεντάλ, κάτι που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ένα σαφές turn-in. Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα οδήγησης "dynamic", όπου η ρύθμιση της ευστάθειας έχει περισσότερο... αμυντικό προσανατολισμό, τα ηλεκτρονικά επιτρέπουν μαλακά drifts, τα οποία ξεκινούν με φίνο και ήπιο τρόπο. Έτσι, το βαρύ ηλεκτροκίνητο Audi των περίπου 2,6 τόνων δίνει στον οδηγό του την αίσθηση πως είναι κατά... μιάμιση κατηγορία ελαφρύτερο, όντας απρόσμενα υπολογίσιμο και διαχειρίσιμο.



Επιπλέον, η Audi… προπόνησε και τα δύο «S-μοντέλα» με τον παλιό τρόπο. Η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, τα ελαστικά (με «βασικό» πλάτος πέλματος 285 mm) ή ακόμα και οι αντιστρεπτικές τεντώθηκαν, σφίχτηκαν και τρυπήθηκαν. Από εκεί και πέρα, το ασυνήθιστο γι αυτήν την κλάση αυτοκινήτων χαμηλό κέντρο βάρους αναλαμβάνει την υπόλοιπη δουλειά. Εν τέλει, το μεγάλων διαστάσεων SUV αντιδρά αυθόρμητα, αλλά και καλή τη πίστη στις απότομες κινήσεις του τιμονιού στρίβοντας, αν και το e-tron S δε δείχνει να επηρεάζεται από μεταφορές βάρους στις καμπές. Εν συντομία: Το ηλεκτροκίνητο Audi μπορεί επίσης να οδηγηθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην παγιδεύεται σε τρελά καραβάνια με στροφές.



40 ΧΡΟΝΙΑ QUATTRO - ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Κατά τη διεξαγωγή δοκιμών σε χειμερινές συνθήκες ένα τετρακίνητο πρωτότυπο της Audi έπεισε με τέτοιο τρόπο, που το 1980 η Audi προώθησε στην παραγωγή το quattro.  Ακολούθησαν πολυάριθμες επιτυχίες στο πλαίσιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά και η εξάπλωση της τεχνολογίας και σε άλλα μοντέλα παραγωγής. Σήμερα, ο όρος quattro είναι σήμα κατατεθέν της Audi.



Συμπέρασμα
Η νέα τεχνολογία τετρακίνησης quattro της Audi λειτουργεί αψεγάδιαστα και πείθει με τη θαυμάσια δυναμική της. Ωστόσο, ένα e-tron S του είδους πρέπει κανείς να μπορεί να το αντέξει σε οικονομικό επίπεδο, με δεδομένο πως ήδη το «νορμάλ» e-tron βρίσκεται στα σχεδόν 90.000 ευρώ.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει